Gå til innhold

Drept sexlyst og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid vært velsignet med appetitt på sex, gjerne daglig, virkelig hatt lyst. Hele svangerskapet var jeg et overkåt dyr, og etter fødselen har det dalt for hver mnd. Aldri hatt det sånn som nå. Tenker «å nei» når mannen begynner å fikle og lar det stå til. Ikke vond eller overgripsfølelse altså, jeg er bare blitt aseksuell 🤔 Sikkert amming, elendig søvn i 15 mnd? Ammer enda morgen og kveld. Tenkte å holde på til hun er 2 men vurderer nå å slutte for å se om jeg kan gjenvinne en form for sexlyst. Håper jeg ikke har blitt denne personen. Foretrekker en bok og søvn og klem fremfor penetrering, å ta på meg selv føles som et vits og noe jeg virkelig ikke kunne tenke meg. Mann på jobbreise i uker innimellom, kjenner ingen lyst den perioden heller. Håper på at det en ammingens hormonstatus som har drept lysten og håper på endring ved ammeslutt. Andre som har hatt det sånn i en periode? Er 34 år.

Anonymkode: 381fd...890

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps: Har ikke fått mensen igjen. Er mao i hormonlandskapet uten syklus enda. Var sånn med min forrige datter også, som jeg slutter å amme da hun var 12 mnd og fikk mens tilbake ført rundt tre mnd senere. Kroppen min er i eggløsningsløs under amming, derfor jeg refererer til om hormonstatus kan være årsak. I forrige ammeperiode var jeg alene da barnefaren festlig nok valgte å flytte inn med en kollega da hun var noen mnd gammel og jeg ble ikke særlig tent av min egen livssituasjon og slitasje på å gjøre alt alene. Hadde super sexlyst da jeg var kommet i syklus og noen år senere møtte min nåværende mann. Men jeg var 26 år. Redd alderen har destruert meg 😢 

Hi

Skrevet

Den kommer tilbake. Hadde slik med første, fikk bedre sexliv etterpå enn før. Men det tok litt tid og jeg ga meg den tiden. Vi snakket mye om det og det ble bedre for meg når jeg fikk nok kos i tillegg. 

Skrevet

Dette er helt normalt, og det går over. Nå er vi i sving igjen hos oss, etter noen rimelig treige år da barna var små.

Anonymkode: 28b68...23a

Skrevet

Sexlysten kommer tilbake etterhvert. Det er vanlig når man har lite søvn og fokuset ligger hos barnet. Ikke stress med det :) 

Anonymkode: c85bc...8fe

Skrevet

Tusen takk. Setter veldig peis på svarene og st dere deler ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...