Gå til innhold

Til alle dere curling-foreldre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*pakker bobleplasten en ekstra omgang rundt 3-åringen*

Nei, gir ikke en kniv til en unge i den forventning om at det skal bli uhell heller.

For de av oss som har ett eller flere barn med spesielle behov og et «normalt» barn er det høyst nødvendig at det «normale» barnet faktisk overlever oppveksten og kan se til søskenet/søsknene sitt/sine i blant når vi som foreldre faller fra. I tillegg kan det være greit med barnebarn også!

3-åringen her får falle i blant og slå seg, men vi forsøker å passe på best mulig for det. Mamma sier nei til de farligste tingene, mens pappa tar 3-åringen med på ting som er delvis farlige, men der en voksen kan hjelpe.

Anonymkode: fb98f...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*pakker bobleplasten en ekstra omgang rundt 3-åringen*

Nei, gir ikke en kniv til en unge i den forventning om at det skal bli uhell heller.

For de av oss som har ett eller flere barn med spesielle behov og et «normalt» barn er det høyst nødvendig at det «normale» barnet faktisk overlever oppveksten og kan se til søskenet/søsknene sitt/sine i blant når vi som foreldre faller fra. I tillegg kan det være greit med barnebarn også!

3-åringen her får falle i blant og slå seg, men vi forsøker å passe på best mulig for det. Mamma sier nei til de farligste tingene, mens pappa tar 3-åringen med på ting som er delvis farlige, men der en voksen kan hjelpe.

Anonymkode: fb98f...5a0

Et barn skal ikke overleve i den hensikt at den skal bli omsorgsperson for sine søsken. Foreldre må finne andre løsninger for barn med ekstra behov som voksne, så får søsken være ekstre ressurspersoner om de kan og vil.

Anonymkode: 3b914...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

*pakker bobleplasten en ekstra omgang rundt 3-åringen*

Nei, gir ikke en kniv til en unge i den forventning om at det skal bli uhell heller.

For de av oss som har ett eller flere barn med spesielle behov og et «normalt» barn er det høyst nødvendig at det «normale» barnet faktisk overlever oppveksten og kan se til søskenet/søsknene sitt/sine i blant når vi som foreldre faller fra. I tillegg kan det være greit med barnebarn også!

3-åringen her får falle i blant og slå seg, men vi forsøker å passe på best mulig for det. Mamma sier nei til de farligste tingene, mens pappa tar 3-åringen med på ting som er delvis farlige, men der en voksen kan hjelpe.

Anonymkode: fb98f...5a0

Han får lov å falle å slå seg? 😂

Anonymkode: 84152...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode poenger, men personlig frister det ikke veldig å overlate barnet mitt til noen som ser så ned på (alle) foreldre. Et fryktelig generaliserende meningsinnlegg. 

«Så flott du kommer hit til oss i speider'n, siden mamma og pappa ikke lar deg bli selvstendig». Jeg vurderte speidergruppe for barnet, men kommer ikke til å velge en speiderleder som er så negativ utad. Han kunne sagt akkurat det samme uten å generalisere en hel foreldregenerasjon.

Heldigvis er jeg kapabel til å lære ungen min å klatre, spikke og ha omsorg for andre. Tenk at han til og med klarer å ta fly alene som 6-åring, lage bål, smøre mat, spikke pølsepinne, klatre, slå seg, hjelpe andre. Og dette før han har lov til å begynne i speider'n 😱

Anonymkode: 75e29...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å irritere seg på hvordan andre velger å være som foreldre?

Hvis nabofruen og mannen har et annet forhold til hverandre enn hva jeg og mannen har. F.eks de liker å heller reise på jente- gutteturer enn feriere sammen, så tenker jeg det er en privat Avgjørelse.

Kunne ikke falt meg inn å sette de i bås.

Mennesker er ulike..

Anonymkode: c298b...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt matt av slik generalisering jeg. 

Før i tiden lå ungene i hatthylla og foreldrene dampa sigaretter i framsetet på bilen også, til digresjon. 

Tror vi kjenner et godt utvalg av både foreldre og barn, og absolutt ingen pakker ungene inn i bobleplast. Hadde vi hatt mobiltelefon på 80 tallet hadde nok mamma ringt etter oss, fremfor å sykle rundt og lete også, fordi middagen var klar. 

Her sykler ungene rundt, spiller fotball på gresset og treffer jenter på idrettshallen.. ikke så ulikt det vi selv gjorde for over 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så speideren er nødvendig for at barna skal utvikle seg slik de bør og blinselvstendige trygge mennesker? For noe tull! Det er flott for de som er speider og trives med det. Men det er også flott med de barna som utvikler seg på andre arenaer. 

Jeg synes foreldre av i dag får et ufortjent dårlig rykte på seg. Det er alltid noen som går for langt i den ene eller den andre rettning (det var det før også), men hovedparten av foreldre gjør en god jobb og halvstore barn i dag er ikke så forskjellige fra halvstore barn på 80-tallet. Noen er forsiktige av seg, noen er selvsikre osv. Ingen av dem henger i foreldrenes skjørtekanter og er uselvstendige og uten omsorg for andre osv. Det er nok mange veier til Roma. Og speideren er bare en av dem.

 

Anonymkode: 2aaf1...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...