Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Hadde en medisinsk abort på sykehus for 10 år siden, husker at på doen der satt de en slik ‘bøtte’ nedi for at de skal kunne se og dokumentere det som kommer ut. Jeg fikk løs mage av tab jeg fikk og husker det gjorde hele opplevelsen utrolig mye verre at alt måtte i denne bøtta. Er det normalt å få løs mage under medisinsk abort, er dette vanlig? Må ha medisinsk abort om et par dager og gruer meg enormt til dette. Anonymkode: 7bc53...a6b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 Ikke et svar på spm ditt, men lurer bare på hvorfor man gjorde medisinsk abort på sykehuset før? Kjenner ei som gjorde det på samme måte som deg for ca 10 år siden, altså på sykehus og med «bøtte» under en dostol. Nå gjøres det jo hjemme og det som kommer ut blir ikke dokumentert. Anonymkode: 69152...688
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke et svar på spm ditt, men lurer bare på hvorfor man gjorde medisinsk abort på sykehuset før? Kjenner ei som gjorde det på samme måte som deg for ca 10 år siden, altså på sykehus og med «bøtte» under en dostol. Nå gjøres det jo hjemme og det som kommer ut blir ikke dokumentert. Anonymkode: 69152...688 Det gjøres både hjemme og på sykehus. Og denne bøtta er enda i bruk. Spurte når jeg var på samtale og de fortalte at det er en av forskjellene på det å gjøre det hjemme kontra sykehus. Reglene er slik.. hi Anonymkode: 7bc53...a6b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjøres både hjemme og på sykehus. Og denne bøtta er enda i bruk. Spurte når jeg var på samtale og de fortalte at det er en av forskjellene på det å gjøre det hjemme kontra sykehus. Reglene er slik.. hi Anonymkode: 7bc53...a6b Hm ok.. Når gjør man det hjemme da og når gjør man det på sykehus? Hvor går skillet liksom?🤔 Anonymkode: 69152...688
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hm ok.. Når gjør man det hjemme da og når gjør man det på sykehus? Hvor går skillet liksom?🤔 Anonymkode: 69152...688 Man kan bestemme selv. Jeg hadde tenkt å gjøre det hjemme denne gang, men så anbefalte sykepleier meg å gjøre det på sykehuset siden forrige opplevelse var så vond. Hun sa på sykehuset kunne man få bedre smertelindring(de kan gi litt mer der). Anonymkode: 7bc53...a6b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan bestemme selv. Jeg hadde tenkt å gjøre det hjemme denne gang, men så anbefalte sykepleier meg å gjøre det på sykehuset siden forrige opplevelse var så vond. Hun sa på sykehuset kunne man få bedre smertelindring(de kan gi litt mer der). Anonymkode: 7bc53...a6b Jøss, jeg fikk aldri valget da jeg tidligere i år hadde en MA. Da fikk jeg med meg tabletter og ble sendt hjem. Ikke bare én, men to ganger da jeg ikke ble tømt første runden. Endte med utskrapning og det som verre er. For å si det slik; alt som kunne gå galt gikk galt. Anonymkode: 69152...688
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm ok.. Når gjør man det hjemme da og når gjør man det på sykehus? Hvor går skillet liksom?🤔 Anonymkode: 69152...688 Det kommer an på hvor langt man er kommet. Er man over 9 uker gravid, anbefales det å innlegges på sykehuset slik at man kan få bedre smertelindring. Er man kortere på vei, gjøres det som regel hjemme med mindre man har er sterkt ønske om å få være på sykehuset. Anonymkode: 4101e...7a7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer an på hvor langt man er kommet. Er man over 9 uker gravid, anbefales det å innlegges på sykehuset slik at man kan få bedre smertelindring. Er man kortere på vei, gjøres det som regel hjemme med mindre man har er sterkt ønske om å få være på sykehuset. Anonymkode: 4101e...7a7 Jeg var 11 uker jeg da.. Anonymkode: 69152...688
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 Jeg har tatt det på sykehuset, men alt gikk i do...? Det er 12 år siden Anonymkode: 102e7...0fb
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #10 Skrevet 24. september 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var 11 uker jeg da.. Anonymkode: 69152...688 Var fosteret også 11 uker stort? Anonymkode: 4101e...7a7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #11 Skrevet 24. september 2019 Jeg var 11 uker på vei da jeg hadde medisinsk abort på sykehuset med tvillinger for 7 år siden. Det var en sånn potte i do, men jeg såg jo ikke oppi den, jeg bare ringte på klokken når det kom noe i den. Jeg fikk ikke løs mage, men selve aborten gikk kjempefort, i løpet av to timer var det over. Jeg tror det er bra for deg å være på sykehuset, da blir du godt tatt vare på. Varme tanker til deg. Anonymkode: 4018b...2b9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #12 Skrevet 24. september 2019 Tok en abort for 11 år siden og det ble gjort på dagpost. Like greit da jeg hadde kraftig diaré og kastet opp veldig.. Husker de sykepleieren ble kjempe sint for at jeg ikke hadde brukt bekkenet , slik at de kunne kontrollere det som kom ut(ingen som hadde gitt meg info om det) så måtte være der lengre. Jeg var 7 uker 😑 Jeg hadde kraftig reaksjon på pillene, det sa hun sykepleieren etter at jeg hadde kastet opp eller bæsjet ut alt de forsøkte å gi meg av kvalmestillende og smertestillende. Endte med å få noe i en sprøyte(vet ikke hva det var). Ville gjort det på sykehuset hvis du hadde kraftig reaksjon sist. Sånn for sikkerhetsskyld 😊 Anonymkode: b0251...543
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #13 Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tok en abort for 11 år siden og det ble gjort på dagpost. Like greit da jeg hadde kraftig diaré og kastet opp veldig.. Husker de sykepleieren ble kjempe sint for at jeg ikke hadde brukt bekkenet , slik at de kunne kontrollere det som kom ut(ingen som hadde gitt meg info om det) så måtte være der lengre. Jeg var 7 uker 😑 Jeg hadde kraftig reaksjon på pillene, det sa hun sykepleieren etter at jeg hadde kastet opp eller bæsjet ut alt de forsøkte å gi meg av kvalmestillende og smertestillende. Endte med å få noe i en sprøyte(vet ikke hva det var). Ville gjort det på sykehuset hvis du hadde kraftig reaksjon sist. Sånn for sikkerhetsskyld 😊 Anonymkode: b0251...543 Jeg tviler altså sterkt på at sykepleierne ble kjempesint på en kvinne som er syk og gjennomgår en abort altså Du trenger ikke overdrive. Anonymkode: 4018b...2b9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #14 Skrevet 24. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hm ok.. Når gjør man det hjemme da og når gjør man det på sykehus? Hvor går skillet liksom?🤔 Anonymkode: 69152...688 Uke 9. Før uke ni kan man gjøre der hjemme, etter på sykehus. Jeg fant ut så sent at jeg har gravid at jeg va 9+2. Måtte gjøre det på sykehus. Tok vekk bøtta i do og lot alt komme der. De sa ikke noe på det. Måtte gjennom en ultralyd før jeg ble sendt hjem. Anonymkode: 193b1...362
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #15 Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg tviler altså sterkt på at sykepleierne ble kjempesint på en kvinne som er syk og gjennomgår en abort altså Du trenger ikke overdrive. Anonymkode: 4018b...2b9 Tru hva du vil. Hu sa ordrett med høy, sint stemme: «Hvorfor huleste brukte du ikke bekkenet!? « Jeg oppfattet det som kjempesint akkurat da. Uffet og akket seg og sa at nå måtte jeg bare bli her et par timer til også fikk vi se om det kom mer som kunne kontrolleres. Andre ville vel kanskje sagt kjempe sur, men jeg oppfattet henne som sint.. I etterkant så tenkte jeg kanskje at hun ikke akkurat var for abort og at dette kom litt igjennom. Eller at hun var irritert på sykepleieren som gav meg pillene tidlig på morgenen også gikk uten å gi tilstrekkelig info til meg. Alt jeg vet var at hennes irritasjon (uansett hva grunnen var gikk utover meg). Faktisk ikke en eneste overdrivelse . Kun min faktiske opplevelse av det hele. Anonymkode: b0251...543
vimsa3 Skrevet 24. september 2019 #16 Skrevet 24. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hm ok.. Når gjør man det hjemme da og når gjør man det på sykehus? Hvor går skillet liksom?🤔 Anonymkode: 69152...688 Skillet er uker du er på vei. Hadde en ma i uke 11. Jeg måtte ta det på sykehuset, da jeg var for langt på vei til å ta den hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå