Gå til innhold

Barn med litt ørevondt; ut å fly...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier han har litt vondt i øret, klaget på det når han våknet i natt. Men ikke gråt og ingen fikling på øret. Ikke feber eller syk, litt snufsete og litt nattehoste. Fin form. Men, vi skal ut å fly om noen dager og om det er noe tull inni der kan vel det gjøre dritvondt? Burde vi sjekket ham før vi drar? Bruke nesedråper for å åpne? Eller hva gjør man OM det blir vondt? Ganske lang flytur også😱 

Noen erfaringer eller tips?

Anonymkode: 9992c...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekke han og ha med nesespray. 

Enten er han syk og kan ikke dra eller så er han litt tett og nesespray hjelper. 

Skrevet
11 minutter siden, Lille krøll skrev:

Sjekke han og ha med nesespray. 

Enten er han syk og kan ikke dra eller så er han litt tett og nesespray hjelper. 

Han er jo ikke syk, har hatt ørebetennelse noen ganger uten særlig plager, oppdaget tilfeldig. Det gjøres jo heller ikke noe med ørebetennelse. Men aldri flydd med det da. 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sier han har litt vondt i øret, klaget på det når han våknet i natt. Men ikke gråt og ingen fikling på øret. Ikke feber eller syk, litt snufsete og litt nattehoste. Fin form. Men, vi skal ut å fly om noen dager og om det er noe tull inni der kan vel det gjøre dritvondt? Burde vi sjekket ham før vi drar? Bruke nesedråper for å åpne? Eller hva gjør man OM det blir vondt? Ganske lang flytur også😱 

Noen erfaringer eller tips?

Jeg er voksen og har kronisk bihulebetennelse. Å fly er det verste jeg gjør, uansett om formen er bra! Er bihulene tette er det sykt smertefullt.

Ville sjekket ørene å se om de er røde inni, så kjøpt flypropper , nesespray, saltvann på apotek og hatt en stor flaske med drikke til flyet! 

Dette er det eneste som får meg gjennom en flytur.

Er sykt vondt i hele hodet og forstår godt småbarn som hyler på fly. Dette er ikke noe å spøke om og bør gjøre det en kan. Dumt viss barnet ikke vil fly mer pga slikt.

Anonymkode: 3c733...e43

Skrevet

Det finnes noen ørepropper som hjelper på trykket -earplanes eller noe sånt? Selges på apoteket. 

Min niåring pleier å få vondt i ørene ved landing, han sier at disse hjelper. 

Men lurt å gå til lege og sjekke ørene likevel, det er GRUSOMT vondt å fly hvis man er tett/betent. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er jo ikke syk, har hatt ørebetennelse noen ganger uten særlig plager, oppdaget tilfeldig. Det gjøres jo heller ikke noe med ørebetennelse. Men aldri flydd med det da. 

Det er tortur å fly med ørebetennelse... helt UMENNESKELIGE smerter. Så man bør ikke gamble på det.

HI: få legen til å kikke i øret. Hvis der er væske bak trommehinna, bør dere ikke fly.

Anonymkode: 7e0c7...bb5

Skrevet

Jeg sliter veldig med vondt i ørene ved letting og landing. Ørepropper earplanes hjelper, spesielt samme med nesespray. Jeg har gråtet mye under letting og landing, da det føles som om hodet og ørene skal sprenge. Det er det værste jeg har vært med på noen ganger og jeg har født to barn. 

Anonymkode: 3c968...502

Skrevet

Takk for tips! Det var ingen infeksjon eller væske i øret såvidt legen kunne se. Men er det noen måte å på forhånd sjekke om ørene tåler trykk? Prøver sånne ørepropper da. Men noe vi kan gjøre hjemme for å se om det kan bli vondt på flyet?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! Det var ingen infeksjon eller væske i øret såvidt legen kunne se. Men er det noen måte å på forhånd sjekke om ørene tåler trykk? Prøver sånne ørepropper da. Men noe vi kan gjøre hjemme for å se om det kan bli vondt på flyet?

Ikke fly hvis det er snev av smerte på forhånd.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke fly hvis det er snev av smerte på forhånd.

Han påstår hardnakket at det ikke er vondt nå, men muligens skjønt han ikke får dratt om det er det🙈 Får man legeattest for refusjon av tur når barnet bare kanskje kan få vondt i øret på flyet da? Dette er så dumt for vet jo ikke OM det er et problem engang før vi evt sitter på flyet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...