Gå til innhold

Vennegrupper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rekk opp en hånd den som gleder seg til vennegrupper! :D

Anonymkode: 6e1c5...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gleder meg til vennegrupper, for det er eneste gangen sønnen min blir invitert med noen hjem ❤️

Anonymkode: afac5...a63

Skrevet

Samme her, sønnen min er aldri med noen hjem og han synes det er helt fantastisk med vennegruppe🥰

Anonymkode: f797f...36f

Skrevet

Det er djevelens verk. Ødelegger bursdager, fritidsaktiviteter og familieliv. HATER det. 

Tvangssosialisering. 

Anonymkode: aa979...2e1

Skrevet

Synes vennegruppe er fint i første klasse, kjekt å bli kjent med andre enn de fra barnehagen. Senere har det lite for seg tenker jeg, men det er ikke en stor nok byrde til at jeg gidder å bli med i et hylekor om det.

Anonymkode: 204d2...3ab

Skrevet

Vennegrupper er veldig bra i teorien.

Men de må visstnok være på hverdagen. Vi henter på SFO ikke så lenge før de stenger kl 17.
De fleste vennegrupper skal visstnok være fra skolen stenger til kl 17 hvor foreldrene henter.
Vi (både far og mor bor på Kolbotn og jobber i Oslo).
Vi har ikke mulighet til å ha venne gruppe hjemme siden vi har ikke mulighet til å være hjemme så tidlig.
Har foreslått muligheten til å ha vår i helgen, men det er visstnok helt umulig noe jeg syns er rart siden det stadigvekk er bursdager i helgene og det går helt fint.... 

Anonymkode: a3580...ddc

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de må visstnok være på hverdagen. Vi henter på SFO ikke så lenge før de stenger kl 17.
De fleste vennegrupper skal visstnok være fra skolen stenger til kl 17 hvor foreldrene henter.
Vi har ikke mulighet til å ha venne gruppe hjemme siden vi har ikke mulighet til å være hjemme så tidlig.
Har foreslått muligheten til å ha vår i helgen, men det er visstnok helt umulig noe jeg syns er rart siden det stadigvekk er bursdager i helgene og det går helt fint.... 

Ha vennegruppen 17.30 til 19.30 da vel..

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha vennegruppen 17.30 til 19.30 da vel..

Har foreslått det også, men da krasjer den med aktiviteter, middag og lekser

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette gikk litt for fort, dette er ikke for oss, men for de andre

Skrevet

Har alltid synes det er en uting. Jeg har nok med mine egne barn og jeg orker ikke passe på 3-4 andre barn i tillegg.

Anonymkode: 7ac9b...45e

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får de barna det ikke passer for melde avbud, da.

Her oppfordrer skolen til at vennegruppen går foran fritidsaktiviteter, og det er virkelig ikke vanskelig. Med fem gruppemøter i løpet av året, og ulike dager, skal det godt gjøres å gå glipp av for mye.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har alltid synes det er en uting. Jeg har nok med mine egne barn og jeg orker ikke passe på 3-4 andre barn i tillegg.

Men at andre passer dine - selv om de har nok med sine - er helt ok?

Jeg gleder meg nå med førsteklassingen. Har veldig godt førsteinntrykk av både foreldrene og barna og ser fram til å bli bedre kjent med dem. Det er kjempekoselig selv om det er styr - og utrolig verdifullt for barna. Supert i 1.klasse, fint i 2., men fra og med 3. er det unødvendig og litt rart.

Anonymkode: a7e4f...e71

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men at andre passer dine - selv om de har nok med sine - er helt ok?

Jeg gleder meg nå med førsteklassingen. Har veldig godt førsteinntrykk av både foreldrene og barna og ser fram til å bli bedre kjent med dem. Det er kjempekoselig selv om det er styr - og utrolig verdifullt for barna. Supert i 1.klasse, fint i 2., men fra og med 3. er det unødvendig og litt rart.

Anonymkode: a7e4f...e71

Hvis noen ikke vil passe mine barn er det helt ok det også. Det går begge veier. Vi stemte for og mot og det ble flertall for mot og jeg pustet lettet ut. 

Skrevet

Sønnen min blir aldri innvitert hjem til noen etter skolen så han lyser opp hver gang han skal på vennegruppe eller at vi skal ha vennegruppe. Så ja jeg ser frem til at han endelig skal ha noen med seg hjem etter skolen. De går i 3.klasse.

Anonymkode: 7b580...010

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes vennegruppe er fint i første klasse, kjekt å bli kjent med andre enn de fra barnehagen. Senere har det lite for seg tenker jeg, men det er ikke en stor nok byrde til at jeg gidder å bli med i et hylekor om det.

Det har ikke lite for seg! Både i 2 og 3.klasse så gledet ungene seg masse til å vennegruppene. Ifjor var det en vennegruppe som gikk Halloween sammen å ungene snakket om det i mange uker etterpå. Dette var i 2.klasse å ungene storkoste seg sammen!

Skrevet

Deg er jo kjempestas for ungene så det gleder jeg meg velge til. Sønnen min er en sosial fyr som er med venner nesten hver dag, men det er bare positivt å rokkere litt på gruppesammensetningene. Gøy med små venner på besøk. 

Anonymkode: 17d10...4f5

Skrevet

Synes det er fint i 1.klasse og kanskje 2.klasse, men min eldste går nå i 4.klasse og vi holder fortsatt på med vennegrupper. Det blir tvangssosialisering og har ikke noe for seg. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det som sier at det er umulig å ha i helgen? Utrolig dårlig gjort om dere setter opp i helg og ingen kommer. 

Flere her har hatt i helg. Men de fleste har i ukedag, og da er det litt forskjellig tidspunkt. Noen rett etter skolen og noen når mor og far sluttet på jobb.

Anonymkode: 4d1d6...5e3

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min blir aldri innvitert hjem til noen etter skolen så han lyser opp hver gang han skal på vennegruppe eller at vi skal ha vennegruppe. Så ja jeg ser frem til at han endelig skal ha noen med seg hjem etter skolen. De går i 3.klasse.

Anonymkode: 7b580...010

Så trist. Aner jo ikke hva dere foreldrene gjør. Men har dere avtalt med andre foreldre om at unger kan være med hjem?

Vi har en som ikke var så mye med andre hjem. Men det var fordi han glemte å spørre folk. Så vi har spurt for han og da har det blitt begge veier. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere skal ha vennegrupper 1-2 ganger i året. Har ikke en av dere mulighet å avspasere noen timer hver dag? Starte tidligere på morgenen? 

Syns kanskje dere bør legge opp hverdagen litt anderledes med tanke på at barna alltid blir hentet rett før stengetid hver dag.

Anonymkode: b2800...57e

Skrevet

Min yngste har til dags dato ikke blitt invitert hjem til en eneste skolevenn eller venninne etter skolen, med unntak av noen bursdager og altså vennegruppene. Vi har stadig unger her, men hun blir aldri invitert noe annet sted. Uten vennegruppene ville dette ha blitt utrolig sårt.

Skrevet
9 minutter siden, gale damen skrev:

Min yngste har til dags dato ikke blitt invitert hjem til en eneste skolevenn eller venninne etter skolen, med unntak av noen bursdager og altså vennegruppene. Vi har stadig unger her, men hun blir aldri invitert noe annet sted. Uten vennegruppene ville dette ha blitt utrolig sårt.

Sikker på det? For sånn du skriver det høres det ut som hun har mye besøk. Da har hun jo venner.

Anonymkode: 6e1c5...f23

Skrevet
33 minutter siden, gale damen skrev:

Men vil hun til andre? Største problemet her er at de fleste vennene vil være hjemme hos seg. 2 gata som også går i klassen til min vil bare vøre hjemme hos seg.  Ene kan være her litt også går hun hjem sånn plutselig. Andre vil være være hos seg, og bare gjøre ting han vil. Da blir det vanskelig å være med andre hjem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...