Gå til innhold

Bestemødre som henger seg opp i alt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg faen så lei av farmora til sønnen i huset. Det hjelper lite på at hun tror at hennes egen sønn er født med englevinger (jeg har bodd med løken, så jeg vet at det ikke stemmer..) jeg har vært alene med sønnen vår i nesten alle år, og jeg vil påstå at vi har klart oss veldig bra. 

Til saken: Sønnen er 8 år og det ble snakk om dusjing og vask (fordi jeg mente han var rask i dusjen) og det ble snakk om dette med vask av de mer private delene. Jeg forklarte at han burde prøve å trekke tissen litt tilbake å bruke intimsåpen der også. Noe han etterpå sa at han haddde gjort og det gikk jo helt fint. 

Så kommer han fra farmora ei uke senere. Hun er likbleik i ansiktet og det virker som om jeg har forgrepet meg på barnet mitt! Hun virker helt rystet å forteller at han hadde sagt at jeg hadde bedt han om å også vaske seg i tissen, men at han syns dette var vondt. Hun kunne ikke skjønne hvor jeg hadde dette fra. Jeg orker ikke bruke en kalori med å forklare henne at gutter og menn er nødt til å faktisk dra forhuden litt tilbake for å vaske der (som forsåvidt kan gjøre vondt for barn eller de med trang forhud) så jeg poengterte at han gjorde det bare så langt som det gikk bra. 

Er det virkelig så uvirkelig og merkelig? Jeg trodde at 60 år gamle damer, med egne sønner ante såpass..

Anonymkode: ed9c8...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må jo lære barna hygiene..

Men aldri såpe på glans.

Anonymkode: 4351b...b03

Skrevet

Ikke såpe der. Men, han skal vaske seg ja. Farmor er toskete!

Anonymkode: 18697...043

Skrevet

På så små skal det bare trekkes tilbake så mye at det ikke gjør vondt, og ikke såpe, men spyles forsiktig (ikke hard stråle). Men vaskes med vann, og lære barna hygiene, ja det må vi foreldre. 

(har en av to sønner som hadde bettenelse i forhuden pga trang forhud en del ganger som yngre, så dette kan jeg litt om) 

Anonymkode: 7c79d...ba4

Skrevet

Vasker underlivet kun med vann! Gutter, jenter, menn og kvinner! 

Anonymkode: c2e4e...49d

Skrevet

Problemet var ikke at jeg ba ham bruke intimsåpa den gangen, men at jeg i det hele tatt hadde fått ham til å trekke forhuden tilbake å vaske seg der. Hun så helt skremt ut, og spurte meg her hjemme under levering "Hva i alle dager er det du har sagt at han må gjøre?" ganske surt. Da jeg prøvde å forklare så hun enda mer skremt ut, og senere kunne sønnen si at hun hadde spurt mange spørsmål til det der. Alt fra om jeg hadde vist han det, til om jeg hadde gjort det... jeg blir utrolig provosert! 

hi

Skrevet

Man skal ikke dra tilbake forhuden for å vaske seg der før puberteten! Helt unødvendig for en 8 åring! 

Her har bestemor rett og du helt feil!

Anonymkode: 5d447...753

Skrevet

Bestemor burde ikke blande seg, men hun har faktisk helt rett. Smågutter skal ikke trekke forhuden bakover, og man skal aldri bruke såpe i underlivet.

Anonymkode: 39c34...127

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bestemor burde ikke blande seg, men hun har faktisk helt rett. Smågutter skal ikke trekke forhuden bakover, og man skal aldri bruke såpe i underlivet.

Anonymkode: 39c34...127

Og det er feil. Det trengs vann under forhuden, og dette er noe barnet bør gjøre selv for at det ikke skal bli vondt. 

Skrevet

Farmor er ikke toskete . Å bruke asan såpe på den måten,stakkars barn. Bare vann ikke noe mer.

Anonymkode: 21e2f...7f5

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal ikke dra tilbake forhuden for å vaske seg der før puberteten! Helt unødvendig for en 8 åring! 

Her har bestemor rett og du helt feil!

Anonymkode: 5d447...753

Selvfølgelig skal de vaske seg ordentlig.

»Her har bestemor helt rett». Så du er enig i hennes antagelse om overgrep? Syke menneske. 

Anonymkode: c86dc...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...