Gå til innhold

Skryte story og bilder på Instagram/snapchat


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om at andre skryter av ting og tang på Snapchat og Instagram? 

F.eks en kjøper svea jakke de legger ut , eller dyre hudprodukter, eller klokker, tlf, vesker, eller klær osv osv 

eller når folk skal vise «seg fram» jeg jobber på dette stedet. 

Vet ikke helt hva folk tenker eller hva de vil oppnå med å vise fram, hva de har kjøpt eller hvor de er (ferie, eller bare en helge tur) 

greit nok å legge et bilde av ett eller annet interessant, men når man legger ut alt fra det du går inn på hotellrommet om hvordan det ser ut, maten, drinker, osv osv. Altså jeg bare fatter ikke.

hva legger dere ut? Er dette folk som er usikker på seg selv å trenger bekreftelse?  Fatter heller ikke folk som legger ut selfie av seg selv hver bidige dag

Anonymkode: 91293...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du ut da, som er så interessant for andre?

Helt enig i at enkelte deler litt vel mye, og ja, det meste er jo uinteressant. 

Jeg er nok ikke så interessant selv, men deler ikke så mye eller ofte. Innimellom et bilde av ett av barna eller noe. 

Anonymkode: a25df...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale medier er tuftet på selvskryt, "se på meg", "se hva jeg gjør", "se hva jeg har" osv 

Kan vel ikke forvente så mye annet

Anonymkode: 86d76...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva synes dere om at andre skryter av ting og tang på Snapchat og Instagram? 

F.eks en kjøper svea jakke de legger ut , eller dyre hudprodukter, eller klokker, tlf, vesker, eller klær osv osv 

eller når folk skal vise «seg fram» jeg jobber på dette stedet. 

Vet ikke helt hva folk tenker eller hva de vil oppnå med å vise fram, hva de har kjøpt eller hvor de er (ferie, eller bare en helge tur) 

greit nok å legge et bilde av ett eller annet interessant, men når man legger ut alt fra det du går inn på hotellrommet om hvordan det ser ut, maten, drinker, osv osv. Altså jeg bare fatter ikke.

hva legger dere ut? Er dette folk som er usikker på seg selv å trenger bekreftelse?  Fatter heller ikke folk som legger ut selfie av seg selv hver bidige dag

Anonymkode: 91293...500

Fasade. Helt idiotisk. Gjør aldri sånn selv. Driter i hva andre syntes uansett. Har kun snapchat. 

Anonymkode: 4e49a...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler om å dele med de en er glad i; Venner og familie. Hvorfor skal ikke venner og familie være interessert i hverandres liv? Hvorfor gidde være venn på snapchat om en ikke er interessert i å få innblikk i andres hverdager og ferier?

Anonymkode: 3bdd4...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker å ta bilder generelt og leke med lyset. Jeg synes også det er interessant å se hva folk blir fan av, hva de liker bilder av og ikke. 
Jeg liker å redigere litt (ikke retusjere altså) og leke med lyset. Jeg tar av meg selv, av steder jeg er på, arkitektur osv.. outfits. 

Jeg irriterer meg mer over slike som liksom skal være så jordnære og "bryr seg ikke om sosiale medier". Siden jeg ikke bor i nærheten av familien en gang så er det fint å dele livet sitt. 

Anonymkode: 4573e...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, Anonym bruker said:

Hva synes dere om at andre skryter av ting og tang på Snapchat og Instagram? 

F.eks en kjøper svea jakke de legger ut , eller dyre hudprodukter, eller klokker, tlf, vesker, eller klær osv osv 

eller når folk skal vise «seg fram» jeg jobber på dette stedet. 

Vet ikke helt hva folk tenker eller hva de vil oppnå med å vise fram, hva de har kjøpt eller hvor de er (ferie, eller bare en helge tur) 

greit nok å legge et bilde av ett eller annet interessant, men når man legger ut alt fra det du går inn på hotellrommet om hvordan det ser ut, maten, drinker, osv osv. Altså jeg bare fatter ikke.

hva legger dere ut? Er dette folk som er usikker på seg selv å trenger bekreftelse?  Fatter heller ikke folk som legger ut selfie av seg selv hver bidige dag

Anonymkode: 91293...500

hva andre gjør er opp til dem :) er jeg ikke intressert scroller jeg videre. synes ikke jeg har noe med det og gjøre

Anonymkode: ed280...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sosiale medier til å skryte .. hva ellers 😂😅 

skryter av hjemmet mitt, barna, god mat som ser fristende ut, reiser, Ja alt. Sorry. Men slett meg på snapp eller slutt å følg meg på Instagram hvis du ikke fatter hvorfor jeg legger ut bilder. 

Ps! 

Hva legger du ut da ?

Anonymkode: 39eec...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skryt? Eller har du HI, et mindreverdighetskompleks.

Hva skal man legge ut? Bilder av seg selv i maleantrekk og korte videosnutter av barn som har sovet lite og krangler? 

Anonymkode: b0b1c...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare blodharry å flashe materielle ting og flyreiser. Vi blir definitivt siste generasjon som flasher sånt uten å skjemmes.

Anonymkode: d84fa...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine elever på vgs syns det er blodharry at foreldrene tar bilder av seg selv og middagene sine og dropper det ut på face. De bruker ikke Facebook men andre medier, fortrinnsvis til kommunikasjon, en slags erstatning for sms. 

Jeg syns fenomenet er utrolig spesielt og rart at så mange ikke ser det objektivt og ser hvor klamt det er. Å dele livet med venner og familie er et gjentagende argument som likevel ikke forklarer hvorfor man flasher glansfylte og «se så fint vi har det»-konkurranser, som det jo er. Man bidrar til å påføre andre eskalert skamfølelse, ensomhet mm., for at det blir en form for press. Tror i sum man ikke føler seg bedre . Å dele bilder av barnebarn med besteforeldre er noe helt annet og selvsagt veldig fint for alle. Men det trenger ikke sosiale medier og storyer som taler til alle du er «venn» med.   

Anonymkode: e4247...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du oppfatter det som skryt handler om deg. Jeg synes 80% av det folk deler er uinteressant, men skryt har jeg muligens da ikke vett på å skjønne at det er. 

Anonymkode: 641d7...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, veldig lite interessant for andre. Og HVORFOR selfies all the time? Vi vet hvordan du ser ut, og legge på et qoute i tillegg..? Why?

Anonymkode: 0fbe8...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Ser denne posten er fra 2019, men like aktuell nå.

Det er mye fasadebygging på sosiale medier, og folk vil vise det perfekte liv. 
Jeg kjenner ei som har tatt helt av. Det er selvfølgelig perfekte barn. 
Så blir det en god blanding av det å vise at en er sporty, fjellturer og skiturer og den delen der. Så er det vinkvelder med venner. Vise at man har store venninne gjenger og at man har et sosialt liv. Så er det flotte ferier. Matretter, interiør, og gjerne at de har penger osv. 

folk vil vise alle sidene av den perfekte fasaden. 
Sosiale medier har blitt selvskryt på høyt plan. Enkelte oppfører seg som bloggere og deler 10 oppdateringer pr dag. Det handler om å bli sett, om usikkerhet og trangen på bekreftelse. Enkelte går på en fjelltopp for å ha noe å legge ut og få oppmerksomhet for. For noen er bekreftelsen viktigere enn selve turen.
Jeg for min del hoppet av denne karusellen for mange år siden. 
En sjelden gang kan jeg legge ut topptur bilde selv, men jeg bryr meg ikke så mye om likes og kommentarfelt lengre. 
Dessuten har jeg ikke behov for å dele alt jeg opplever med alle andre. Det føles falskt for meg. 
Livet er opp og ned for de fleste av oss, og alle har sine problemer. 
Å skryte kan også oppleves vondt for andre som ikke har det så greit. 
I sommer har jeg både reist, spist masse god mat, vært på fest med venner og gjort masse hyggelige ting med ungdommene mine. Men ingenting er delt på sosiale medier. Kan sende snap til venner og familie, men legger ikke ut offentlig så alle kan se. 
Jeg har ikke behov for at alle skal vite hvor jeg er, hva jeg driver med osv. 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...