Gå til innhold

2000 kr per mnd på bil?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye, eller ok?

Jeg betaler 500 kr i forsikring/veiavgift.

1000 kr i bensin. 

Så la jeg på 500 kr for dekk (1 sett per år, sommer eller vinterdekk, spylevæske, vindusviskere, olje osv).

Har ikke tatt med evt verksted. Er det reelt? Eller har jeg glemt noe? 

Anonymkode: f0a55...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verksted er mer reelt enn å bruke 1 sett sommer/vinterdekk i året. Kommer an på hvor mye du kjører. 

Vet du hvor mye du skal kjøre? 

Slitedeler (bremser, lys, håndbrekk osv) 

Anonymkode: 112ca...362

Skrevet

Du må nok beregne litt mer enn det. Er bilen ny eller eldre? En ny bil skal ha omtrent årlig service, koster gjerne mellom 4-8000, avhengig av hva slags bil du har. Da er summen din kanskje reell. En eldre bil må du beregne verkstedsarbeid, aldri lett å si hvor mye det kommer på, men hadde nok beregnet iallfall kr 1000 pr mnd til dette. Dekk bytter man ikke hvert år, heller ikke annen hvert. Om ikke du kjører 200k i året, da...

Anonymkode: e702a...685

Skrevet

Vi betaler vel nærmere 5000 kanskje så ja..

Anonymkode: 141f4...5a2

Skrevet

Service er ikke aktuelt, har en gammel bil. Jeg bruker sommerdekk 2-3 sesonger, samme med vinterdekk. Regner man med et par punkteringer så er det såpass dessverre. Bor i ødemarka, mange kilometer per dag på verdens verste grusvei. 

Anonymkode: f0a55...b0b

Skrevet

Kommer jo an på hva bilen koster. Vår koster 3500 bare i lån. Så forsikring og diesel og veiavgift. Er bortimot 5000 i mnd 

Anonymkode: 799fb...986

Skrevet

Har ikke lån.

Anonymkode: f0a55...b0b

Skrevet

EU-kontroll/service på verksted
Bompenger
Parkering
 

Anonymkode: 2d8aa...bfc

Skrevet

500 kr for dekk? Er det sykkeldekk du skal kjøpe da eller?

Anonymkode: 3a405...b2d

Skrevet

Frontrute som kan sprekke siden du kjører mye på grusvei. 2 laken pr gang.

Anonymkode: afef0...810

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

500 kr for dekk? Er det sykkeldekk du skal kjøpe da eller?

Anonymkode: 3a405...b2d

Jeg får nye dekk inkl omlegging for 3000 kr av en bekjent som jobber hos dekkforhandler. 3000 delt på 12 mnd er ikke stort. Pluss litt spylevæske etc. 

Anonymkode: f0a55...b0b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Frontrute som kan sprekke siden du kjører mye på grusvei. 2 laken pr gang.

Anonymkode: afef0...810

Det har aldri skjedd. Hvorfor må jeg ta dette med i regnestykket? Jeg har gratis rep av steinsprut som "alle andre", aldri hatt en sprekk i frontruta.

Anonymkode: f0a55...b0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...