Gå til innhold

Tegn på at foten er brekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparket borti døra i går og det verker i hele foten. Blitt litt blå på siden og fått en liten hevelse øverst på rista. Jeg går og halter, bør jeg oppsøke lege? Det er ikke så hovent ellers. 

Anonymkode: a81d8...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sparket borti døra i går og det verker i hele foten. Blitt litt blå på siden og fått en liten hevelse øverst på rista. Jeg går og halter, bør jeg oppsøke lege? Det er ikke så hovent ellers. 

Anonymkode: a81d8...98e

kan høres ut som noe er brukket der ja.

Anonymkode: 0d49d...853

Skrevet

Sikkert ikke brukket. Prøv å bøy foten til høyre og venstre. Fleksjon og ekstensjon av vrist. Er smertene så vonde at du ikke kan fullføre bevegelsen kan du vurdere å gå på legevakta. Ta ibux eller voltaren og paracet. Håper du blir bra😀

Skrevet

I sommer forstuet jeg benet og sønnen min brakk to ben inni hånden. Forskjellen på oss var at jeg ble mest hoven, men jeg hadde ikke smerter i det hele tatt når jeg satt helt rolig. Så når jeg satt meg i en stol med benet på en puff kjente jeg ingenting.

Hans hånd deriot ble ikke så hoven, og ikke blå heller, men den dunket hele tiden. Han fikk ikke sove om natten (det skjedde på kvelden) fordi det dunket sånn i hånden hele tiden. Så han tok vi til legevakten neste dag og røntgenbilde viste brudd i noen små bein inni hånden.

Så min erfaring er at en kraftig forstuing bare gjør vondt ved belastning mens et brudd gjør vondt hele tiden.

Men slett ikke sikkert det alltid er riktig heller...

Anonymkode: 5d8de...c39

Skrevet
36 minutter siden, appelsinhodet skrev:

Sikkert ikke brukket. Prøv å bøy foten til høyre og venstre. Fleksjon og ekstensjon av vrist. Er smertene så vonde at du ikke kan fullføre bevegelsen kan du vurdere å gå på legevakta. Ta ibux eller voltaren og paracet. Håper du blir bra😀

Dessverre er dette tull. Mange eksempler på at lemmer med brudd lar seg bøye helt fint. Så dette er ikke en brukbar diagnostisering. 

HI, hvis smertene ikke avtar innenfor det første døgnet, bør du få en vurdering av lege.

Anonymkode: 6151c...cf5

Skrevet

Sorry men jeg må bare. 

Brekt, ser det virkelig riktig ut for deg å skrive det slik.

Anonymkode: 9f970...559

Skrevet

Jeg smalt lilletåa i sommer, den ble blå. Ble liksom bare regnet med at den ble brukket, blått er ofte et tegn på det. Sammen med at man ikke kan trå.

Anonymkode: 6d2d3...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...