Gå til innhold

Stressbrudd i foten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det? Jeg fikk påvist det på legevakten og fikk gips i 10 dager..ikke blitt så mye bedre og fastlegen sier at det aldri skulle vært gipset , bare å gå over av seg selv ila 6-10 uker? Noen som har vært borti lignende?

Anonymkode: 03475...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stressbrudd???? Aldri hørt om. At foten din bare knekker pga stress liksom ? :fnise: brudd av å hoppe for høyt ned derimot...

Anonymkode: c56b1...929

Skrevet

Kommer som følge av overbelastning da..

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stressbrudd???? Aldri hørt om. At foten din bare knekker pga stress liksom ? :fnise: brudd av å hoppe for høyt ned derimot...

Anonymkode: c56b1...929

At du ikke har hørt om det betyr jo ikke så mye, men google er en fin arena for å lære noe nytt ;) https://www.lommelegen.no/muskel-ledd-og-skjelett/beinbrudd/artikkel/tretthetsbrudd-stressfraktur/68925741

Anonymkode: ad425...5f2

Skrevet

Stressbrudd har jeg vært borti, ikke hatt det selv men kjenner folk som har hatt det. Aldri hørt om at det blir gipset da, men det kommer kanskje an på hvor det er og hvor lett/vanskelig det er å holde det i ro?

For stressbrudd må vel holdes i ro til det gror?

Anonymkode: c23e6...e5e

Skrevet

Er jo det jeg lurer på..hva skal jeg egentlig gjøre? Bare holde det i ro 6-10 uker? Skulle jeg i det hele tatt hatt gips på? 

Skrevet

Jeg hadde tretthetsbrudd i foten (fotbladet/inni foten) for noen år siden (regner med det er det samme som stressbrudd...?) og jeg visste egentlig ikke hva det var før en stund etterpå. Fikk plutselig veldig vondt og ble veldig blå. Hovnet ikke opp, så tenkte ikke over at det kunne være brudd. Tok tilfeldigvis røntgen noen uker etter det oppstod pga noe urelatert, og da spurte legen om jeg visste at jeg hadde brudd i foten. Han gjorde ikke noe med det, og jeg passet bare på å ikke løpe (jeg løper mye, er nok sånn det oppstod) og gå forsiktig til det gikk over.

Skrevet

Ok, takker for svar. Jeg har en hektisk jobb i helsevesenet så det er ikke mulig å være på jobb nå med masse gåing..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...