Gå til innhold

Jobbe som dagmamma


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å starte som dagmamma. Vil helst jobbe hvitt! Hvordan går jeg frem, må jeg opprette firma og registrere det..? Hvordan oppgir jeg lønnen? På selvangivelsen? Eller må jeg oppgi det til skatteetaten hver mnd...? Og hvor mye kan jeg ta betalt? 

Andre tips mottas med takk! 🙂

Har aldri vært dagmamma før, men har jobbet i barnehage, har 3 barn selv + tantebarn. Så mener jeg er godt kvalifisert. 🙂 

Anonymkode: 2869a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ang. lønn så jeg noen hadde 160kr/t per barn. Det blir jo mye. 

Anonymkode: 52eb3...18a

Oi! Det var veldig mye!!! 

Anonymkode: 2869a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ang. lønn så jeg noen hadde 160kr/t per barn. Det blir jo mye. 

Anonymkode: 52eb3...18a

Det kan ikke stemme, det er det jo ingen som har råd til. Men 37,5 i uka, så blir det 6000 i uka, rundt 24 000 i mnd. Det må i tilfelle ha vært tilsammen for flere barn.

Anonymkode: 185ce...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på skatteetatens nettsider og les om dagmamma, så får du en grei forklaring. Det skal være nokså enkelt å gjøre det hvitt, mener jeg.

Vanlig pris er vel kontantstøtte + barnehageprisen. Dette er da pr måned.

Ellers anbefaler jeg deg å sjekke litt rundt angående behovet. Her hvor jeg bor er det full barnehagedekning, og løpende opptak, og det betyr at dagmammamarkedet er ikkeeksisterende. Og jeg beklager å måtte si det, men jeg ville aldri ha valgt dagmamma til mine barn i stedet for barnehage når det er et reellt valg. Så finn ut om du kan få noen barn å passe før du sier opp jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...