Gå til innhold

Hvorfor kan ikke bv forsvare seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så dritt lei av å høre hvor grusomme bv er osv. Jobber selv med barn og vet hvor viktig det er å ha bv! Vet de har taushetsplikt og kan ikke uttale seg i enkelte saker, som for eksempel den saken som Norge ble dømt i. Men. Det er en advokat som har skrevet ett innlegg i Dagbladet og han sier at det som skjedde i den saken er dessverre «typisk norsk». Jeg er altså svært uenig med han advokaten som skrev dette. Men det er flere av disse personene og da mener jeg advokater, sakkyndige og andre som har uttalt seg offentlig om det såkalte «maktmisbruket». Jeg mener det er på tide at bv kan gå ut og forsvare seg altså. Eller anmelde disse advokatene. De kan ikke gå offentlig og fortelle folk at dette er «typisk norsk». For dette er langt i fra sannheten!

Anonymkode: ace61...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan ikke forsvare seg på grunn av taushetsplikten. 

Taushetsplikten akal forsvare barnet i saken. Barnevernet skal verne om barnet.

 

Anonymkode: 7e3b7...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kan ikke forsvare seg på grunn av taushetsplikten. 

Taushetsplikten akal forsvare barnet i saken. Barnevernet skal verne om barnet.

 

Anonymkode: 7e3b7...64a

Men hvis de forteller på generelt grunnlag så kan de jo si hva som er typisk norsk osv. De trenger ikke kommentere enkelt saker 

Anonymkode: ace61...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis de forteller på generelt grunnlag så kan de jo si hva som er typisk norsk osv. De trenger ikke kommentere enkelt saker 

Anonymkode: ace61...eea

🙄

Anonymkode: 81ee4...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alltid en side i media ja. 
Men dette misbruker de som har blitt fratatt barna på godt grunnlag også. Det er bare å ta en titt på siden "Vi som ønsker barnevernet fullstendig fjernet" (eller noe lignende). Å lese der inne er underholdning i mange timer. Man kan nesten se på profilbildene til flere av medlemmene at det er en grunn til at BV er involvert (Jeg vet, veldig dømmende. Men slik er det). 
Der inne henger de ut enkeltpersoner i BV. De påstår at barnevernet stjeler barn for å tjene penger. Det er helt sirkus. 
Det er klart BV kan gjøre feil. Og det gjør de, titt og ofte. Men de foreldrene som faktisk blir utsatt for feilbehandling, de skriker ikke ut på nettet. De kjemper kampen i stillhet. 

Men så er det vel slik at familier kan si til BV at de er frigitt taushetsplikten, slik at BV kan si hva de vil. 
Hun jenta som rømte til polen gjorde det. Men BV holdt alt tilbake likevel. Da er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 8c00c...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir alltid en side i media ja. 
Men dette misbruker de som har blitt fratatt barna på godt grunnlag også. Det er bare å ta en titt på siden "Vi som ønsker barnevernet fullstendig fjernet" (eller noe lignende). Å lese der inne er underholdning i mange timer. Man kan nesten se på profilbildene til flere av medlemmene at det er en grunn til at BV er involvert (Jeg vet, veldig dømmende. Men slik er det). 
Der inne henger de ut enkeltpersoner i BV. De påstår at barnevernet stjeler barn for å tjene penger. Det er helt sirkus. 
Det er klart BV kan gjøre feil. Og det gjør de, titt og ofte. Men de foreldrene som faktisk blir utsatt for feilbehandling, de skriker ikke ut på nettet. De kjemper kampen i stillhet. 

Men så er det vel slik at familier kan si til BV at de er frigitt taushetsplikten, slik at BV kan si hva de vil. 
Hun jenta som rømte til polen gjorde det. Men BV holdt alt tilbake likevel. Da er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 8c00c...747

Haha uff. Hvorfor er du inne og leser på slike grupper? Men ja, er helt enig. Disse foreldrene ødelegger nok bare mer for seg selv og saken sin spør du meg. Burde aldri unger. Jeg reagerte litt på det advokaten skrev: her er link.

mye å lese, men kort oppsummert mente han at denne saken det vises til her er «typisk norsk», og at det er mange flere som kjemper mot dette systemet som tydeligvis ikke fungerer. Min første tanke er at han er jo en advokat, han tjener penger, og muligens har han skrevet dette for å tjene penger. Men jeg aner jo ikke. Vet bare at han tar så forferdelig feil! Og noen tror på dette også! Jeg kjenner han ikke personlig, men skulle likt og vist hvorfor han går ut og sier sånne ting! Og det er flere av slike advokater som mener det samme. Hva er det med folk?

Anonymkode: ace61...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha uff. Hvorfor er du inne og leser på slike grupper? Men ja, er helt enig. Disse foreldrene ødelegger nok bare mer for seg selv og saken sin spør du meg. Burde aldri unger. Jeg reagerte litt på det advokaten skrev: her er link.

mye å lese, men kort oppsummert mente han at denne saken det vises til her er «typisk norsk», og at det er mange flere som kjemper mot dette systemet som tydeligvis ikke fungerer. Min første tanke er at han er jo en advokat, han tjener penger, og muligens har han skrevet dette for å tjene penger. Men jeg aner jo ikke. Vet bare at han tar så forferdelig feil! Og noen tror på dette også! Jeg kjenner han ikke personlig, men skulle likt og vist hvorfor han går ut og sier sånne ting! Og det er flere av slike advokater som mener det samme. Hva er det med folk?

Anonymkode: ace61...eea

Får ikke opp noe ..

Anonymkode: 8c00c...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis de forteller på generelt grunnlag så kan de jo si hva som er typisk norsk osv. De trenger ikke kommentere enkelt saker 

Anonymkode: ace61...eea

Det er umulig. Alle saker behandles forskjellig og de blir aldri bedt om uttalelse på generelt grunnlag, kun i enkeltsaker

Anonymkode: 41a1c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det blir alltid en side i media ja. 
Men dette misbruker de som har blitt fratatt barna på godt grunnlag også. Det er bare å ta en titt på siden "Vi som ønsker barnevernet fullstendig fjernet" (eller noe lignende). Å lese der inne er underholdning i mange timer. Man kan nesten se på profilbildene til flere av medlemmene at det er en grunn til at BV er involvert (Jeg vet, veldig dømmende. Men slik er det). 
Der inne henger de ut enkeltpersoner i BV. De påstår at barnevernet stjeler barn for å tjene penger. Det er helt sirkus. 
Det er klart BV kan gjøre feil. Og det gjør de, titt og ofte. Men de foreldrene som faktisk blir utsatt for feilbehandling, de skriker ikke ut på nettet. De kjemper kampen i stillhet. 

Men så er det vel slik at familier kan si til BV at de er frigitt taushetsplikten, slik at BV kan si hva de vil. 
Hun jenta som rømte til polen gjorde det. Men BV holdt alt tilbake likevel. Da er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 8c00c...747

Fritatt fra taushetsplikt av foreldrene fører ikke til at de uttaler seg. Det er ikke foreldrene som skal frita, det er i så fall barna. De er alle under 18 og de kan dermed ikke frita for taushetsplikten. Husk at barnevernet ikke jobber for foreldre, men for barna.

Anonymkode: 41a1c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så dritt lei av å høre hvor grusomme bv er osv. Jobber selv med barn og vet hvor viktig det er å ha bv! Vet de har taushetsplikt og kan ikke uttale seg i enkelte saker, som for eksempel den saken som Norge ble dømt i. Men. Det er en advokat som har skrevet ett innlegg i Dagbladet og han sier at det som skjedde i den saken er dessverre «typisk norsk». Jeg er altså svært uenig med han advokaten som skrev dette. Men det er flere av disse personene og da mener jeg advokater, sakkyndige og andre som har uttalt seg offentlig om det såkalte «maktmisbruket». Jeg mener det er på tide at bv kan gå ut og forsvare seg altså. Eller anmelde disse advokatene. De kan ikke gå offentlig og fortelle folk at dette er «typisk norsk». For dette er langt i fra sannheten!

Anonymkode: ace61...eea

Hvordan kan du skrive at dette ikke er typisk norsk? Vet du om dette? 

De er advokater og trur nok ganske så sikkert at de har hatt en del saker mot bv siden de utaler seg slikt! 

At du jobber med barn, gjør ikke deg noe ekspert eller vet mer om bv om hva de gjør og ikke gjør! 

Anonymkode: eb536...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:


Men så er det vel slik at familier kan si til BV at de er frigitt taushetsplikten, slik at BV kan si hva de vil. 
Hun jenta som rømte til polen gjorde det. Men BV holdt alt tilbake likevel. Da er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 8c00c...747

Nei, det trenger da ikke være noe som "ikke stemmer" for det? Det er da helt rimelig at de fortsatt holder på taushetsplikten. Hvis hun er mindreårig selv, kan hun ikke ta det valget på egne vegne.

Jeg husker da familien til Svanhild i Finnmark lagde et syndig spetakkel over at de mente barna ble fratatt henne på grunn av en IQ-test. Og så valgte hun å frita dem fra taushetsplikten. Da fortalte barnevernet at hennes morsgjerning isolert sett kunne ha vært god nok, men siden hun aldri maktet å skjerme barna for fyll, rusbruk, bråk og vold i hjemmet, men stadig tok inn nye "samboere" og tillot nye fylliker å holde fest i hjemmet, så kunne ikke barna bo der mer. 

Man hørte liksom ikke noe mer sutring derfra etter det...

Anonymkode: c167e...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du skrive at dette ikke er typisk norsk? Vet du om dette? 

De er advokater og trur nok ganske så sikkert at de har hatt en del saker mot bv siden de utaler seg slikt! 

At du jobber med barn, gjør ikke deg noe ekspert eller vet mer om bv om hva de gjør og ikke gjør! 

Anonymkode: eb536...5b4

Advokatene representerer foreldrene, ikke barna. Barnevernet skal representere barna. Mht den dommen i Strasbourg, så er de faktiske forhold mer enn det mor kommer med i dag: "Den aktuelle kvinnen var gravid og ønsket for annen gang abort. Trolig fordi svangerskapet var for langt fremskredet, ble det avslått. Kvinnen sa seg så enig i å bo på en institusjon for unge mødre, noe som kunne gi henne bistand og hjelp i foreldrerollen.

To uker etter fødselen sendte mødrehjemmet bekymringsmelding til barnevernet fordi spedbarnet ikke økte tilstrekkelig i vekt, manglet energi og virket dehydrert. Barneinstitusjonen var redd for at spedbarnet ville dø uten kontinuerlig oppfølging av moren knyttet til mat og drikke.

Moren reagerte negativt på oppfølgingen, forstod ikke behovet for det, og ønsket å avbryte oppholdet. Det var nå tvangsinngrepene begynte, med beredskapshjem, fosterhjem og til slutt tvangsadopsjon. Samværet med moren ble begrenset av hensyn til barnet."

https://www.nrk.no/ytring/takk-himmelen-for-barnevernet_-1.14707223?fbclid=IwAR2kLxilCB8wORipRUrm2CxnRLDNDkSlhyvl9wbmIKgrKqI_81UG4Hnx5qE

Hun skulle aldri ha hatt barn.

Anonymkode: c167e...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror problemet her generelt er at folk har sluttet å høre på de foreldrene som skriker ut på nettet om at de har mistet barna sine «uten grunn». Det er dessverre blitt sånn at når de offentlige uttaler seg negativt, altså at bv «tar barn» så har folk tendens til å tro på dette. En advokat vet jo hva han/hun snakker om liksom. Og det er ganske dumt. Det er der jeg mener bv burde oppklare litt. Så ikke folk går rundt og tror at det er «typisk norsk» å «stjele barn» og staten godtar det. 

Anonymkode: ace61...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du skrive at dette ikke er typisk norsk? Vet du om dette? 

De er advokater og trur nok ganske så sikkert at de har hatt en del saker mot bv siden de utaler seg slikt! 

At du jobber med barn, gjør ikke deg noe ekspert eller vet mer om bv om hva de gjør og ikke gjør! 

Anonymkode: eb536...5b4

De tilfelle jeg har vært bort i, hvor barna ble tatt, så har det seg sånn at foreldre har fått hjelpetiltak først; uten at det fungerte. Kan ikke si at dette er typisk norsk å ta barn da?

Anonymkode: ace61...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er mange slike tilfeller. Hjelpetiltak skal vurderes først før barna tas ut av familien, da det er absolutt siste utvei. Dersom foreldre ikke samarbeider så blir det litt vanskelig å tilby hjelp, foreldre ser kanskje ikke selv behovet for hjelp, og det er det som er så dumt. Da tror de at barna blir tatt uten grunn. 
som sagt jobber med dette og har ofte kontakt med bv. Det har selvfølgelig skjedd feil, men de er rettet opp i og foreldrene har fått barna tilbake. Det har aldri skjedd på de åra jeg har vært bort i dette at barna ble tatt og aldri kom hjem dersom det var feil. Også noen bekjente av meg har vært i kontakt med bv, pga hevnmelding. Også der ble saken oppklart. Så hva som er «typisk norsk» kan diskuteres. Er helt uenig med advokaten. Noen advokater forstår ikke hva som er barnas beste. Tro meg

Anonymkode: ace61...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...