Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg jobber med 6 damer. Har kvinnelig sjef. Hun er redd for 2 av sine ansatte. Vi har vært gjennom nedskjæring og alle har fått flere oppgaver. Men disse 2 gidder ikke å jobbe mere enn før og dem klager til sjefen. Og hun tar bort deres oppgaver og fordeler dem på oss andre. Jeg spurte hvorfor???? Da sa hun at det var best sånn, for å unngå at dem ble sur og da ble arbeidsmiljøet dårlig. Og i værste fall så ble dem sykemeldt. Jeg blir såååå sint. Det kan hende at vi andre blir sykemeldt i stedet pga at vi må ta deres jobb også 😡😡 Anonymkode: aea12...60a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber med 6 damer. Har kvinnelig sjef. Hun er redd for 2 av sine ansatte. Vi har vært gjennom nedskjæring og alle har fått flere oppgaver. Men disse 2 gidder ikke å jobbe mere enn før og dem klager til sjefen. Og hun tar bort deres oppgaver og fordeler dem på oss andre. Jeg spurte hvorfor???? Da sa hun at det var best sånn, for å unngå at dem ble sur og da ble arbeidsmiljøet dårlig. Og i værste fall så ble dem sykemeldt. Jeg blir såååå sint. Det kan hende at vi andre blir sykemeldt i stedet pga at vi må ta deres jobb også 😡😡 Anonymkode: aea12...60a Det er ikke feighet. Det er å bruke de resursene man har på en god måte. Sansynlig vis har disse to fått en for stor arbeidsbelastning i forhold til dere andre slik at sjefen må flytte på noen oppgaver. Anonymkode: 1ed62...82e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Pass på deg selv og ikke sammenlikne med andre. Du aner ingenting om deres livssituasjon. Dersom DU har for mye å gjøre, snakker du med sjefen om dette, uten å henvise til hva andre har å gjøre. Du framstår som svært smålig. Anonymkode: a0f43...3e5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Hva med å ta det opp på neste avdelingsmøte? Det blir jo helt feil at 4 stykk skal få mye mer å gjør siden 2 nekter å ta imot mer arbeid. Mulig du kan ta det opp litt diskret som "Finnes der en mulighet for å effektivisere en del av oppgavene vi har fått?", "Kan vi droppe en del av oppgavene vi har fått p.g.a nedbemanning?" Ha gjerne med eksempel på oppgaver du mener man kan droppe. Eventuelt så kan du jo begynne å se etter ny jobb så får hun enda færre å dele oppgaver på. Anonymkode: eec0a...188
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #5 Skrevet 23. september 2019 Disse 2 har bestandig sneket seg unna arbeid når det har vært mulig. Men før hadde vi en sjef som gjennomskuet dem. Men den nye sjefen lurer dem trill rundt Anonymkode: aea12...60a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Disse 2 har bestandig sneket seg unna arbeid når det har vært mulig. Men før hadde vi en sjef som gjennomskuet dem. Men den nye sjefen lurer dem trill rundt Anonymkode: aea12...60a Da har du to valg, enten bli leder selv eller bytte arbeidsplass. Alternativt slutte å bry deg om det, gjøre arbeidet du blir satt til og slutte å forsure ditt eget arbeidsmiljø. Urettferdig? Yes, det kalles livet. Personalansvar er lederen din sitt, ikke ditt. Men du har selv egenansvar i eget arbeidsmiljø, så gjør det beste ut av det. Anonymkode: e8c32...f4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå