Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #1 Skrevet 19. september 2019 Fungerer den? Har ofte ben- og muskelsmerter og tåler ikke særlig smertelindring oralt.. (eller rektalt) https://www.enklereliv.no/beurer-tens-apparat-em-49 Anonymkode: acf84...6a3
Lille_vifte Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Har ikke vært borti akkurat dette apparatet, men på smerteklinikker på sykehus brukes elektriske impulser som smertelindring på enkelte. Kanskje verdt et forsøk? Eller kan fastlegen din kanskje henvise deg til en slik type behandling så du får prøvd?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Jeg har prøvd noe lignende, og jeg kan se at noen har nytte av det. Det jeg prøvde var visstnok for å få muskler, det har jeg mindre tro på, men det morsomme var at musklene jobbet. Så har du smerter pga knuter, musklenspenninger osv kan det være ett godt forsøk. Jeg har ikke troa på at det blir som smertestillende, men at det kan hjelpe til å få bukt på hovedproblemet til smertene. Jeg har prøvd innvendig strøm og nedfrysning på sykehuset. Fungerte veldig bra egentlig, men for kort virkning til at smertene ved inngrepet var verdt det så ofte. Anonymkode: ac841...fc6
Lille_vifte Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 Kommer vel an på hvilken årsak smertene har. Jeg jobber selv i helsevesenet og har sett hvor bra (og manglende) effekt ulike ikke-medikamentellectiltak kan ha. Sliter i perioder enormt med ryggsmerter og bruker linimenter mot dette, feks Linnex fra apoteket. Har også testet ut ulike typer som er beregnet på hest 😄 de er ofte litt sterkere, da. Hvis du har hatt effekt av liknende terapier før, då kan det jo godt hende at det apparatet kan hjelpe å holde smertene litt i sjakk.
gale damen Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 Hvorfor skulle du ønske deg noe mot smertelindring?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 Jeg har brukt TENS-apparat som smertelindring for endometriose. Både et slikt lite, billig som det der og et litt større som man får låne gratis på behandlingshjelpemiddelsentral. Det har en viss effekt for min del, men bedre erfaring med det fra sykehuset enn det lille jeg kjøpte. Uansett best effekt når ting er så ille at jeg likevel er sengeliggende, så ikke så farlig om det er litt større og mer keitete. Anonymkode: 65b87...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå