Gå til innhold

Lærere i videregående skole


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som er lærere i videregående; Hvordan foregår planleggingen av et nytt skoleår for dere? Altså: når er timeplanen klar, når får dere vite hvilke klasser og fag dere skal ha, hvordan planlegger dere for et nytt kull elever osv. 

Hos oss kommer alt så sent. Timeplanen er ikke endelig før tett innpå siste dag før oppstart blant annet. Jeg er kun faglærer da...Lurer litt på hva som er vanlig...

Anonymkode: ef8f2...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet klasser og fagfordeling før skoleslutt om våren. I de siste årene har vi også fått timeplanen tidlig på sommeren, men dessverre ikke i år. De såkalte planleggingsdagene går som regel med til masse idiotiske fellesmøter og dill. 

Anonymkode: 92938...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får en noenlunde oversikt omtrent ved skoleslutt, men det kan jo komme endringer. Så har vi to planleggingsdager før elevene kommer hvor vi jobber effektivt i team for å planlegge oppstarten. Halvårsplaner må være klar til september. I år hadde jeg bare nye klasser og ble satt inn som kontaktlærer alene i en stor VG2-klasse med flere elever det er noe ekstra med. Så i år ble det veldig travelt i oppstarten, men det går seg jo fort til.

Anonymkode: fcff2...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig timeplan er sjelden klar før skolestart nettopp fordi ting endrer seg, elever bytter, lærere slutter osv. Særlig programfag til valg skaper bry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...