Gå til innhold

Har skole og sfo foreldremøte samtidig hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innkallelse til foreldremøte har kommet. I klassen til mitt barn er det 2 barn som går på sfo. På agendaen er det satt opp punkt «sfo informerer» det har de hatt med hvert eneste foreldremøte. Hun som er leder for sfo elsker å prate og de to foreldrene med barn som går på sfo har alltid masse spørsmål. På agendaen er det satt opp som punkt 2, og jeg kjenner jeg er så lei av å ha et foreldremøte som handler om ting kun to foreldre har interesse av å vite. Har lyst å sende mail til læreren og be om at dette tas på slutten eller begynnelsen slik at alle vi andre 35 foreldre kan gå eller komme senere mens sfo og de to foreldrene kan prate og diskutere i den halvtimen det pleier å ta.

Hvordan gjør deres skoler det? Er det innafor å sende mail?

Anonymkode: 7a846...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her innkalles hele trinnet til felles foreldremøte hvor både helsesøster og sfoleder informerer om forskjellig. Her er det helsesøster som ikke klarer å være kort og konsis. Men uansett er det ikke slik at sfolederen snakker lenge. Det har bare vært litt vanlig info om organiseringen og hvordan man søker. All annen info har komt som ranselskriv eller blitt hengt opp på sfo.

Anonymkode: 4093e...b3e

Skrevet

Nå går ikke mine barn på småtrinnet lenger, men da de gjorde det var det 2 forskjellige foreldremøter. De siste årene var det ett foreldremøte for klassen, der første del av møte var felles for småtrinnet. Mener å huske at det tidligere bare var felles for trinnet før vi gikk til hver vår klasse. SFO hadde et eget foreldremøte en annen dag. Det er nok enklere for SFO-leder å ha et felles foreldremøte enn om hun skulle inn i hver klasse. I tillegg virker jo spørsmål og svar best om det er litt flere. Både siden flere lurer på det samme og man da ikke trenger å gjenta det så mange ganger, men også siden spørsmål kan inspirerer til flere viktige spørsmål og det er mindre sjanser for slikt om det er færre til stedet. 

Om SFO-biten hos dere varer 15 min eller kortere hadde jeg latt det være. Varer den lenger hadde jeg tatt det opp om det forhindret meg fra å få med meg viktige ting på foreldremøtet. Er jo kjedelig om man f.eks. ikke har barnevakt og må gå før det er ferdig og har brukt mesteparten av tiden på uvesentlig info. 

Anonymkode: 5105f...037

Skrevet

Her er det foreldremøte for første klasse etter at sfo har hatt sitt møte. 

Et supert opplegg, syns jeg. Da kan vi andre kun få med oss det som gjelder sfo og så går vi hjem og førsteklasseforeldrene går videre til sitt møte. 

Dette skjer like etter skolestart, mens de andre klassene gjerne venter til september/oktober med sitt møte. 

Jeg syns det er svært innafor å sende en Mail og foreslå det du gjør. Det må da være en god løsning for alle. 

Anonymkode: f06ca...90d

Skrevet

Her har ikke Sfo foreldremøte. Kun kort info før oppstart i juli. Men siden det er rundt 130 unger på Sfo så burde de absolutt hatt det!

Anonymkode: 54c6d...ce9

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå går ikke mine barn på småtrinnet lenger, men da de gjorde det var det 2 forskjellige foreldremøter. De siste årene var det ett foreldremøte for klassen, der første del av møte var felles for småtrinnet. Mener å huske at det tidligere bare var felles for trinnet før vi gikk til hver vår klasse. SFO hadde et eget foreldremøte en annen dag. Det er nok enklere for SFO-leder å ha et felles foreldremøte enn om hun skulle inn i hver klasse. I tillegg virker jo spørsmål og svar best om det er litt flere. Både siden flere lurer på det samme og man da ikke trenger å gjenta det så mange ganger, men også siden spørsmål kan inspirerer til flere viktige spørsmål og det er mindre sjanser for slikt om det er færre til stedet. 

Om SFO-biten hos dere varer 15 min eller kortere hadde jeg latt det være. Varer den lenger hadde jeg tatt det opp om det forhindret meg fra å få med meg viktige ting på foreldremøtet. Er jo kjedelig om man f.eks. ikke har barnevakt og må gå før det er ferdig og har brukt mesteparten av tiden på uvesentlig info. 

Anonymkode: 5105f...037

Det tar minst 30 min og det er jo bare av interesse for to av foreldreparene.

Anonymkode: 7a846...fde

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her har ikke Sfo foreldremøte. Kun kort info før oppstart i juli. Men siden det er rundt 130 unger på Sfo så burde de absolutt hatt det!

Anonymkode: 54c6d...ce9

Her prøvde de å ha eget foreldremøte for sfo, men det kom veldig få foreldre. Nesten ingen gadd å prioritere det, bare noen få førsteklasseforeldre...

Anonymkode: 5c03a...aa7

Skrevet

Ja sfo har 30 min før skolen  overtar.

Anonymkode: d1ba1...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...