Gå til innhold

Tannfeen hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har vokst opp med at når man mister en tann, så la man den i et glass med vann, og tannfeen la penger i glasset og lot tannen bli igjen. Man får penger som en slags belønning for å ha mistet tannen. Jeg er vokst opp med at tannfeen tar tannen og gir penger som betaling, fordi tannfeen bruker tenner for å bygge slottet sitt. Vi er selvfølgelig uenige om hva vi skal gjøre nå når eldste har mistet sin aller første tann, og har ikke tenkt tanken tidligere at dette kunne bli et tema... Jeg synes der er utenkelig å ta vare på tennene til barnet, føler det bare er skikkelig ekkelt! Han er vokst opp med å samle alle tenner i en liten boks...

Hva gjør dere?

Anonymkode: fc8ba...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannfeen tar selvfølgelig med seg tanna.

Anonymkode: 67e44...de3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For meg er det en selvfølge, men ikke han... noe som skaper uenighet. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope! 

Barnet vårt synes det er stas å beholde tannen og se på den. 

Anonymkode: a3b59...17a

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg er det en selvfølge, men ikke han... noe som skaper uenighet. 

Men hva vil BARNET ?  Hva dere foreldre synes har inegnting å si.

Jeg sa til barnet vårt at tannfeen tar med seg tannen . Da ble hun helt forskrekket! Hun ville ha tannen sin selv. Vise den til familien. Se på den. Hun ville ha den i en boks for alltid. 

Så jeg fikk streng beskjed av henne å skrive brev til tannfeen at tannen måtte bli igjen. 

Glad jeg nevnte dette for dattern min på kvelden , hun hadde blitt kjempelei seg hvis hun våknet opp uten en tann. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva vil BARNET ?  Hva dere foreldre synes har inegnting å si.

Jeg sa til barnet vårt at tannfeen tar med seg tannen . Da ble hun helt forskrekket! Hun ville ha tannen sin selv. Vise den til familien. Se på den. Hun ville ha den i en boks for alltid. 

Så jeg fikk streng beskjed av henne å skrive brev til tannfeen at tannen måtte bli igjen. 

Glad jeg nevnte dette for dattern min på kvelden , hun hadde blitt kjempelei seg hvis hun våknet opp uten en tann. 

Jeg vet ikke hva han vil, dette har aldri vært et tema noen gang, 

Skrevet

Vi hadde samme diskusjon da eldste mistet sin første tann. Hos oss forsvinner tannen, men vi voksne tar vare på den i en boks. 

Anonymkode: 2863e...472

Skrevet

Forslag; ‘Tannfeen tar med seg tanna til slottet sitt’ - (og mannen din tar vare på den i en boks om det betyr så mye for ham;)

Er enig med deg i at det er litt ekkelt og beholde tennene. Er jo ofte litt kjøttrester igjen rundt roten og dette råtner jo..

Og de som argumenterer med at barna syns det er trist å gi fra seg tanna. De vil ha i pose og sekk og det er jo som regel ikke sånn samfunnemfungerer. De lærer seg jo ingenting om verken byttehandel eller kjøp og salg på denne måten. Og det er det forsåvidt lite grunnlag for å lære barna det forøvrig mtp at nesten all salg pengebruk går på nett og/eller med kort i dag.. 

Anonymkode: c412d...b70

Skrevet

Tror du mannen din skifter mening selv om folk her inne sier at de ikke tok vare på tennene til ungene? 

Uansett, hos oss forsvinner tanna og det ligger en 20 kr igjen fra tannfeen. 

Vi har nok rot om vi ikke skal ha 4x30 tenner (eller hvor mange melketenner de har) liggende. 

Anonymkode: fecb5...58c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samboer har vokst opp med at når man mister en tann, så la man den i et glass med vann, og tannfeen la penger i glasset og lot tannen bli igjen. Man får penger som en slags belønning for å ha mistet tannen. Jeg er vokst opp med at tannfeen tar tannen og gir penger som betaling, fordi tannfeen bruker tenner for å bygge slottet sitt. Vi er selvfølgelig uenige om hva vi skal gjøre nå når eldste har mistet sin aller første tann, og har ikke tenkt tanken tidligere at dette kunne bli et tema... Jeg synes der er utenkelig å ta vare på tennene til barnet, føler det bare er skikkelig ekkelt! Han er vokst opp med å samle alle tenner i en liten boks...

Hva gjør dere?

Tennene samles selvsagt i en boks. De ser på disse tennene ofte og viser dem fram. At DU synes det er ekkelt er ditt problem of uvesentlig. Msn kaster da ikke tennene!!

Anonymkode: 32952...b46

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forslag; ‘Tannfeen tar med seg tanna til slottet sitt’ - (og mannen din tar vare på den i en boks om det betyr så mye for ham;)

Er enig med deg i at det er litt ekkelt og beholde tennene. Er jo ofte litt kjøttrester igjen rundt roten og dette råtner jo..

Og de som argumenterer med at barna syns det er trist å gi fra seg tanna. De vil ha i pose og sekk og det er jo som regel ikke sånn samfunnemfungerer. De lærer seg jo ingenting om verken byttehandel eller kjøp og salg på denne måten. Og det er det forsåvidt lite grunnlag for å lære barna det forøvrig mtp at nesten all salg pengebruk går på nett og/eller med kort i dag.. 

🤢🤮

Skrevet

Her blir tannen igjen. 

Mine barn har lært at melketenner har magiske krefter i seg og tannfeen kommer og suger til seg magien med tryllestaven sin og lar en tann tom for magi ligge igjen. 

Aner ikke hvor det kommer fra, men tror det er en bok de leste i barnehagen. 

Uansett var det barna som fortalte meg hvordan det var og jeg bare fulgte opp 😉

Anonymkode: d7ec8...f18

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva han vil, dette har aldri vært et tema noen gang, 

Men dere har vel snakket om dette etter at tannen datt ut ? 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hallo i luken...   Jeg skjønner ikke hvorfor man skal gjøre barnet lei seg for så lite som å beholde en tann! Jaja.. gjør som dere vil. 

Barnet mitt ble ihvertfall lykkelig over å få beholde tanna si 😊 Det var viktigere for henne, enn pengene. Hun er oppegående og kan det med byttehandel og penger. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere?

Hahaha nå ler jeg godt. Utrolig hva slags ting det blir tema av 😆

Min har ikke mistet noen tenner enda men allerede nå lurer jeg på hvor mye han skal få for hver tann. Hvor mye er de verdt??

Jeg personlig kunne tenke meg å putte de i en boks... Og dersom min mann ikke har noe imot det, så blir det slik.

Men dersom du synes det blir ekkelt så er det kanskje litt dumt å ta vare på de.. Kan ikke mannen din ta vare på de, så slipper du å forholde deg til noe du synes er ekkelt?

Kanskje vi kan starte en tråd men de rareste/morsomme tingene det blir tema av?

Anonymkode: 01584...a56

Skrevet

Du synes at det er ekkelt å ta vare på dine barns tenner?

ok!! 

Anonymkode: b7d2a...41a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du synes at det er ekkelt å ta vare på dine barns tenner?

ok!! 

Anonymkode: b7d2a...41a

Unødvendig kommentar, og ok med hele to utropstegn? Jøss.

Anonymkode: 01584...a56

Skrevet

Tannfeen tar med seg tannen her😊 Men han må jo gjerne ta vare på tannen i en boks. 

Anonymkode: ed01c...0ed

Skrevet

Hvis tanna hadde blitt borte etter tannfeen hadde vært her, hadde mine barn valgt å ikke gi dem til tannfeen mer. De vil heller ha tanna enn pengene. Husker jo det selv hvor stas dette var å miste tenner. Her gjemmer tannfeen tanna på et lett sted så barna leter etter den om morgenen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...