Gå til innhold

Har man et alkoholproblem når man må drikke hver helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en fyr på 28 som fester hver helg. Han oppfører seg som en ung student. 

Anonymkode: f09d4...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men umoden.

Anonymkode: 9b2e3...d62

Skrevet

Jeg "drikker" så og si hver helg. Hverken jeg eller andre anser meg som alkoholiker. Jeg kan ikke huske sist jeg drakk meg beruset, men rødvin til lørdagsbiffen - eller rødvin, pledd og en spennende bok er nesten et must i en ellers travel hverdag 😊

Anonymkode: b6600...67e

Skrevet

Ja og nei. Livet er ikke svart-hvitt. Jeg tenker det kommer an på hva du mener med å drikke hver helg. Det er forskjell på å drikke seg dritings og ta et glass vin til maten hver lørdag. 

Jeg ville ha definert det som et alkoholproblem hvis han må drikke seg full hver eneste helg. Altså at han ikke på noen måte eller uansett grunn er villig til/ klarer å være edru en lørdag. 

Skrevet

Hvis man MÅ drikke, så har man et problem. Frekvensen på drikkingen er ikke relevant her.

Skrevet

Om man drikker fordi man har lyst, ikke fordi man nødt, slik at man kan kutte ut uten problemer, så er man ikke alkoholiker.

Anonymkode: fabd4...517

Skrevet

Kommer an på. Hvis han ikke klarer å gjennomføre en helg uten alkohol, så ja. Hvis han klarer en helg uten helt fint, så nei. Mange menn som er uønsket single gjør ofte det i større eller mindre grad.

Anonymkode: 28e52...f08

Skrevet

Hvis han ikke har barn, kone og generelt noe som holder ham tilbake, så kan han vel bare feste løs så mye han vil😁 Vil ikke betegne det som et alkoholproblem. 

Anonymkode: 43bf7...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...