Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Vil gjerne høre erfaringer med p-stav. Eventuelle bivirkninger, om man mister mensen og lignende. Vurderer det opp mot spiral.. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 4c963...cef
Mizfit Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 Jeg fikk p-stav i fjor, og til å begynne med var det som å være i himmelen: ingen mens, ingen smerter, ingen bekymringer. Men, etter 5 mnd våknet jeg plutselig med mensen, og den varte i nesten 1,5 mnd (med én dags opphold innimellom). Legen mente jeg burde se det litt an i starten, men da det ikke ga seg dro jeg inn for å få den fjernet. Det tok 45 minutter, for den satt skikkelig fast i noe vev og måtte skjæres løs, så jeg endte opp med et salig blåmerke og et stygt arr. Det eneste positive var at hormonene forsvant raskt ut av kroppen, og mensen har vært normal fra dag én etterpå. Men det er umulig å si på forhånd hvordan man kommer til å reagere på den. Vet om en som har hatt i årevis uten bivirkninger (eller mens), og en annen som måtte fjerne den etter 1 mnd. Det er så individuelt, men personlig ville jeg nok ikke anbefalt den, ei heller ville jeg prøvd den igjen selv.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 Hormonspiral (Mirena) er mer effektiv hvis du ønsker å miste mensen. Flere som har mellomblødninger med p-stav, men som nevnt over er begge deler veldig individuelt. Jeg hadde heller prøvd spiral. Anonymkode: cd0e0...719
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 Funket helt fint på meg. Hadde småblødninger som ikke var helt regelmessige, men synes det var tipp topp! Anonymkode: 5a7a1...2fe
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 Du kan vell prøve cerazette først, for å se hvordan du reagerer. Jeg hadde mye blødninger på p stav Anonymkode: 4cbcc...bce
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 Cerazette måtte jeg slutte med for jeg blødde hver dag. Fikk satt inn p-stav for 2 år siden. Har ikke blødd en eneste dag. Har økt sexlyst og ingen hormonelle problemer. Veldig fornøyd! Anonymkode: 67b9e...5d2
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #7 Skrevet 26. september 2019 Tusen takk for svar! skjønner at dette er veldig individuelt, får hå i tenkeboksen en stund. P-piller er uaktuelt, og spiral har jeg helt angst for, så prøver å unngå den.. men må man så må man ☺️ Hadde håpet p-stav var et godt alternativ, men blødninger i lange tider er uaktuelt, da jeg har fryktelige sterke smerter ved mensen.. Anonymkode: 4c963...cef
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #8 Skrevet 26. september 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar! skjønner at dette er veldig individuelt, får hå i tenkeboksen en stund. P-piller er uaktuelt, og spiral har jeg helt angst for, så prøver å unngå den.. men må man så må man ☺️ Hadde håpet p-stav var et godt alternativ, men blødninger i lange tider er uaktuelt, da jeg har fryktelige sterke smerter ved mensen.. Anonymkode: 4c963...cef Det var og veldig styr å få den ut. Det måtte 2 leger til for å få den ut på meg.. Anonymkode: 4cbcc...bce
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #9 Skrevet 26. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var og veldig styr å få den ut. Det måtte 2 leger til for å få den ut på meg.. Anonymkode: 4cbcc...bce Er ikke sånn med alle da! Her fikk legen den kjapt uten noe hjelp. Anonymkode: 24780...b0b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #10 Skrevet 26. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke sånn med alle da! Her fikk legen den kjapt uten noe hjelp. Anonymkode: 24780...b0b Ja, som regel går det fort og enkelt å få den ut heldigvis. Anonymkode: cd0e0...719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå