Gå til innhold

Digitale lekser - men ipaden ligger igjen på skolen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ipad er topp. Mesteparten av leksene foregår der. Men min syvåring glemmer stort sett ipaden på skolen. Når han kommer hjem, er alt stengt. Jeg har snakket med han hundre ganger, skrevet huskelapp i matboksen, tatt det opp med læreren, men det skjer igjen og igjen og igjen og igjen. ARGH!
 

Anonymkode: 2a625...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk læreren sitt ansvar. 

Du skal passe på at leksene er gjort, at iPaden er ladet og i sekken. Læreren skal sørge for at 7 åringene får den med seg hjem. 

Hvis det ikke nytter å ta det opp med lærer, får du ta det til rektor. 

Anonymkode: 25e1b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ipad er topp. Mesteparten av leksene foregår der. Men min syvåring glemmer stort sett ipaden på skolen. Når han kommer hjem, er alt stengt. Jeg har snakket med han hundre ganger, skrevet huskelapp i matboksen, tatt det opp med læreren, men det skjer igjen og igjen og igjen og igjen. ARGH!
 

Anonymkode: 2a625...815

Er skolen stengt hver ettermiddag?

Her brukes skolens gymsal på kveldstid, det er vaskepersonale der, lærerene har møter osv. Da er det bare å be om at de låser opp klasseromet.

Hva med å hente ham på skolen minst en gang i uka og la ham gjøre alle leksene den dagen, selv om drt kanskje tar 3 timer?

Er han på sfo?

Da kan du be de ansatte der spørre ham hver dag om han har den og sende ham onn for å hente den hvis han ikke har den.

Anonymkode: ca958...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun skolens ipad som kan brukes? Mine unger kunne logge inn på ipad, pc, mac elle mobil hjemme for å få gjort leksene sine. Skolen lot ikke ungene få med ipad hjem, eller hybrid når de gikk over til det. De ungene som ikke hadde noe hjemme de kunne bruke, fikk en til låns de kunne ha hjemme. 

Anonymkode: ffe99...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må han ha skolens ipad for å gjøre lekser da?

Her ligger leksene på its learning, så de kan logge seg på med nettbrett, pc eller mobilen, så ikke noe problem å få gjort leksene.

Anonymkode: 4060a...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Hva med å hente ham på skolen minst en gang i uka og la ham gjøre alle leksene den dagen, selv om drt kanskje tar 3 timer?

Anonymkode: ca958...5fc

Kjempesmart! 🙄

Anonymkode: 63313...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det kun skolens ipad som kan brukes? Mine unger kunne logge inn på ipad, pc, mac elle mobil hjemme for å få gjort leksene sine. Skolen lot ikke ungene få med ipad hjem, eller hybrid når de gikk over til det. De ungene som ikke hadde noe hjemme de kunne bruke, fikk en til låns de kunne ha hjemme. 

Anonymkode: ffe99...00d

Ja, de må ha Skole- ipaden. Dessverre. 

Anonymkode: 2a625...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ipad er topp. Mesteparten av leksene foregår der. Men min syvåring glemmer stort sett ipaden på skolen. Når han kommer hjem, er alt stengt. Jeg har snakket med han hundre ganger, skrevet huskelapp i matboksen, tatt det opp med læreren, men det skjer igjen og igjen og igjen og igjen. ARGH!
 

Anonymkode: 2a625...815

Topp? Det er skadelig.

Anonymkode: ae0b7...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk læreren sitt ansvar. 

Du skal passe på at leksene er gjort, at iPaden er ladet og i sekken. Læreren skal sørge for at 7 åringene får den med seg hjem. 

Hvis det ikke nytter å ta det opp med lærer, får du ta det til rektor. 

Anonymkode: 25e1b...61d

Eh nei? Klart læreren bør hjelpe elevene å huske ipaden, men eleven må også lære å ta ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Eh nei? Klart læreren bør hjelpe elevene å huske ipaden, men eleven må også lære å ta ansvar. 

Barn kan ikke lære ansvar. Barn forstår ikke sånt.

Anonymkode: ae0b7...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk læreren sitt ansvar. 

Du skal passe på at leksene er gjort, at iPaden er ladet og i sekken. Læreren skal sørge for at 7 åringene får den med seg hjem. 

Hvis det ikke nytter å ta det opp med lærer, får du ta det til rektor. 

Anonymkode: 25e1b...61d

Jøss. Ikke rart det er mye ubrukelig unger.

Anonymkode: d4027...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et felles ansvar, både læreren og gutten må ta ansvar her. Har selv en svimete førsteklassing, men utrolig nok er iPad med hjem hver dag. Lærerne har gode rutiner som hjelper de små med dette. 

Men det er en del av skolehverdagen å innprente barna at de må ta ansvar for tingene. Jobb for oss foreldre. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Eh nei? Klart læreren bør hjelpe elevene å huske ipaden, men eleven må også lære å ta ansvar. 

Ja, selvsagt. Men noen 7 åringer trenger tettere oppfølging enn andre. Det er sjelden det er av vond vilje de glemmer. 

Anonymkode: 25e1b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bruker de ikke ipad, men har samme problem med at bøkene de har lekse i ikke blir med hjem. Minner på det hver morgen og legger lapp i matboksen, og om torsdagen kommer uten at de har blitt med sender jeg melding til læreren og ber ham minne om det. Da må alle leksene gjøres på én dag (de har ukelekser), noe som er tungt, men hjelper litt på motivasjonen til å huske senere. Det har blitt litt bedre.

Han glemmer også ofte yttertøy, så det samler seg opp på skolen og blir tomt hjemme. Inn til garderoben er det ulåst pga SFO, så da hender det jeg sender ham i retur for å hente, og dagen etter husker han som regel det meste.

Anonymkode: 59dae...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her minner læreren alle elevene på å ta med bøker/iPad. De får to min på å legge de rette bøkene eller ipad i sekken før de avslutter skoledagen.

uten iPad blir ikke leksene gjort her heller da de må bruke den de har fått på skolen. Det er på den de har læreren som kontakt og leveringen er mulig.

Anonymkode: 55b56...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de må ha Skole- ipaden. Dessverre. 

Anonymkode: 2a625...815

Hvorfor det? Leksene ligger vel ikke lagret lokalt på den enkelte iPad?

Anonymkode: 4da08...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Leksene ligger vel ikke lagret lokalt på den enkelte iPad?

Anonymkode: 4da08...ebc

Her bruker de noe som heter showbie for levering av lekser. Det er koblet til læreren fra den spesifikke iPaden.

Anonymkode: 55b56...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her bruker de noe som heter showbie for levering av lekser. Det er koblet til læreren fra den spesifikke iPaden.

Anonymkode: 55b56...29d

Showbie er en app du kan laste ned på iPaden eller telefon hjemme. Akkurat som ITS learning, teams, skooler osv

Anonymkode: 4da08...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjempesmart! 🙄

Anonymkode: 63313...6ac

Gutten har tydlig vis lært seg en strategi for å slippe lenser. Han må lære at det ikke fungerer. Det mest effektive ville  ok være å sende ham tilbake for å hente den hver gang han "glemmer" den, men det fungerer jo ikke hvis denne skolen er låst hver ettermiddag.

Anonymkode: ca958...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...