Gå til innhold

Hører ikke til noe sted, sliter med å finne den.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nylig en samtale med en tidligere foreskelse/date , han er min beste kompis, han har dame og alt er fint. Men de har forskjellige ønsker for fremtiden, han studerer der han bor med henne, de er fra forskjellige steder i landet. Hun vil være der, han vil flytte tilbake til hjembyen sin. Han føler at alle bekjentskaper som kom etter han flyttet bare er overfladiske, og at han savner de han vokste opp med. Og da tenker jeg, er det en greie? Hva med oss som ikke har noen venner der vi vokste opp? Selv er jeg fra en liten bygd der jeg ikke fikk innpass. Jeg hadde ei god venninne, men hun flyttet når vi startet på ungdomsskolen. Da jeg startet på videregående så fikk jeg ei venninne, som jeg har god kontakt med i dag, som vet hva jeg har slitt med. Jeg har stiftet vennskap i ettertid. Men ja, jeg skjønner hva han mener, for mange har liksom allerede nettverk der de er, mens jeg føler meg som en evig søker.

- Venninna mi fra barndommen: flyttet, begynte med narkotika, ble arbiedsledig i mange år og jeg tror hun er det enda. Fikk barn. Er fra en dramatisk familie. Vi er ikke helt på den bølgelengden lenger likevel og jeg har ikke sett henne på mange mange år. 
- Venninna jeg møtte på vgs. Har begrenset økonomi og fikk et uplanlagt barn. Hun og far deler fint på barnet, men de er ikke sammen. Hun er student i tillegg.
- Ei annen venninne jeg har traff for 2 år siden, har jeg god kontakt med, men det er oftest jeg som tar kontakt. Men hun kommenterer på bildene mine. Og tar plutselig kontakt igjen. Hadde en veldig tøff barndom, så hun har ikke videregående. Hun har en kjæreste og veldig begrenset økonomi. 
- Enda ei venninne jeg traff gjennom BUP for mange år siden har jeg kontakt med på nett, men hun har gitt drapstrusler til folk så jeg har noen ganger lurt på om det er lurt å omgås henne. Hun har også barn som ikke var planlagt, begrenset økonomi og jobber mye. 
- De andre vennene jeg fikk opp gjennom tidene har bare glidd vekk. Fordi de flytter langt unna, får uplanlagte barn, måtte rømme fra voldelige menn, begynt med narkotika osv. Jeg har også truffet venner på nett hvor jeg har vært åpen med angsten min og hva som har vært problemet gjennom tiden, for å finne likestinnede. Men så viser det seg at noen av de jeg møter bruker narkotika osv..og jeg har hatt rusproblemer før og vil ikke tilbake til slik. 
- Ellers reiser jeg mye, og møter mange fra andre land. Men disse blir også veldig midlertidige. Det kan friste dra å besøke dem, men jeg vet jo ikke hva jeg drar til. Vi har møttes i land som ikke var noen av oss sitt hjemland...

Jeg tenker at dersom jeg treffer en evt partner fra et annet land en gang, så har han mest sannsnylig familien og nettverket sitt der. Og at jeg på en måte stiller veldig svakt, siden jeg ikke har noen.
Jeg vil ikke tilbake til der jeg vokste opp heller, for jeg har ingen virkelige venner der, har ingenting til felles med folka heller. 

Jeg begynner å føle på at jeg ikke hører til noe sted :( 

Anonymkode: 79781...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du må gi deg selv en sjanse til å sette rot et sted? Bestem deg for å bo et sted noen år fremover, bruk energi på å oppsøke positive interesser, lær noe nytt, kom i nye miljøer hvor du også kan bli kjent med andre som du deler interesser med, og får muligheten til å bli kjent med.

Fortsett å jobbe med deg selv, ev. få hjelp til det, for å finne ut hva det er som gjør at du tiltrekkes personer som har så store problemer i livene sine, som de du beskriver.

Invester tid, energi og vilje på et sted for å få følelsen av å høre til. Det er veldig kjekt å reise, for all del, men om du ikke bruker mer energi hjemme så gir du heller ikke deg selv muligheten til å høre hjemme noe sted, tror jeg.

Anonymkode: 13097...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du må gi deg selv en sjanse til å sette rot et sted? Bestem deg for å bo et sted noen år fremover, bruk energi på å oppsøke positive interesser, lær noe nytt, kom i nye miljøer hvor du også kan bli kjent med andre som du deler interesser med, og får muligheten til å bli kjent med.

Fortsett å jobbe med deg selv, ev. få hjelp til det, for å finne ut hva det er som gjør at du tiltrekkes personer som har så store problemer i livene sine, som de du beskriver.

Invester tid, energi og vilje på et sted for å få følelsen av å høre til. Det er veldig kjekt å reise, for all del, men om du ikke bruker mer energi hjemme så gir du heller ikke deg selv muligheten til å høre hjemme noe sted, tror jeg.

Anonymkode: 13097...d28

Jeg har bodd lenge i Oslo. kjeder meg ihjel her. Norge generelt er dødskjedelig. Det er fint fordi vi tjener bra, liksom ikke noe mer. Været er dritt, ikke alle er kjedelige altså, men alle skal være så like. 

Anonymkode: 79781...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bodd lenge i Oslo. kjeder meg ihjel her. Norge generelt er dødskjedelig. Det er fint fordi vi tjener bra, liksom ikke noe mer. Været er dritt, ikke alle er kjedelige altså, men alle skal være så like. 

Anonymkode: 79781...907

Du får finne noe nyttig å gjøre så slipper du å kjede deg. Nå høres du ut som en bortskjemt tenåring.

Anonymkode: e5952...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får finne noe nyttig å gjøre så slipper du å kjede deg. Nå høres du ut som en bortskjemt tenåring.

Anonymkode: e5952...364

hva er noe nyttig da? jobbe, rydde søppel. Sånn ellers er ikke folk så nyttige generelt.

Anonymkode: 79781...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hva er noe nyttig da? jobbe, rydde søppel. Sånn ellers er ikke folk så nyttige generelt.

Anonymkode: 79781...907

Jobbe, ja. Beinhardt.

Fokuser på hva du mener burde vært gjort for at stedet du bor skulle blittt bedre. Hva mener du mangler? Bruk all din tid og all din styrke på å gjøre hjemstedet ditt og verden bedre. Slutt å fokusere på at alt er teit og begyn å gjøre noe. Ikke bare sitt der og klag  og syns synd på deg selv.

Anonymkode: e5952...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobbe, ja. Beinhardt.

Fokuser på hva du mener burde vært gjort for at stedet du bor skulle blittt bedre. Hva mener du mangler? Bruk all din tid og all din styrke på å gjøre hjemstedet ditt og verden bedre. Slutt å fokusere på at alt er teit og begyn å gjøre noe. Ikke bare sitt der og klag  og syns synd på deg selv.

Anonymkode: e5952...364

Skal man gjøre jobben sin verre enn den er bare for at man skal bli sliten? det gir ingen mening.

Jeg alene kan ikke gjøre verden bedre, jeg kan jo være med å bidra, men jeg redder den ikke alene...det er et dødfødt prosjekt.
Det er ikke noe som mangler, egentlig. Og når verden blir "perfekt" så finner samfunnet noe nytt det skal forandre på. 
 

Anonymkode: 79781...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal man gjøre jobben sin verre enn den er bare for at man skal bli sliten? det gir ingen mening.

Jeg alene kan ikke gjøre verden bedre, jeg kan jo være med å bidra, men jeg redder den ikke alene...det er et dødfødt prosjekt.
Det er ikke noe som mangler, egentlig. Og når verden blir "perfekt" så finner samfunnet noe nytt det skal forandre på. 
 

Anonymkode: 79781...907

Dra nå ned til han der tyrkeren din. Bli der. Og slutt å spamme oss.

Anonymkode: 88c38...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...