Anonym bruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Hos dere? Vurderer. Vi har allerede en klassekontakt, ingen vil være i FAU. Har vært i FAU noen år i barnehage, og det var liksom ikke noe annet enn å gjennomgå årsplanen med leder og å ta imot henvendelser som aldri kom. Har tre barn og er mye alene med dem. Vil fjøre jobben skikkelig om jeg skal, og ikke måtte stå der med «jeg får det ikke til likevel» før møter osv. Lurer vel på arbeidsmengden (og fatter og begriper at det er ulikt fra ulike klasser og skoler), oppgaveomfang etc. Anonymkode: c8134...ea8
aanonym Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Skolen vår har nærmere 30 klasser, så hver klasse har ikke en FAU-representant. Takk og pris. Det er da ikke nødvendig?
Superdolly Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Her er det klassekontakten som sitter i FAU. Oppgavene er å gå på FAU-møter, det er ca et i måneden. Så får de navnet sitt på innkallingen til foreldremøtet sammen med læreren og må ta imot henvendelser fra foreldre om saker som ønskes tatt opp under eventuelt på møtet (jeg har sittet mange ganger og aldri opplevd at noen har sendt meg noen sak). Jeg kommer ikke på noe mer. Her er det ikke vanlig med foreldrearrangerte juleavslutninger og sommerfester og mamma- og pappakvelder og pengeinnsamlinger og loddsalg og slikt som jeg har lest om på DiB.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2019 #4 Skrevet 22. september 2019 Generelt er FAU-representant en politisk funksjon; dvs du skal være klassens utsending på møtene. Noen steder legger man en masse sosiale funksjoner i det også; typ: «finne på gave til læreren» osv., men det skal du ikke finne deg i. Det kan andre foreldre ta. Anonymkode: e296d...a4e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2019 #5 Skrevet 22. september 2019 Har vært i FAU i 2 år og har ikke gjort annet enn å bidra på Halloween-fest på skolen og ordne til 17.mai feiring på skolen Anonymkode: 29e09...91b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2019 #6 Skrevet 22. september 2019 5 møter i løpet av året på kveldstid og i tillegg har hver FAU representant fra de ulike trinnene ansvar for en oppgave i løpet av året, fjerne gjenglemt tøy, 17.mai, vedlikehold av ballbingen osv.. Anonymkode: d3184...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå