Gå til innhold

Han truer med å ta med kniv på skolen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I klassen til barnet mitt går det et barn med mange diagnoser. Han kan klikke for de minste ting, han slår, sparker og lugger, og han er generelt truende. Han har vært fysisk mot begge mine barn ved flere anledninger. 

Skolen har ingen støttekontakt til denne gutten. Han har truet med å ta med kniv og balltre på skolen, men lærerne og foreldrene hans hevder dette kun er tomme trusler. Likevel. Jeg er skeptisk. 

Hva ville dere gjort hvis dette var på ditt barns skole?

Anonymkode: 3fc67...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde opplyst læreren om at barnet mitt har en utrygg hverdag. Hvis læreren ikke gjorde noe, hadde jeg gått til rektor. Om rektor ikke gjorde noe hadde jeg kontaktet fylkesmannen.

Anonymkode: 428c7...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det vi og. Jeg tok kontakt med skolen som varslet foreldrene. (Her var trusselen om å ta med kniv for å drepe mitt barn). Foreldrene tok det ikke på alvor, men skolen opprettet vedtak 

Anonymkode: 033eb...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det alvorlig! 

Jeg bel truet med kniv da jeg var 9 år, av en gutt på skolen. Han var 12. Jeg husker hvor skremt jeg ble, husker hvordan jakka hans så ut ( jeg fortalte læreren min om det, og vi sammen identifiserte han ved jakka). 

Anonymkode: 84b43...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sendt Mail til skolen om at mitt barn ble holdt hjemme til de hadde kontroll på det utagerende barnet. Hadde også kontaktet barnevernet og bedt om råd.

Anonymkode: e0da5...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

I klassen til barnet mitt går det et barn med mange diagnoser. Han kan klikke for de minste ting, han slår, sparker og lugger, og han er generelt truende. Han har vært fysisk mot begge mine barn ved flere anledninger. 

Skolen har ingen støttekontakt til denne gutten. Han har truet med å ta med kniv og balltre på skolen, men lærerne og foreldrene hans hevder dette kun er tomme trusler. Likevel. Jeg er skeptisk. 

Hva ville dere gjort hvis dette var på ditt barns skole?

Anonymkode: 3fc67...9fd

Gå til rektor. Dersom det ikke er iverksatt tiltak innenfor én uke: gå til fylkesmannen.

Anonymkode: b8cc6...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...