Gå til innhold

Kakebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til kaker man kan lage en dag eller kanskje 2 i forveien? Skal lage ostekake og oreokake, liker ikke marsipan. Har også lyst til å prøve noen porsjonsdesserter.

Anonymkode: 733f2...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suksessterte kan du lage flere dager i forveien og putte i fryseren til dagen. Tiner fort og er like god selv om den har vært fryst.

Mange sjokoladekaker er nesten best dagen etter at de er laget, en dag i kjøleskapet og de er fantastisk gode.

Sukkerbunn kan du bake dagen før, bare å dynke og pynte riktig dag. Trenger ikke ha marsipan på, vaniljekrem og fløtekrem pluss bær blir bra.

Cookies kan bakes noen dager før, bare ha de i en tett kakeboks eller fryseren frem til dagen de skal brukes. Mange elsker litt store cookies med sjokoladebiter i, og de er lett å lage.

En iskake kan lages mange dager før. Daimiskake er jo en klassiker, men en iskake med nøttebunn og bringebæris er også veldig god.

Anonymkode: ed11a...c4e

Skrevet

Nøtte/mandelbunn kan bakes god tid i forveien og slenges i fryseren. Så er det bare å ta fyll på den dagen den skal serveres, enten det er krem og karamellsaus, krem og bær eller hva du nå vil ha på. Bløtkake er best på dag to, så den bør fylles dagen før og pyntes den dagen det er fest. Makroner kan bakes og slenges i fryseren, og de bør fylles dagen før de skal spises. Marengsbunn, eller mange små om du vil ha porsjonskaker, kan du bake lenge før. Brownies holder seg godt i fryseren. Det samme gjør rullekaker fylt med syltetøy. Verdens beste kan bakes dagen før, men må ikke fryses ned. Av porsjonsdesserter kan panna cotta, karamellpudding, fromasj og geleer fint lages et par dager i forveien.

Skrevet

Jeg syns pavlova er grei. Lager bunner i forveien og pynter den siste ti minuttene før servering. 

Fyrstekake er godt! 

Skrevet

Takk for veldig mange gode tips 😊

Hi

Skrevet
2 timer siden, Optatium skrev:

Jeg syns pavlova er grei. Lager bunner i forveien og pynter den siste ti minuttene før servering. 

Fyrstekake er godt! 

Fyrstekake er det jammen lenge siden jeg har bakt! Den blir jo bare bedre av en tur i fryseren, også.

Skrevet
56 minutter siden, amandine skrev:

Fyrstekake er det jammen lenge siden jeg har bakt! Den blir jo bare bedre av en tur i fryseren, også.

Etter denne og forrige kaketråd er jeg helt overbevist om at du er minst 75?

Anonymkode: 66425...7ae

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 38 og elsker fyrstekake, har laget det mange ganger 😉

Anonymkode: ed11a...c4e

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 33 og elsker også fyrstekake🤩

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: 66425...7a

Trenger ikke være 75 selv om man liker klassikere, altså. Jeg liker ikke for eksempel oreokake heller, søtt klisj. Jeg liker rene gode smaker og kvalitet, det er uavhengig av alder. Og jeg er ikke 75, altså. Ikke engang min mor har rukket å fylle 75.

Skrevet
3 minutter siden, amandine skrev:

Trenger ikke være 75 selv om man liker klassikere, altså. Jeg liker ikke for eksempel oreokake heller, søtt klisj. Jeg liker rene gode smaker og kvalitet, det er uavhengig av alder. Og jeg er ikke 75, altså. Ikke engang min mor har rukket å fylle 75.

Rene gode smaker vil for de med litt mer velutviklede smaksløker bety smakløst og tamt! Kvalitet er vel ikke akkurat det fyrstekake står for😂 Kaker skal være søte og smake mye; gjerne smakseksplosjon! 

Smak er jo noe en kanskje må lære seg til slik som barna. Er man vant til smaksløse og tamme kaker er det vel det en foretrekker for d blir jo -smak- for voldsomt. Du burde kanskje øve deg opp litt? Utvide smakshorisonten litt.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rene gode smaker vil for de med litt mer velutviklede smaksløker bety smakløst og tamt! Kvalitet er vel ikke akkurat det fyrstekake står for😂 Kaker skal være søte og smake mye; gjerne smakseksplosjon! 

Smak er jo noe en kanskje må lære seg til slik som barna. Er man vant til smaksløse og tamme kaker er det vel det en foretrekker for d blir jo -smak- for voldsomt. Du burde kanskje øve deg opp litt? Utvide smakshorisonten litt.

Eller er det kanskje heller de som klarer å nyte rene smaker som har godt utviklet smaksløker? Tyder på det når man ikke trenger alt på en gang for at det skal smake godt.

Anonymkode: 9a0ec...b1e

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg jammen uenig i. Fyrstekake er jo kvalitet. Om den er ordentlig laget selvfølgelig. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg jammen uenig i. Fyrstekake er jo kvalitet. Om den er ordentlig laget selvfølgelig. 

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og apropos smaksløst og tamt; oreokake er da bare sukker. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Au da... 

Du har nok litt å gå på, gitt, hva gjelder utvikling av smak. 

Anonymkode: 7bddb...6f8

Skrevet

Nå gledet jeg meg til flere kaketips når jeg åpnet tråden, men her var det jammen annet på gang.....

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...