Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Mye, eller ok? Jeg betaler 500 kr i forsikring/veiavgift. 1000 kr i bensin. Så la jeg på 500 kr for dekk (1 sett per år, sommer eller vinterdekk, spylevæske, vindusviskere, olje osv). Har ikke tatt med evt verksted. Er det reelt? Eller har jeg glemt noe? Anonymkode: f0a55...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Verksted er mer reelt enn å bruke 1 sett sommer/vinterdekk i året. Kommer an på hvor mye du kjører. Vet du hvor mye du skal kjøre? Slitedeler (bremser, lys, håndbrekk osv) Anonymkode: 112ca...362
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Du må nok beregne litt mer enn det. Er bilen ny eller eldre? En ny bil skal ha omtrent årlig service, koster gjerne mellom 4-8000, avhengig av hva slags bil du har. Da er summen din kanskje reell. En eldre bil må du beregne verkstedsarbeid, aldri lett å si hvor mye det kommer på, men hadde nok beregnet iallfall kr 1000 pr mnd til dette. Dekk bytter man ikke hvert år, heller ikke annen hvert. Om ikke du kjører 200k i året, da... Anonymkode: e702a...685
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Vi betaler vel nærmere 5000 kanskje så ja.. Anonymkode: 141f4...5a2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #5 Skrevet 23. september 2019 Service er ikke aktuelt, har en gammel bil. Jeg bruker sommerdekk 2-3 sesonger, samme med vinterdekk. Regner man med et par punkteringer så er det såpass dessverre. Bor i ødemarka, mange kilometer per dag på verdens verste grusvei. Anonymkode: f0a55...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 Kommer jo an på hva bilen koster. Vår koster 3500 bare i lån. Så forsikring og diesel og veiavgift. Er bortimot 5000 i mnd Anonymkode: 799fb...986
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 Har ikke lån. Anonymkode: f0a55...b0b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 EU-kontroll/service på verksted Bompenger Parkering Anonymkode: 2d8aa...bfc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 500 kr for dekk? Er det sykkeldekk du skal kjøpe da eller? Anonymkode: 3a405...b2d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #10 Skrevet 24. september 2019 Frontrute som kan sprekke siden du kjører mye på grusvei. 2 laken pr gang. Anonymkode: afef0...810
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #11 Skrevet 24. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 500 kr for dekk? Er det sykkeldekk du skal kjøpe da eller? Anonymkode: 3a405...b2d Jeg får nye dekk inkl omlegging for 3000 kr av en bekjent som jobber hos dekkforhandler. 3000 delt på 12 mnd er ikke stort. Pluss litt spylevæske etc. Anonymkode: f0a55...b0b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #12 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Frontrute som kan sprekke siden du kjører mye på grusvei. 2 laken pr gang. Anonymkode: afef0...810 Det har aldri skjedd. Hvorfor må jeg ta dette med i regnestykket? Jeg har gratis rep av steinsprut som "alle andre", aldri hatt en sprekk i frontruta. Anonymkode: f0a55...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå