Gå til innhold

Er denne testen positiv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk påvist eggløsning med eggløsningstest og ultralyd (stort modent egg) 12. september. Er i dag 9-10 dpo. Har vært så trøtt i helgen, følt at ting var litt annerledes, så jeg måtte bare ta en tidlig test. Testen på bildet tok jeg nå i kveld og fikk en veldig svak rosa strek ganske raskt. Tidligere med disse testene har jeg ikke sett antydning til strek ved IKM, så de er ganske eksakte.

Det første bildet tok jeg rett etter testen ble tatt, der ser streken litt rosa ut. Det andre bildet tok jeg over en time senere. 
 

Jeg vet ingen kan gi meg noe godt svar. Lurer bare på hva dere andre tenker! Jeg føler meg varm, trøtt og har mensmurringer. Håper så inderlig det er vår tur nå❤️

8899A36E-307E-4A1A-A2F1-A387CB1D6819.jpeg

B311B18B-3E0B-43E6-97DE-46A2F2647152.jpeg

Anonymkode: cd250...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positiv test😊 (men siden du tester så tidlig, gir det dessverre ingen indikasjon på om det er kjemisk graviditet eller om den holder til mål).

Krysser fingrene for det siste alternativet😊

Anonymkode: c5411...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Positiv test😊 (men siden du tester så tidlig, gir det dessverre ingen indikasjon på om det er kjemisk graviditet eller om den holder til mål).

Krysser fingrene for det siste alternativet😊

Anonymkode: c5411...8ee

Da håper jeg inderlig at det er graviditet😁 Får man symptomer som stigende temp og trøtthet hvis det kun er kjemisk?😊

Anonymkode: cd250...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er jo gravid uavhengig om det er kjemisk eller ikke. Kjemisk betyr bare at graviditeten ikke var «liv laga» og at du får mensen omtrentlig ved forventet tidspunkt. Så hvis du ikke hadde testet tidlig, hadde du kanskje ikke lagt merke til at du var gravid. 

Sier ikke at dette gjelder deg. Har selv opplevd det 2 ganger. Positiv test som ble sterkere og sterkere fra 8 dpo til 14 dpo + mange symptomer på graviditet og så fikk jeg mensen på 14 dpo og 15 dpo. 

Men jeg har også 2 barn hvor jeg testet tidlig, så det kan gå begge veier. 😊

Lykke til😊

Anonymkode: c5411...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du er jo gravid uavhengig om det er kjemisk eller ikke. Kjemisk betyr bare at graviditeten ikke var «liv laga» og at du får mensen omtrentlig ved forventet tidspunkt. Så hvis du ikke hadde testet tidlig, hadde du kanskje ikke lagt merke til at du var gravid. 

Sier ikke at dette gjelder deg. Har selv opplevd det 2 ganger. Positiv test som ble sterkere og sterkere fra 8 dpo til 14 dpo + mange symptomer på graviditet og så fikk jeg mensen på 14 dpo og 15 dpo. 

Men jeg har også 2 barn hvor jeg testet tidlig, så det kan gå begge veier. 😊

Lykke til😊

Anonymkode: c5411...8ee

Håper det går veien da😊! Må rett på blodfortynnende om test er positiv, så lurer på å dra til lege for å måle HCG slik at jeg får startet så raskt som mulig. 

Anonymkode: cd250...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, MadeInBerline skrev:

Begynn på blodfortynnende. Du har positiv test, altså du produserer Hcg og er i dag gravid. 

Tok en digital test i morges som er mindre sensitiv enn tidlig testen fra i går kveld. Den visste gravid 1-2 uker, så da er jeg nok gravid. Tok kontakt med overlegen på føden i dag og fikk resept på blodfortynnende med en gang. Ubehagelig med injeksjoner, men jeg gjør det som må til for at det skal gå bra😊

Anonymkode: cd250...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...