Anonym bruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Jeg trenger å lufte meg litt. Jobber i Kommunen og er 100% fast ansatt. Men er nå i en omplassering fordi jeg ikke fungerer (sykdom) i den jobben jeg stod i. Så nå er jeg blitt prøvd ut på nye plasser og det fungerer kjempe bra. Men : det ble lyst ut eksternt 2 stillinger fast og vikariat i Kommunen uten at jeg engang ble vurdert til disse. Jeg søkte og. Spurte personal om hvorfor ikke jeg var blitt vurdert og fikk svar om at de ikke visste hvorfor, det var personalsjefen som avgjorde dette fortløpende.. Kontaktet fagforbundet og hun har bedt om stopp i ansettelsepros for å se på om jeg faktisk er blitt forbigått i denne saken. Jeg er kvalifisert til begge og så klar for å jobbe. Tror du jeg kan få en av disse stillingene? Vet at de har hatt intervju for stillingene men ingen er innplassert da fagforbundet både har sendt varsel til personal og arbeidsplassen som søkte 2 nye eksternt. Anonymkode: cba87...50e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Jeg tenker at det i hvert fall er positivt at fagforbundet har bedt om at ansettelsesprosessen stoppes av fagforbundet. De ville ikke bedt om det hvis de ikke mente det var en god sjanse for at du faktisk er forbigått og har rettigheter her. Så jeg ville vært forsiktig optimist, om jeg var deg. Vær forberedt på det verste, men håp på det beste Lykke til Anonymkode: e8989...dc3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at det i hvert fall er positivt at fagforbundet har bedt om at ansettelsesprosessen stoppes av fagforbundet. De ville ikke bedt om det hvis de ikke mente det var en god sjanse for at du faktisk er forbigått og har rettigheter her. Så jeg ville vært forsiktig optimist, om jeg var deg. Vær forberedt på det verste, men håp på det beste Lykke til Anonymkode: e8989...dc3 Tusen takk for svaret. Jeg tror ikke jeg får den. Men samtidig tenker jeg og at dette handler om rettigheter og lover. Jeg tror Kommunen har gjort en forbigåelse. Nå spørs det hva både enhetsleder og personalavdelingen svarer. Jeg er så spent. Og vil såååå gjerne ha denne jobben og få ett normalt arbeidsliv uten nav hengende på nakken. HI Anonymkode: cba87...50e
førskolelæreren Skrevet 22. september 2019 #4 Skrevet 22. september 2019 Du kan ha fortrinn tror jeg. Hvis du er kvalifisert, og det skriver du at du er. Det går jo ann å gå til sak om du ikke får den....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå