Gå til innhold

Fra utrent til maraton...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vert helt utrent og begynt å jogge....for så å springe maraton? Hvor lang tid brukte dere? Altså før dere stod på startstreken.

Har lyst å begynne å jogge, og vil gjerne ha et mål.

Anonymkode: 184be...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har. Jeg var i helt elendig form, men startet å løpe for noen år siden. Løp noen halvmaraton først, og økte siden til hel. Utrolig artig, og jeg løp på under 4 timer. Vanskelig å si hvor langt tid jeg brukte, men  jeg kom i form ila ca 6 mnd. 

Anonymkode: fc958...c53

Skrevet

Du bør nok sette deg noen lavere mål før maraton, som halvmaraton eller KK mila etc. først. Det er forskjellig hvor fort man kommer i form, og ikke alle egner seg for å løpe så lange distanser heller. Jeg trente meg ganske fort opp fra ikke å ha løpt i det hele tatt til å kunne løpe en mil. Du bør bruke pulsklokke, begynne forsiktig og ikke minst trene jevnlig. 

Anonymkode: 9cc57...0de

Skrevet

Jeg har. Løp 1 mil etter ca. 1 måned og etter 5 måneder løp jeg halvmaraton på rett under 2 timer. 1 år etterpå løp jeg maraton på 3.43 minutter, var 40 år. 

Jeg trener 5 ganger i uka, og hadde mange rolige langturer. Gjerne i skogen for å spare føttene

Anonymkode: c6493...967

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har. Løp 1 mil etter ca. 1 måned og etter 5 måneder løp jeg halvmaraton på rett under 2 timer. 1 år etterpå løp jeg maraton på 3.43 minutter, var 40 år. 

Jeg trener 5 ganger i uka, og hadde mange rolige langturer. Gjerne i skogen for å spare føttene

Anonymkode: c6493...967

Løp du 1 mil etter en måned så var vel ikke formen elendig i utgangspunktet tror jeg.

Anonymkode: 6637c...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...