Gå til innhold

Drikke alkohol når man prøver å bli gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravide. Hvem vet hvor lang tid det tar? Vi ble gravide umiddelbart, men mistet raskt. 

I helgen skal vi på hyttetur med venner, og alkohol er det som regel litt av på de turene ;)

Men jeg har aldri «prøvd» å bli gravid før. Hvor farlig er det å drikke i starten? Leser meg blind på nett og lurer på om totalt avhold er det beste. Samtidig kan det jo bli siste vennetur på lenge med mulighet til å drikke. 

Hva gjorde dere når dere prøvde? :)

Anonymkode: f402b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farlig og farlig. Det er anbefalt å ikke drikke. Så unngå store mengder, men ta deg et lite glass. 
Jeg tok et lite glass vin, men ikke store mengdene. Grisefylla hadde jeg droppa.

Anonymkode: 494a9...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når venter du mens da? Helt trygt p drikke før eggløsning. 

Og personlig levde jeg som før, før positiv test.

Anonymkode: d1d7f...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prøvde aktivt var jeg avholds. Ihvertfall hvis det var en sjanse for å bli gravid. Etter å ha drevet på sånn i 4 år, med en SA ila den tida, var jeg fortsatt ikke gravid. Ble gravid vha IVF, og var selvfølgelig avholds etter innsett.

Noen år senere ble jeg gravid, det var sånn halvveis planlagt siden vi ikke regnet med at vi var særlig fruktbare. Levde normalt, med det jeg vil si et normalt alkoholforbruk (1/2 flaske vin til middagen i helgene ev en halvliter.) Ble gravid og fikk et friskt barn selv om jeg var over 40.

Min personlige mening er at et overdrevent fokus på levevis er en unødvendig stressfaktor for kvinner som må vente lenge før de blir gravide. Vet at de offisielle anbefalingene ikke er enig, men sånn tenker jeg.

Særlig siden det er lite forskning som indikerer at normalt alkoholbruk så tidlig medfører fare for fosteret. Det har da sin egen næring og ingen direkte forbindelse med moras blod.

Anonymkode: 50e3b...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...