Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Snapchat, YouTube mm? Han spiller FIFA og mindcraft på PlayStation, får 1-2 timer spilletid avhengig av lekser og trening. Men ikke lett å styre mobilbruk, akkurat det er utfordrende!! Min går i 7 klasse og kan ikke akkurat fotfølge han å passe på at han ikke driver med mobilen sin. Jeg kjenner jeg må velge mine kamper. Hvordan løser dere det i deres hus? Snakket med ei venninne som ber meg senke skuldrene. Hun sier så lenge sønnen min gjør lekser, drar på trening og ikke murer seg inne burde jeg ikke styre så mye denne mobilbruken. Anonymkode: 2e5ce...649
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Vi har ikke styrt dette veldig, men ungene vet godt at ting kan forsvinne om det går utover lekser, fritidsaktiviteter, søvn og steder det ikke passer seg at de diller med mobil. Eneste regel vi har er at rundt middagsbordet er det mobilfri sone. Mobiler kan ringe og vibrere, eneste vi kan svare på da er om det er fra min jobb eller de venter en viktig samtale. Og det er så sjeldent skjer at det ikke er ett problem. Eneste er at mormor har hatt en tendens å ringe oss akkurat når vi har middag nå, da har hun blitt satt på høytaler og er med på samtalen rundt middagsbordet. Det er faktisk litt hyggelig, merkelig nok. Mine unger har alltid hatt perioder der de har vært veldig oppslukt i tekniske duppedingser, så har de en periode de er mye ute med venner. Ringer det en venn på døren eller ringer de og spør om de vil ute så har de nesten alltid blitt med ut, de kan også gjøre det så da tenker jeg at det er greit å ikke ha for strenge regler. For hadde de bare fått en viss tid med slike ting, så hadde de sagt nei til disse venne, da hadde de vært mer opptatt av å bruke opp tiden forran slikt. Jeg hadde bonusbarn som hadde faste tider for å bruke data og de var mindre med venner pga at de måtte bruke opp all tid de fikk med data, uansett hva annet de kunne gjøre gikk tiden forran daten forran annet. Nå har begge mine unger blitt eldre enn ditt barn, men nå har begge begynt å legge vekk mobilen oftere og oftere. Til min irritasjon innimellom, for når de er med venner så er de ikke like enkle å få tak i. De setter mobilen på lydløs og legger den vekk. Det er igrunn positivt det, men litt irriterende for meg når jeg skal ha kontakt med de. Ser også vennene deres gjør det samme, for når de er her så ligger det gjerne en haug med mobiler i gangen og vibrerer og vibrerer mens ungene er andre steder. De kan også dra ut uten mobilen. Anonymkode: f415c...c46
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Nei. han har ikke Anonymkode: e308b...700
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Min 12 åring begynner å bli litt vel interessert i mobilen sin nå og vi setter grenser slik at hun ikke får sitte med den for mye. Anonymkode: 6c1aa...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå