Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Hvor mange leger sykemelder i 1 måned? Min gjør ikke det. Min søster har vondt i ei skulder. Fikk først sykemelding for 1 uke, så for 2 uker og nå for 4 uker. Jeg tror ikke at det å gå hjemme er best i denne situasjonen. Tror at det å røre seg er det beste. Men nå er ikke jeg lege da 🤪🤣 Anonymkode: c2789...59d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange leger sykemelder i 1 måned? Min gjør ikke det. Min søster har vondt i ei skulder. Fikk først sykemelding for 1 uke, så for 2 uker og nå for 4 uker. Jeg tror ikke at det å gå hjemme er best i denne situasjonen. Tror at det å røre seg er det beste. Men nå er ikke jeg lege da 🤪🤣 Anonymkode: c2789...59d Akkurat... Du er ikke lege😉 Tror vi lar det være opp til legene jeg. Anonymkode: 4d03d...e86
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 Alle leger gjør vel det når det er nødvendig? I veldig mange tilfeller er det ikke nødvendig, og legen vil se deg igjen før det har gått fire uker, da skrives det selvfølgelig ikke en sykemelding på 4 uker heller. Men noen ganger er det nødvendig, f.eks fikk sønnen min (vi har samme fastlege) det da han hadde et komplisert brudd i hånden og ikke fikk jobbe på 6 uker. Sykehuset skrev den første sykemeldingen også gikk han til fastlegen og fikk for de neste 4 ukene. Om hvile, bevegelse, kortisonsprøyter, operasjon, fysioterapi e.l. er best for skaden din søster har i sin arm vet nok legen hennes bedre enn oss. Anonymkode: a8111...544
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 Lengden på sykemeldingen handler vel mest om hva legen vurderer er nødvendig ut ifra diagnose. Jeg ble sykemeldt for to og to uker av gangen. Etter en stund ble det for fire og fire uker av gangen. I forbindelse med ferieavvikling var det kanskje seks uker på det meste. Anonymkode: df0fa...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå