Anonym bruker Skrevet 22. september 2019 #1 Skrevet 22. september 2019 Er snart 2 uker siden jeg opererte og sliter skikkelig. Jeg får nesten ikke i meg noe mat og kaster opp når jeg tar medisinene jeg skal ta hver morgen. Men i dag spredte jeg tablettene og tok de med en stund mellom å da fant jeg ut at det er jerntabletten som får meg til å kaste opp 😕 what to do? Har dere også noen gode tips om hva jeg kan spise på moset mat? I går prøvde jeg kylling, potet og brokkoli. Det gikk ikke. Å dere som kommer inn bare for å kommentere dritt! Takk skal dere ha og ha en fin søndag😘 Anonymkode: dc57c...30b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2019 #2 Skrevet 22. september 2019 Tar du jern kun pga operasjonen, eller er du lavt på jern fra før? Hvis det er det første, så ville jeg kuttet det ut en stund og prøvd igjen senere. Det er ikke så lett med tabletter i starten, men det går seg til etter hvert. Evt kan du prøve med flytende jerntilskudd og se om det går bedre. Jeg har flere opererte i min familie, og noe som går igjen er at kylling tåles dårlig (aner ikke hvorfor), så det ville jeg ventet litt med. Jeg spiste en del babygrøt, det er vel tilsatt jern og mildt for magen. Ellers spiste jeg det vi hadde til middag, men brukte stavmikseren og tilsatte proteinpulver og litt ekstra væske så det ble lettere å få i seg. Lagde gjerne opp flere (bittesmå) porsjoner av middagen og satt i kjøleskapet så jeg kunne varme opp senere på dagen. Tok veldig begrenset mengde av grønnsaker oppi, både fordi jeg ikke tålte det så godt i starten og for å få plass til mer av kjøtt/fisk. Anonymkode: f7601...820
KellyTaylor Skrevet 22. september 2019 #3 Skrevet 22. september 2019 Har ikke så mange tips å komme med til deg, men det finnes slik gruppe inne på facebook og kanskje flere av de opererte der har noen stalltips til deg?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2019 #4 Skrevet 22. september 2019 Jeg har ikke , men min søster har. Hun bodde hos meg på den tiden, så jeg vet at hun måtte over på sprøyter med jerntilskudd, som hun får satt hos fastlege, tror det er hver 3.eller 2.måned. Når det kommer til moset mat, må du finne noe du virkelig liker, kanskje ikke mose det sammen, men hver for seg. Min søster hadde store problemer etter sitt inngrep og ble småkvalm hele tiden. Det ble nok litt ensidig kost når det kom til moset mat, for hun synest ikke noe var fristende, så det gikk mest i potetmos , silte Toro supper av forskjellige typer og smoothie. Anonymkode: 1d916...5b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå