Gå til innhold

Feminist Monopol - Det motsatte av likestilling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har kommet et nytt Feminist Monopol:

www.news18.com/feminist-monopoly

Der går det selvsagt bare å investere i oppfinnelser gjort av kvinner og reglene ellers avhenger av kjønn, til kvinners fordel.

Er dette måten å lære barna likestilling på, altså den feministiske hvor menn ikke har noen rolle? Den originale versjonen skiller ikke på kjønn og alle har like rettigheter.

Anonymkode: 9c34e...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har kommet et nytt Feminist Monopol:

www.news18.com/feminist-monopoly

Der går det selvsagt bare å investere i oppfinnelser gjort av kvinner og reglene ellers avhenger av kjønn, til kvinners fordel.

Er dette måten å lære barna likestilling på, altså den feministiske hvor menn ikke har noen rolle? Den originale versjonen skiller ikke på kjønn og alle har like rettigheter.

Anonymkode: 9c34e...d24

Monopol finnes i alle varianter. Jeg ser ikke bort fra at det finnes varianter med bare menn også. Når jeg tenker meg om finnes det vel ingen kvinner i vanlig monopol.

Anonymkode: f8665...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har kommet et nytt Feminist Monopol:

www.news18.com/feminist-monopoly

Der går det selvsagt bare å investere i oppfinnelser gjort av kvinner og reglene ellers avhenger av kjønn, til kvinners fordel.

Er dette måten å lære barna likestilling på, altså den feministiske hvor menn ikke har noen rolle? Den originale versjonen skiller ikke på kjønn og alle har like rettigheter.

Anonymkode: 9c34e...d24

Feminisme handler om å styrke kvinner. Ikke noe annet.

Jeg får incel-vibber av deg.

Anonymkode: 6859d...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feminisme handler om å styrke kvinner. Ikke noe annet.

Jeg får incel-vibber av deg.

Anonymkode: 6859d...e68

Det er vel hus-incelen vår som er på ferde igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Det er vel hus-incelen vår som er på ferde igjen...

Litt som en hybelkanin det kanskje?

Anonymkode: 9b554...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har kommet et nytt Feminist Monopol:

www.news18.com/feminist-monopoly

Der går det selvsagt bare å investere i oppfinnelser gjort av kvinner og reglene ellers avhenger av kjønn, til kvinners fordel.

Er dette måten å lære barna likestilling på, altså den feministiske hvor menn ikke har noen rolle? Den originale versjonen skiller ikke på kjønn og alle har like rettigheter.

Anonymkode: 9c34e...d24

Hva faen er galt med det vanlige monopolet? 

Anonymkode: 6b354...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen er galt med det vanlige monopolet? 

Anonymkode: 6b354...100

Det er laget av og for menn, noe som gjør det vanskelig for jenter å vinne. Det nye monopolet er mer likestilt, slik at jenter også skal ha en sjanse til å vinne.

Anonymkode: 6859d...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har kommet et nytt Feminist Monopol:

www.news18.com/feminist-monopoly

Der går det selvsagt bare å investere i oppfinnelser gjort av kvinner og reglene ellers avhenger av kjønn, til kvinners fordel.

Er dette måten å lære barna likestilling på, altså den feministiske hvor menn ikke har noen rolle? Den originale versjonen skiller ikke på kjønn og alle har like rettigheter.

Anonymkode: 9c34e...d24

Ja, dette er EKSAKT måten å lære barn LIKEstilling på. Først snur man verden helt på hodet. Så spør man dem om de syns dette er rettferdig. Når de sier nei, viser man dem hvordan verden er rigget i dag, som nemlig er på den måten at kvinner ikke har makt. Så vil de ved selvsyn og uten noen demagogi skjønne at den verden vi lever i nå, den er akkurat like urettferdig, men vi er blitt vant til ikke å se det. 

Anonymkode: 1b0f2...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta f eks jussen. Der er kvinner systematisk utsatt for strukturell vold. I Norge er det i praksis blitt lovlig å begå voldtekter, fordi det er umulig å få gjerningsmannen straffet. 

Du kan jo sikkert påstå at det ikke bare er kvinner som voldtas. Menn menn voldtas også. Og når den dagen kommer at de er flere enn de kvinnene som voldtas, og at et flertall av dem er blitt voldtatt av nettopp kvinner, og når legene som undersøker og behandler dem er mest kvinner, og når politifolkene som etterforsker saken deres er mest kvinner, og når dommerne som dømmer i sakene er kvinner, og når politikerne som vedtar loven det dømmes etter også er flest kvinner, og når forskerne som rådgir disse politikerne er flest kvinner - ja, da skal jeg forsyne meg være den aller første til å rope opp om at der er for få voldtektsmottak for menn og at menn systematisk taper rettigheter i et sånt samfunn fordi alt her er skeivt. Men den dagen er ikke kommet ennå. Tvert om. Ofrene for voldtekter er 90% kvinner, og de voldtas av menn, og i de andre posisjonene jeg nevner er det også mest menn, og det fører i sin tur til at det disse sakene ikke oppnås rettferdighet på noe plan. Det er ikke prioritert, fordi mennene i posisjonene ikke vil eller gidder.

Anonymkode: 1b0f2...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er laget av og for menn, noe som gjør det vanskelig for jenter å vinne. Det nye monopolet er mer likestilt, slik at jenter også skal ha en sjanse til å vinne.

Anonymkode: 6859d...e68

Det er det dummeste jeg har hørt!🤣

Anonymkode: 6b354...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Det er vel hus-incelen vår som er på ferde igjen...

Så slem du er! Det er vel ikke kvinnehat å ønske at våre barn blir behandlet med respekt og likeverd uavhengig av kjønn. 

Vanlig Monopol er kjønnsnøytral, men med dette så er det feminister som bevisst fjerner gutter fullstendig fra kartet.

Det er vel lov å la seg provosere av den feministiske ideologien som sier de er for likestilling, men gang på gang på gang gjør det stikk motsatte.

Ville dere i feminismens navn gitt dette til deres sønner? Er målet at de skal lære å ikke være en del av fremtidens utvikling?

Anonymkode: 9c34e...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta f eks jussen. Der er kvinner systematisk utsatt for strukturell vold. I Norge er det i praksis blitt lovlig å begå voldtekter, fordi det er umulig å få gjerningsmannen straffet. 

Du kan jo sikkert påstå at det ikke bare er kvinner som voldtas. Menn menn voldtas også. Og når den dagen kommer at de er flere enn de kvinnene som voldtas, og at et flertall av dem er blitt voldtatt av nettopp kvinner, og når legene som undersøker og behandler dem er mest kvinner, og når politifolkene som etterforsker saken deres er mest kvinner, og når dommerne som dømmer i sakene er kvinner, og når politikerne som vedtar loven det dømmes etter også er flest kvinner, og når forskerne som rådgir disse politikerne er flest kvinner - ja, da skal jeg forsyne meg være den aller første til å rope opp om at der er for få voldtektsmottak for menn og at menn systematisk taper rettigheter i et sånt samfunn fordi alt her er skeivt. Men den dagen er ikke kommet ennå. Tvert om. Ofrene for voldtekter er 90% kvinner, og de voldtas av menn, og i de andre posisjonene jeg nevner er det også mest menn, og det fører i sin tur til at det disse sakene ikke oppnås rettferdighet på noe plan. Det er ikke prioritert, fordi mennene i posisjonene ikke vil eller gidder.

Anonymkode: 1b0f2...758

👏🏼👏🏼

Anonymkode: 029c0...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

👏🏼👏🏼

Anonymkode: 029c0...0f2

Ja, det er jo feministisk korrekt å applauderer at menn er årsaken til alt vondt i verden.

Men her er det snakk om det er riktig å oppdra våre sønner til å lære at de ikke har noen rolle i fremtidens utvikling.

Det går jo kun an å investere i kvinnelige prosjekter og gutter holdes helt utenfor på grunn av kjønn.

Vil vi lære barna feminisme eller likestilling?

Anonymkode: 9c34e...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2019 den 0.23, Anonym bruker skrev:

Det er laget av og for menn, noe som gjør det vanskelig for jenter å vinne. Det nye monopolet er mer likestilt, slik at jenter også skal ha en sjanse til å vinne.

Anonymkode: 6859d...e68

Hva i vanlig monopol er det som gjør at det er vanskeligere for kvinner å vinne? Jeg har ikke spilt det mye, men har aldri sett noe som tyder på at kvinnelige deltakere vinner sjeldnere enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...