Gå til innhold

Ville dere ha gitt 16-14000 kr for en brukt sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kostet kr 32 595,00 opprinnelig, brukt av ett par (uten barn) i 11 mnd. Prisen på annonsen var 16000 kr, men prisen ble satt nå nylig til 14000 kr. Vår bud var 9000 kr, det var lite for de. Vi sa maks 10.000 for den. Noe egentlig jeg angrer for det er også mye for en brukt sofa, uavhengig om den er brukt av voksne med barn eller uten. Den var på salg nå, til 21000 kr helt ny. 

Hvor mye ville dere ha gitt for denne sofaen? Se bilde. 

A80AED93-0869-46BD-BD46-7FE6CC4AEE79.jpeg

Anonymkode: f462e...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1/3 av ny pris syntes jeg ofte er fair pris. 10 000,- hadde jeg gitt, men ikke særlig mye mer. 

Anonymkode: 96647...861

Skrevet

Jeg ville ikke gitt noe for den ;)

Vil tro det er en god grunn til at de selger den så raskt. Ergonomisk er det jo nærmest umulig å sitte i en slik sofa, tross mye ekstra puter. Se hvor langt det er fra ytterkanten på sitteputen (til høyre) og til ryggputen. Ingen er så lang i lårene ;)

Å ha gjester der vil dermed bety at alle halvligger eller har beina oppi sofaen, eller at alle sitter helt ytterst på kanten, noe som heller ikke ser behagelig ut i en så lav sofa.

Skal dere ha sofaen kun til eget ligge-på-sofaen-og-se-tv-bruk, og ikke trenger å bruke den til gjester, så er det sikkert greit. Er dette eneste sofaen så hadde jeg ligget langt unna!

Anonymkode: d80e7...767

Skrevet

Vi kjøpte en sofa med nypris på 90 000 til 19000. Den var såvidt brukt helt strøken! Elsker den!!

Anonymkode: ccaa4...976

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi kjøpte en sofa med nypris på 90 000 til 19000. Den var såvidt brukt helt strøken! Elsker den!!

Hvilken er det? Vil gjerne se :)

Skrevet

Hvilken er det? Vil gjerne se :)

Det er ekornes stressless sofa som var en av de største heste skoene de har altså den med flest moduler. Den er skikkelig stor og helt fantastisk å sitte/ligge i. Den er også av den dyreste typen skinn. Vi har små barn og hunder så skinn var viktig.

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke gitt noe for den ;)

Vil tro det er en god grunn til at de selger den så raskt. Ergonomisk er det jo nærmest umulig å sitte i en slik sofa, tross mye ekstra puter. Se hvor langt det er fra ytterkanten på sitteputen (til høyre) og til ryggputen. Ingen er så lang i lårene ;)

Å ha gjester der vil dermed bety at alle halvligger eller har beina oppi sofaen, eller at alle sitter helt ytterst på kanten, noe som heller ikke ser behagelig ut i en så lav sofa.

Skal dere ha sofaen kun til eget ligge-på-sofaen-og-se-tv-bruk, og ikke trenger å bruke den til gjester, så er det sikkert greit. Er dette eneste sofaen så hadde jeg ligget langt unna!

Jeg skjønner hva du mener, men tenker slik når jeg kjøper en sofa så kjøper jeg for mitt for mine og familiens behov. Ikke for gjestene sine behov. gjestene kommer i ett par timer å går, vi skal sitte der mye å ofte

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ekornes stressless sofa som var en av de største heste skoene de har altså den med flest moduler. Den er skikkelig stor og helt fantastisk å sitte/ligge i. Den er også av den dyreste typen skinn. Vi har små barn og hunder så skinn var viktig.

Prøvde å Google man fant ingen til 90.000 kr

Skrevet
8 minutter siden, Snartvinter skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men tenker slik når jeg kjøper en sofa så kjøper jeg for mitt for mine og familiens behov. Ikke for gjestene sine behov. gjestene kommer i ett par timer å går, vi skal sitte der mye å ofte

Hvis dere foretrekker å halvligge i sofaen så er det sikkert greit. Jeg hadde ikke orket en sofa som jeg ikke kunne sitte i.

Skrevet

For en ubrukelig sofa ville jeg ikke betalt noe som helst. 

Anonymkode: 3cb65...f1d

Skrevet

Nå ble jeg oppriktig nysgjerrig på hva dere mener er en god sofa? Hva har dere, evnt hva ville dere hatt? Fint med link. Spørsmålet er til dere som mener at HIs sofa er ubrukelig. 

Anonymkode: 01f02...0fe

Skrevet

Sofa er sånt som synker fort i verdi i mine øyne. Alltid en risiko å kjøpe sofa av folk pga skadedyr også. Som f.eks skjeggkre.

Synes maks 1/4 av nypris. 

Anonymkode: da19d...260

Skrevet

Aldri i verden! ville ikke betalt 10 000 for en my sofa heller.

Anonymkode: d77bf...260

Skrevet

Ikke kjøp den, den er forferdelig å sitte i. Vi har en sånn og jeg angrer veldig på at vi byttet ut billigsofaen vår med denne. Sofaen er lav nok fra før, men etter en stund føles den enda lavere. Virker som om den siger ned mot gulvet jo eldre den blir. Å  komme seg opp av den er som en lliten treningsøkt Og når vi har foreldrene våre på 60 +på besøk, så må de ha hjelp til å komme seg opp av sofaen, uavhengig om de er dårlig trent eller ei 😀

Anonymkode: ec227...533

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sofa er sånt som synker fort i verdi i mine øyne. Alltid en risiko å kjøpe sofa av folk pga skadedyr også. Som f.eks skjeggkre.

Synes maks 1/4 av nypris. 

så hvor mye tenekr du? 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i verden! ville ikke betalt 10 000 for en my sofa heller.

Hvor mye betaler du for sofa da ingenting 

Skrevet

Kjøper ikke sofa brukt. 

Anonymkode: 4759f...f8a

Skrevet
8 timer siden, Snartvinter skrev:

Prøvde å Google man fant ingen til 90.000 kr

Ååå herre Gud! Ekornes stressless settes sammen av moduler. Det koster jeg har original kvitteringen fra de som kjøpte da det ennå er garanti på den. Så ikke tro meg da... jeg har ønsket meg slik sofa lenge men det var uaktuelt å bruke så mye penger. Ikke fordi at det er så dyrt at jeg ikke har råd for kan alltids spare. Men fordi at jeg har hunder og småbarn som ødelegger slike ting. Allerede ser sofaen vår mer slitt ut en de som hadde den i noen år før oss. Så jeg har trålet Finn i to år for en slik sofa. Her er en modell som er lik vår i samme paloma skinn. Vår har en annen farge og er hele tre moduler større! Vi har både hjørne og sjeselong samt mye flere sitteplasser enn annonsert her. Den hadde nypris på over 60 000 hva er det som er så vanskelig med å tro på vår da?? Hvorfor skulle jeg lyver om noe sånt?? Ikke er det en trendy sofa heller, dette var noe vi bevist valgte for komfort blant annet.

Skrevet

Ååå herre Gud! Ekornes stressless settes sammen av moduler. Det koster jeg har original kvitteringen fra de som kjøpte da det ennå er garanti på den. Så ikke tro meg da... jeg har ønsket meg slik sofa lenge men det var uaktuelt å bruke så mye penger. Ikke fordi at det er så dyrt at jeg ikke har råd for kan alltids spare. Men fordi at jeg har hunder og småbarn som ødelegger slike ting. Allerede ser sofaen vår mer slitt ut en de som hadde den i noen år før oss. Så jeg har trålet Finn i to år for en slik sofa. Her er en modell som er lik vår i samme paloma skinn. Vår har en annen farge og er hele tre moduler større! Vi har både hjørne og sjeselong samt mye flere sitteplasser enn annonsert her. Den hadde nypris på over 60 000 hva er det som er så vanskelig med å tro på vår da?? Hvorfor skulle jeg lyver om noe sånt?? Ikke er det en trendy sofa heller, dette var noe vi bevist valgte for komfort blant annet.

Glemte linken

https://www.finn.no/124228291

Skrevet

Sofa er noe jeg aldri ville kjøpt brukt med mindre jeg kjenner de som selger. Enig som i det andre sier her, at sofaen ser lav ut og har lange seter. Har en venninne som har noe lignende og den er forferdelig å komme seg opp av.

Selv har vi Ekornes E200 hjørnesofa. Utrolig god å sitte i. Prøvde mange sofaer i flere butikker før vi bestemte oss. Er ofte 20% rabatt på Ekornes og det kommer godt med siden sofaene er dyre i utgangspunktet, men du får det du betaler for. 

Anonymkode: 2d8f5...1fa

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye betaler du for sofa da ingenting 

De siste 3 jeg har hatt har jeg ikke betalt for. Men jeg har betalt 1500 for en en gang.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

så hvor mye tenekr du? 

7000-8000

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men i all verden?? Det som er vanskelig å tro på her, er at du er et voksent menneske med barn. 

Anonymkode: 08d79...4ed

Skrevet

Den så ikke noe god ut å sitte i, ryggen er altfor lav. Sittedelen for bred. Er det mulig å få støvsugd og vasket under den? Ser ut som en yngleplass for hybelkaniner, smuler og rot.

Anonymkode: ff2f5...b64

Skrevet

I motsetning til andre her syns jeg den så skikkelig digg ut, jeg 😅 Men jeg ville aldri i verden betalt 14.000kr for en brukt sofa når du kan få den helt ny, med garanti for 7000kr mer.

Det er noen som krever helt ville summer for brukte sofaer om dagen.. Syns en sofa synker ganske kjapt i verdi når den blir brukt jeg, da. Man vet jo aldri helt hvilken stand den er i før man får den inn i sin egen stue..

Ville heller gått i en møbelbutikk for å kikke hvis du først er villig til å betale så mye for en sofa ;)

Anonymkode: 79bd3...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...