Gå til innhold

Hva betød ekteskapsløftene for deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da du giftet deg, mente du virkelig det du sa/svarte foran presten/dommeren? Eller tok du enkelt på det og tenkte det var enkelt å skille seg om man angret/ikke fikk ekteskapet til å fungere?

Anonymkode: 5e833...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde jo ikke giftet meg om jeg ikke trodde vi skulle være sammen bestandig.

Vi giftet oss etter 2 år sammen, da kjøpte vi hus og tenkte det var greit å få papirer på at vi hørte sammen og eide sammen, ville arve hverandre osv.

Nå har vi vært gift i snart 20 år, sammen i 22 år, og ingen har planer om skilsmisse enda ;)

 

Anonymkode: 9f5d4...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det, og tar det, på høyeste alvor. Følte virkelig at nå tar vi å gir hverandre løfter vi ikke skal bryte. Og båndet mellom oss ble sterkere. Jeg føler at det skal mer til å bryte, enn hvis vi bare var samboere.

Anonymkode: f9e81...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok det, og tar det, på høyeste alvor. Følte virkelig at nå tar vi å gir hverandre løfter vi ikke skal bryte. Og båndet mellom oss ble sterkere. Jeg føler at det skal mer til å bryte, enn hvis vi bare var samboere.

Anonymkode: f9e81...7f9

Samme her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betydde noe. Og det har vært i gode og onde dager, virkelig. Det er ord jeg henter fram når det røyner på.

Anonymkode: 28021...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betød mye! Jeg mente det. Og jeg kjempet virkelig for å holde løftet også. Det hjalp bare ikke når mannen ikke gjorde det samme. 

Anonymkode: 2f1ff...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg giftet meg fordi jeg ville være sammen med mannen min. Ordlyden i løftene under vielsen tenkte jeg ikke videre over. 

Nå har vi holdt sammen i 20 år. Han er fortsatt min beste venn og kjæreste. Håper på minst 20 år til.

Anonymkode: a1510...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva det var engang 🙈

men, vi behandler hverandre med respekt hver dag, så tror vi klarer oss bra på tross. 

Anonymkode: e1c95...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. For meg er ekteskap kun er praktisk ordning. Å velge å få barn derimot, betydde mye. Det er en livslang forpliktelse, og jeg hadde aldri gjort det om jeg var usikker. 

Men så skjer livet, og skilsmisse ble etterhvert et faktum. Litt tungvint å komme ut av, i motsetning til alt som har med  barna å gjøre. Det er langt mer enn bare litt tungvint. Både under og etter et samlivsbrudd vil en gjøre så godt en kan for dem, og jeg skulle så inderlig ønske at jeg kunne skåne dem for den erfaringen.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke giftet meg hvis jeg ikke hadde en intensjon om å leve sammen resten av livet. Men jeg er enig i at det å få barn sammen er en viktigere og mer forpliktende beslutning.

Anonymkode: 2df2c...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke giftet meg hvis jeg ikke hadde en intensjon om å leve sammen resten av livet. Men jeg er enig i at det å få barn sammen er en viktigere og mer forpliktende beslutning.

Anonymkode: 2df2c...684

Ikke enig. Like viktig.

Anonymkode: 94081...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke enig. Like viktig.

Anonymkode: 94081...72d

Spiller ingen rolle hva du mener om det. Å få barn sammen ER mer forpliktende enn å gifte seg. 

Anonymkode: 029d0...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn sammen var en veldig veldig mye større forpliktelse, og at jeg valgte å få barn med han kommer jeg ALDRI til å angre på. At vi giftet oss har jeg angret på tusenvis av ganger, og det har hengt i en tynn tråd i år.. Jeg tenkte nok at man alltids kan skille seg. Men forpliktelsen ovenfor barna er sterkere enn en giftering.. 

Anonymkode: 84e3a...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle hva du mener om det. Å få barn sammen ER mer forpliktende enn å gifte seg. 

Anonymkode: 029d0...fb5

Hvis man ikke eier ryggrad, så sikkert.

Anonymkode: 205d1...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap for meg er en juridisk ordning av samlivet. Om man ikke ønsker å leve sammen lengre, så sier man opp avtalen = skiller seg. Gift i 5 år, sammen i 12 :) ingen planer om skilsmisse heller!

Anonymkode: 0619b...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser jo på å holde ut livet. Feiret akkurat 10 års ekteskap.

Selve bryllupsløftene...husker ikke en dritt. Fikk senere vite at presten hadde sagt navnet mitt feil, fikk ikke med meg det engang 😆

Anonymkode: 4b6ea...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man ikke eier ryggrad, så sikkert.

Anonymkode: 205d1...96f

Hvis man ikke har barn sammen kan man skilles og trenger aldri møtes igjen. Ryggrad har ingenting med det å gjøre. Ekteskap er først og fremst en juridisk avtale som gir partene hvis rettigheter og plikter. Vil man bryte den går det helt fint.

Anonymkode: a1510...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskapet er først og fremst en juridisk praktisk ordning, men men nå har vi vært gift i 15 år, kjent hverandre i 35, og blir sammen til døden skiller oss ad. Vi fungerer godt sammen, og selv om vi ikke er spesielt nære lenger, så er en skilsmisse altfor upraktisk for oss. Men hva byfogden sa, det husker jeg slett ikke. 

Anonymkode: b07e2...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...