Gå til innhold

Kan man motsette seg en stevning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud jeg ikke kan si ja til. Trodde jeg. Gjelder samvær. Nå venter jeg på å bli stevnet. Om jeg gjør det, kan jeg da takke ja til avtalen som først ble foreslått og få alt ut av verden eller må jeg da gjennom en rettsak?

Anonymkode: 965aa...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men du kan prøve å få han til å trekke den, ved å si ja til opprinnelig avtale - dvs gjenoppta forhandlinger. Så blir det opp til han om han vil godta dette og trekke stevninga eller om han vil kjøre på.

Advokater flest vil råde til å unngå retten. Rettsaker fører sjelden til god stemning, for å si det sånn...

Du sier at du har fått et tilbud du ikke kan si ja til - men samtidig at du vil ha avtalen som først ble foreslått- er det en ANNEN avtale?

Ville ha tatt kontakt (via advokat om du har) - til hans advokat - og be om å gjenoppta forhandlingene, snarest.

husk- forhandlinger er gi og ta. Men som regel mye bedre enn retten.

Anonymkode: 46f73...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men du kan prøve å få han til å trekke den, ved å si ja til opprinnelig avtale - dvs gjenoppta forhandlinger. Så blir det opp til han om han vil godta dette og trekke stevninga eller om han vil kjøre på.

Advokater flest vil råde til å unngå retten. Rettsaker fører sjelden til god stemning, for å si det sånn...

Du sier at du har fått et tilbud du ikke kan si ja til - men samtidig at du vil ha avtalen som først ble foreslått- er det en ANNEN avtale?

Ville ha tatt kontakt (via advokat om du har) - til hans advokat - og be om å gjenoppta forhandlingene, snarest.

husk- forhandlinger er gi og ta. Men som regel mye bedre enn retten.

Anonymkode: 46f73...f41

Takk. Ser det var dårlig formulert. 

Kan ikke utlevere så mye men jeg ville ikke gå med på avtalen, samtidig som jeg nå ser at jeg kanskje ikke har så mye valg. 

Har advokat ja, men ville ikke bruke 450 kr på å spørre om jeg ikke måtte :)

Anonymkode: 965aa...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...