Gå til innhold

Kunne du funnet på å bli gravid som 38-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 96ba7...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig! Vi bor i Oslo og det å få første barn som 38-åring er slett ikke uvanlig i vår omgangskrets. Og det å få andre eller tredje barn som 38-åring er faktisk nesten normen. Selv blir jeg straks 36 og er gravid med andremann. De fleste vennene våre har enten ingen barn, eller fått første. Tror det blir mer og mer vanlig å få barn sent, så jeg anser faktisk ikke 38 år som "sent".

Anonymkode: 49330...96f

Skrevet

Øh, nei... jeg ser fram til noen gylne år med frihet før gikta setter inn gitt. Er 37, og hvis jeg hadde blitt gravid hadde jeg tatt abort

Anonymkode: 9dd28...1e2

Skrevet

Absolutt ikke.Fikk tredje å siste barnet i en alder av 30.

Anonymkode: c5966...0e4

Skrevet

Ja absolutt. Viss eg ikkje hadde hatt 4 frå før. 

Anonymkode: d9741...ade

Skrevet

Jeg er 37 nå, har barn nr.3 i magen. Synes ikke 38 er for gammelt. 

Anonymkode: 37567...d58

Skrevet

Ja, det kunne jeg. :)

Anonymkode: ab9d8...545

Skrevet

Jeg fikk nr 2 som 38 åring. Er 50 nå og vi alle lever i beste velgående.

Anonymkode: 87c84...412

Skrevet

Jeg er 37 og gravid med tredje og siste barn. Vil være 38 når babyen blir født.

Ser overhodet ikke noe problem med det, jeg er i bedre form nå enn da jeg var 25 og frisk og rask på alle måter. De andre barna mine er fremdeles små.

Hvis jeg derimot hadde fått 2-3 barn i 20-årene og de nå var større og jeg hadde blitt vant til å sove hele natten osv, hadde jeg nok ikke villet begynne på nytt igjen nå. Men det er jo ikke pga alder, men pga jeg hadde vært ferdig med småbarnsperioden.

Skrevet

Ja. 

Fikk første som 24 åring og neste som 37 åring. Alt er mye enklere nå som godt voksen. 

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? 

Anonymkode: 5daf5...145

Skrevet

Alderen hadde ikke vært noe problem, men jeg fikk barn nr fire da jeg var 35 og sterilisere meg etterpå. Fire barn holder for meg 😉

Anonymkode: 2985a...670

Skrevet

Jeg fikk et barn Da jeg var 38 år. Nå er jeg 39 og gravid på nytt..

Anonymkode: 8c6ad...6c1

Skrevet

Nei jeg var allerede så vidt gravid da jeg fylte 38 og 2 barn tettere enn på et år fristet ikke. Å bli gravid da jeg var 39 gikk jeg derimot inn for med liv og lyst.

Anonymkode: 0b10c...ab1

Skrevet

Ja, hvis ting ellers hadde ligget til rette for det. Eneste jeg ville tenkt over var økt risiko for komplikasjoner. 

Fikk første når jeg var 28 og andre når jeg var 35 Er nå 37, og skal ikke ha fler. Men hadde det ikke vært for at min kropp er ferdig med å lage barn, og vi som familie føler oss komplett, så hadde jeg sikkert ikke stoppet. Antagelig ville 40 vært min "grense", og det mtp oppfølging av barna og tanke på egen pensjonstid 😉 Min mor fikk siste når hun var 38, nå er de 60 og "endelig" alene i huset. Hun så absolutt mange fordeler med å få barn sent, men merket også at kroppen var ganske mettet på "småbarnstid" og våkennetter når hun nermest seg 40 

Skal også sies at vi bor i en del av landet hvor snittalder på førstegangsfødende er 28-30år ca, og da tror jeg man tenker mindre over at man er "gammel" som 38åring en de stedene hvor tidlig 20-årene er normalen. 

Anonymkode: e0471...1ca

Skrevet

Fikk siste som 40 åring og friskere enn de fleste jeg. Og ikke minst sporty! Er nå nærmere 50 enn 40 :)

Anonymkode: bf642...015

Skrevet

Synes ikke det er for gammelt sånn generelt, men for meg er det for gammelt :)

Fikk 3 som 33 åring.. og merker stor forskjell på babytid da jeg fikk første som 25 åring til nå:) Sånt er subjektivt😊

Anonymkode: 91155...9d5

Skrevet

Ja, hvis ikke jeg hadde hatt to barn fra før. Mange får barn når de er 38. Om nødvendig kunne  jeg også fått det, men jeg anser det ikke som optimalt. Større risiko for diverse komplikasjoner og helseproblemer.

Anonymkode: 5fc35...4bc

Skrevet

Når jeg var i 20 årene, og begynnelsen av 30 årene, ville jeg nok sagt nei, aldri. Nå som 38 åring, og nybakt mor, sier jeg ja, og kunne nok ha fått en til som 39 åring, men tror vi sier oss ferdig.

Anonymkode: 50e18...f73

Skrevet

Hvis jeg ville ha fler barn så hadde 38 år ikke vært en hindring. Jeg fikk tredje da jeg var 35 år. Skal ikke ha fler barn.

Anonymkode: 4b10d...d74

Skrevet

Jeg fant på å bli gravid da jeg var 41, akkurat 20 år etter førstemann. 

Å bli mor i voksen alder har kun vært en glede og berikelse. Jeg nyter hver dag på en helt annen måte enn jeg hadde roen til da jeg fikk de to eldste da jeg var tidlig i 20 årene. 

Men så ser jeg det ikke som at jeg setter livet på vent mens jeg har hjemmeboende barn heller. 

Anonymkode: d9dd8...b2f

Skrevet

Jeg er 38 år og planlagt gravid nå, så det kunne jeg👍🏻

Skrevet

Nei. Fikk barna mine i midten av 20-årene, og synes det var perfekt. Helt uaktuelt å begynne med ny runde med barn nå. 

Anonymkode: 06411...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...