Gå til innhold

Min sønn utestenges av læreren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn sier i dag at han ikke fikk være på mat og helse i dag den siste timen. Da jeg ringte kontaktlærer forklarte hun det med at han ikke helt hadde oppført seg. Så hun hadde tvunget ham til å sitte på ganga i én hel time! Der satt han med teori om antioksidanter og vitaminer. 

Tar jeg dette videre til rektor, eller lar jeg det gå? 

Anonymkode: 3a928...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor dårlig han har oppført seg. Bør heller ringe dere og be dere hente han om han ikke følger med. Eller de må legge til rett om han har adferdsvansker 

Anonymkode: 1f1c6...faa

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn sier i dag at han ikke fikk være på mat og helse i dag den siste timen. Da jeg ringte kontaktlærer forklarte hun det med at han ikke helt hadde oppført seg. Så hun hadde tvunget ham til å sitte på ganga i én hel time! Der satt han med teori om antioksidanter og vitaminer. 

Hvor gammel er han og hva hadde han gjort? Høres heller ut som det er din sønn du bør ta den alvorspraten med....

Anonymkode: 30cc1...fb8

Skrevet

Alder? 

Det er bra lærere reagerer på dårlig oppførsel. I mine barns klasse, er det ville tilstander og altfor lite displin. Foreldresamarbeidet har gått "åt skogen".

Men dere foreldrene må få vite hva det var. Var dette en engangshendelse?

Barnet skal uansett ha tilsyn (barneskole). Prøv å komme i dialog med skolen. Dere ønsker trolig det beste for barnet, både dere som foreldre og læreren.

Anonymkode: 7c4b6...4a7

Skrevet

Problemet var faktisk at han ikke hadde gjort noe som helst, ifølge henne. Altså ikke noe problem med atferd. Han er en grei gutt. Så hun hadde sagt flere ganger at han måtte jobbe, gjøre noe, finne noe å gjøre, men han sa han hadde gjort alt han skulle og satte seg på sim plass i mellomtiden. Plutselig ble læreren sur og så måtte han på ganga for å jobbe der med noe helt annet enn matlaging. Hun sa også at hvis han ikke bidro mer fikk han ikke spise maten. Han har ikke med egen mat, nettopp pga mat og helse. Dette er 6. trinn.

HI

Skrevet

Så han ble sendt på gangen, uten grunn? Høres rart ut. 

Anonymkode: 7c4b6...4a7

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har og en sønn som ikke altid oppførerer seg. Da ringer de meg og jeg må hente han. Helt greit synes jeg. Det trengs konsekvenser. Oppfører de seg ikke så lærer de jo at det får konsekvenser. Tar det da som en selvfølge at man ptrater med barnet og forklarer det hvorfor det ble sånn. Det kan føles sårt som foreldre, men unger må lære seg folkeskikk. Jeg er overrasket over hvor mange forledre som ikke tåler at ungen sin blir snakket til (snakker ikke om deg nå, for det vet jeg ingenting om) Men snakk med barnet, spør og lytt og forklar.

Anonymkode: 11259...4e1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet var faktisk at han ikke hadde gjort noe som helst, ifølge henne. Altså ikke noe problem med atferd. Han er en grei gutt. Så hun hadde sagt flere ganger at han måtte jobbe, gjøre noe, finne noe å gjøre, men han sa han hadde gjort alt han skulle og satte seg på sim plass i mellomtiden. Plutselig ble læreren sur og så måtte han på ganga for å jobbe der med noe helt annet enn matlaging. Hun sa også at hvis han ikke bidro mer fikk han ikke spise maten. Han har ikke med egen mat, nettopp pga mat og helse. Dette er 6. trinn.

HI

Når de jobber i gruppe så kan han jo ikke bare si at han er ferdig med sitt og gå å sette seg mens de andre fortsatt jobber. M&H handler jo også om å lære å fungere som gruppe, gjøre alle oppgavene ferdig som en gruppe osv. 

Hvis han satt en time på gangen mens de andre fortsatt hadde M&H så var det vel endel ting mer de skulle gjøre?

Anonymkode: 00ba8...975

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når de jobber i gruppe så kan han jo ikke bare si at han er ferdig med sitt og gå å sette seg mens de andre fortsatt jobber. M&H handler jo også om å lære å fungere som gruppe, gjøre alle oppgavene ferdig som en gruppe osv. 

Hvis han satt en time på gangen mens de andre fortsatt hadde M&H så var det vel endel ting mer de skulle gjøre?

Anonymkode: 00ba8...975

Men hvis det er det de skal lære, så må jo læreren prøve å lære ham det, ikke sende ham ut når han ikke mestrer det...

Anonymkode: e656d...50c

Skrevet

Tipper læreren har sendt ham på gangen for en grunn. Sønnen din utestenges vel ikke av læreren fordi han er sendt på gangen i en time HI? Om det ikke ligger mer bak så ville jeg heller ha snakket med sønnen min og prøvd å bevisstgjøre litt på hva han kan bidra med i faget.

Det er ikke alle som så lett går inn i en gruppe og samarbeider, og dette dreier seg vel mer om å få til det.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke ta det videre med rektor, du skal ta det opp med sønnen din. Han må oppføre seg!

Anonymkode: bec10...1e9

Skrevet

Jeg har en sønn som er litt eldre, og han og en av lærerne går virkelig ikke særlig godt sammen. Sønnen min sier han ikke gjør noe galt og læreren er gal, læreren gir anmerkninger og sier gutten provoserer og ikke gjør som forventet.

Jeg tror ikke sønnen min har mest rett altså ;)

Men fakta er at noen lærere vil de ikke ha full match med og da må de bare innrette seg etter det. Det må de rett og slett lære. Verden inneholder ikke bare mennesker vi går godt sammen med.

Så jeg sier til sønnen min at han har å gjøre som forventet av han, og ingenting annet!

Anonymkode: fce39...100

Skrevet

Han var ferdig en time før de faktisk skulle være ferdig? Nja

Anonymkode: fd36a...6cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...