Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #1 Skrevet 19. september 2019 Vi har pleid å invitere begge sider av familien til oss. Nå har familien på den ene siden invitert til seg. Da blir i tilfelle det sittende igjen en mor/svigermor og to av hennes barn med familie, som selv må lage til julefeiring. Vi har arrangert i 10 år. Hadde vært fantastisk å dra til duk og dekket bord i år. Anonymkode: 78d2f...b54
Snøfnugg75 Skrevet 19. september 2019 #2 Skrevet 19. september 2019 Nei. det er ikkje slemt. Og du stikk vel ikkje av. Du er invitert til familie i jula. Det er bra om ein kan dele på dette, jul er koselig, men det kostar krefter å vere "arrangør". Reis med god samvittigheit.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #3 Skrevet 19. september 2019 Det er ikke slemt, men jeg ville da gjort det klart for den siden av familien som blir sittende igjen at neste år feirer vi med dere. Anonymkode: 4517d...8d3
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #4 Skrevet 19. september 2019 Nei, ikke slemt. Mor/svigermor sitter ikke akkurat alene i jula, og så lenge dere sier i fra nå, så er det ikke akkurat som det kommer "som julekvelden på kjerringa" at de må ordne seg til i jula selv i år. Anonymkode: 2e074...09c
KellyTaylor Skrevet 19. september 2019 #5 Skrevet 19. september 2019 Reis til dekket bord med god samvittighet 🙂
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #6 Skrevet 19. september 2019 Nei, det synes jeg ikke. Før eller senere kommer man til et punkt hvor man rett og slett blir for mange, og det blir slitsomt å samle absolutt alle i jula. Vi gjorde som dere, inviterte både mine og mannens søsken med familie, pluss de gamle selvfølgelig. Når da det etterhvert ble flere og flere barn, og selskapet ble større og større, kom man til et punkt hvor det nesten ble mer stress enn kos... Så da begynte vi å dele oss. Vi er alltid hjemme fremdeles da, men de gamle bytter på med hvem de besøker, pluss at vi har noen barnløse søsken som gjerne også kommer på besøk. At dere fra nå av er sammen med din og hans familie annenhvert år er helt innenfor altså. Vi har gjerne en stooooor familiefest i romjula, som alle blir invitert til, men siden det ikke er julaften har man ikke de samme forventningene om tradisjon og man slipper alle pakkene som tar et hav av tid når man er så mange. Det fungerer veldig fint, et litt enklere selskap, men akkurat like koselig. Det kan jo dere ha også, invitere alle en dag i romjula isteden. Da kan man ha litt kurvfest om man vil også, alle tar med seg noe mat også lager man istand et stort koldtbord på stedet. Anonymkode: e921c...90b
Himmel og hav Skrevet 19. september 2019 #7 Skrevet 19. september 2019 Absolutt ikke dårlig gjort, men si fra nå til de som ikke er invitert at det ikke blir julaften hos dere i år, sånn at de har god tid på seg til å legge egne planer.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #8 Skrevet 19. september 2019 Alle er sammen med noen og alle er ivaretatt. Ingen dårlig samvittighet! Anonymkode: b1012...5ce
frk Nilsen Skrevet 19. september 2019 #9 Skrevet 19. september 2019 Reis med god samvittighet! Bare si i fra nå så de har god tid til å lage nye planer.
soleia Skrevet 19. september 2019 #10 Skrevet 19. september 2019 Eg hadde stukke av for lenge sidan. Berre gje beskjed til dei andre i god tid, slik at dei får lagt andre planar.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #11 Skrevet 19. september 2019 Så fine svar! Da blir det beina på bordet for meg i jula! Det blir deilig! Anonymkode: 78d2f...b54
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #12 Skrevet 19. september 2019 Enig med de andre - bare gi beskjed allerede nå slik at de som "må ordne seg selv" er godt forberedt på det. Apropos jul - jeg gikk meg akkurat en liten, sen kveldstur i regnet. Lenger borti gata her er det så godt som aldri trafikk på kveldene. Og det tror viss noen av dem som bor der også. Jeg kom i fare for å kaste et blikk mot det ene huset... og der tok tydeligvis (nisse-)mannen (nisse-)kona på juleforskudd. Kanskje fordi det i dag er 100 dager igjen til jul Det er virkelig noen syn man ikke trenger å ha på netthinnen neste gang man møter naboene Anonymkode: 41bee...1d3
Anonym bruker Skrevet 20. september 2019 #13 Skrevet 20. september 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har pleid å invitere begge sider av familien til oss. Nå har familien på den ene siden invitert til seg. Da blir i tilfelle det sittende igjen en mor/svigermor og to av hennes barn med familie, som selv må lage til julefeiring. Vi har arrangert i 10 år. Hadde vært fantastisk å dra til duk og dekket bord i år. Anonymkode: 78d2f...b54 Jeg ville reist, men det kommer til å bli konflikter, tro meg. Anonymkode: 91fa9...7a7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2019 #14 Skrevet 20. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville reist, men det kommer til å bli konflikter, tro meg. Anonymkode: 91fa9...7a7 Hvordan tenker du? Er litt redd for det.. Anonymkode: 78d2f...b54
Anonym bruker Skrevet 20. september 2019 #15 Skrevet 20. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan tenker du? Er litt redd for det.. Anonymkode: 78d2f...b54 Jeg regner med at det er noen som pleier å komme til dekket bord og nå plutselig kanskje må lage mat selv blir litt "frustrert", men det er virkelig ikke noe du skal ta på deg altså. Nå er det din tur til å være gjest for en gang skyld, det er ikke rettferdig at den samme familien skal være vertskap hvert år. Bare legg det frem på en positiv måte og ikke forvent bråk, og blir det litt bråk så avfeier du det med et smil. "Og du forresten, xx har invitert meg og familien min på julaften i år, til en litt mindre feiring enn vi er vant til. Jeg synes det høres helt fantastisk ut å være gjest for en gang skyld så vi har takket ja. I år får dere og xxxx lage deres egen feiring hos en av dere" Anonymkode: e921c...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå