Gå til innhold

Mister mer hår enn normalt 😫


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I sommer merket jeg at jeg mister mer hår enn vanlig. Jeg har alltid hatt tynt fint hår og røytet en del, men det har aldri minsket som det gjør nå. For tiden tar jeg B tonin. Prøvde å ta B kompleks men den tålte jeg ikke, så jeg sluttet. Har vært hos lege å tatt blodprøver og de var fine. Men jeg mister fortsatt hår. Gruer meg hver gang jeg skal vaske det 😞 Jeg prøver å ikke stresse mtp det men det er ikke lett.

Noen som sliter med det samme? Råd?

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress? Uro? Jeg har perioder jeg mister mer hår enn ellers. Det henger gjerne sammen med mye å gjøre på jobb, lite søvn.. Jeg har også lest at reaksjonen kan komme litt forsinket, så det kan være tilbakelagt, men at man likevel røyter ekstra. For meg går det alltid over, og jeg får tilbake alt sammen 🙂 

Anonymkode: 79b5d...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber kan også gi litt ekstra hårtap, men det kommer gjerne 6 mnd etter at du var syk. Jeg var syk med feber i våres og nå røyter jeg som et uvær.. Det har vart en stund, men jeg trøster meg med at håret kommer tilbake. De aller fleste røyter mer i perioder så du er ikke alene. Om du derimot skulle få store bare flekker rundt omkring så vil jeg anbefale en tur til legen.

Anonymkode: c4000...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert og gikk gjennom masse stress i vår, så nå mister jeg enorme mengder hår. Typisk det som kalles telogen effluvium https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/expert-answers/stress-and-hair-loss/faq-20057820

Ikke så mye å gjøre med det, det går forhåpentligvis over av seg selv etterhvert :)

Anonymkode: b0f50...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg håper at det snart gir seg. 😞

Jeg føler ikke at jeg stresser, tar livet med ro egentlig men jeg blir lei meg hver gang jeg har vasket det, kan jo ikke smile akkurat. Klippet meg for 1 mnd siden og frisøren sa at hodebunnen ser fin ut osv..ingen flekker uten hår og slikt.

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme, hver gang jeg grer meg føler jeg halve hodet faller av. Det skumle er at håret ER merkbart tynnere! Når jeg tar det i hestehale, så merker jeg det. Og det skremmer meg litt... Dessuten tetter det sluket i dusjen så det er slitsomt :P

Jeg mangler b-vitamin, det vet jeg at jeg gjør. Så tror det er derfor. Har også perioder med HØYT stressnivå, så det gir seg utslag i håret.. (Typisk 3 måneder etterpå. Har nettopp vært gjennom en runde med stress på skole og i barnehage, mistet nattesøvnen av det til og med, så regner med å være skalla til jul. Bør kanskje legge inn bestilling på parykk snart)🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsalderen? Jeg har alltid hatt tynt og glatt hår. Plutselig datt håret av i store mengder, og er nå veldig tynt. I tillegg vokser det mye senere enn vanlig... Startet etter fylte 40 år....

Anonymkode: 9720d...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overgangsalderen? Jeg har alltid hatt tynt og glatt hår. Plutselig datt håret av i store mengder, og er nå veldig tynt. I tillegg vokser det mye senere enn vanlig... Startet etter fylte 40 år....

Anonymkode: 9720d...8da

Jeg er 38 år og moren min kom i overgangsalder etter 50, så tviler på det. Dessuten har jeg vært hos gynekolog i sommer og alt var i orden.

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca hvert 7. år fornyer håret seg. Hårsekkene slipper håret og så vokser det etterhvert nytt hår ut. Da mister man mer hår enn ellers i en periode. 

Anonymkode: 2ca01...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 

Her ville jeg ha tatt en tur til legen og tatt noen blodprøver. Jeg hadde det som deg, mistet masse hår (sånn uansett når jeg var oppi håret fikk jeg med meg flere hårstrå), og blodprøvene viste at jeg manglet folat. Jeg fikk utskrevet resept på folsyre, og etter noen uker på dette var hårtapet helt borte, og håret ble sterkere enn noen sinne. 

Verdt å sjekke ut, iallfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussiline skrev:

Heisann! 

Her ville jeg ha tatt en tur til legen og tatt noen blodprøver. Jeg hadde det som deg, mistet masse hår (sånn uansett når jeg var oppi håret fikk jeg med meg flere hårstrå), og blodprøvene viste at jeg manglet folat. Jeg fikk utskrevet resept på folsyre, og etter noen uker på dette var hårtapet helt borte, og håret ble sterkere enn noen sinne. 

Verdt å sjekke ut, iallfall 😊

Jeg skrev jo at jeg var hos legen og tok blodprøver og jeg mangler ingenting.

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev jo at jeg var hos legen og tok blodprøver og jeg mangler ingenting.

Anonymkode: 920e0...0ef

Ja, da får jeg bare unnskylde at jeg brukte tid på å svare deg og komme med en mulig løsning. Beklager så meget! Håper du finner ut av det. 

Og nei, folat er ikke nødvendigvis «standard» ved blodprøvetaking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tussiline skrev:

Ja, da får jeg bare unnskylde at jeg brukte tid på å svare deg og komme med en mulig løsning. Beklager så meget! Håper du finner ut av det. 

Og nei, folat er ikke nødvendigvis «standard» ved blodprøvetaking. 

Sorry om jeg ble oppfattet som frekk, var ikke meningen virkelig.🌸 

Her er et lite bilde av mine prøvesvar (ikke hele listen) men det ser ut som det ble tatt blodprøve for folat også.

 

3CB73E4B-C3E8-407D-AC24-A19866864D42.jpeg

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, DetYrer skrev:

Jeg sliter med det samme, hver gang jeg grer meg føler jeg halve hodet faller av. Det skumle er at håret ER merkbart tynnere! Når jeg tar det i hestehale, så merker jeg det. Og det skremmer meg litt... Dessuten tetter det sluket i dusjen så det er slitsomt :P

Jeg mangler b-vitamin, det vet jeg at jeg gjør. Så tror det er derfor. Har også perioder med HØYT stressnivå, så det gir seg utslag i håret.. (Typisk 3 måneder etterpå. Har nettopp vært gjennom en runde med stress på skole og i barnehage, mistet nattesøvnen av det til og med, så regner med å være skalla til jul. Bør kanskje legge inn bestilling på parykk snart)🤣

Bruker du mye hestehale? Det sliter på håret

Anonymkode: 93678...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev jo at jeg var hos legen og tok blodprøver og jeg mangler ingenting.

Anonymkode: 920e0...0ef

Jeg tok utvidet blodprøver å det viste seg at jeg manglet sink. Jeg sluttet å miste hår når jeg tok det. Men hvordan kan du ikke tåle b vitaminer? 

Anonymkode: d9506...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du mye hestehale? Det sliter på håret

Anonymkode: 93678...800

Har gjort det hele livet. Ikke sånn midt på men nederst.

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok utvidet blodprøver å det viste seg at jeg manglet sink. Jeg sluttet å miste hår når jeg tok det. Men hvordan kan du ikke tåle b vitaminer? 

Anonymkode: d9506...dce

Legen min tok også utvidet blodprøver og alt var fint, var det jeg fikk beskjed om.

Jeg tåler ikke B kompleks, har metallsmak i munnen og alt jeg spiser smaker metall. Pluss at jeg får så innmari tørr munn og det hjelper ikke å drikke vann.

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Legen min tok også utvidet blodprøver og alt var fint, var det jeg fikk beskjed om.

Jeg tåler ikke B kompleks, har metallsmak i munnen og alt jeg spiser smaker metall. Pluss at jeg får så innmari tørr munn og det hjelper ikke å drikke vann.

Anonymkode: 920e0...0ef

Så bra da 👍👍👍 hva gjør du her inne?? He he alt er jo fint. Det med b vitamin er din psyke, og ikke selve vitaminen🤦‍♀️

Anonymkode: d9506...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra da 👍👍👍 hva gjør du her inne?? He he alt er jo fint. Det med b vitamin er din psyke, og ikke selve vitaminen🤦‍♀️

Anonymkode: d9506...dce

Hæ? Psyke?

Anonymkode: 920e0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Psyke?

Anonymkode: 920e0...0ef

Psykologien må forholde seg til en dualisme som peker på uforenelige grunnbegreper i forståelsen av kropp og psyke. Kan tanken påvirker kroppen og vice versa? Hvordan henger kropp og sinn sammen?

Anonymkode: d9506...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo ikke ha råd hi. Du er sur og tverr. 

Klipp det kort da vises det ikke. Eneste rådet som gjenstår. 

Anonymkode: cf80d...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sorry om jeg ble oppfattet som frekk, var ikke meningen virkelig.🌸 

Her er et lite bilde av mine prøvesvar (ikke hele listen) men det ser ut som det ble tatt blodprøve for folat også.

 

3CB73E4B-C3E8-407D-AC24-A19866864D42.jpeg

Anonymkode: 920e0...0ef

Det ser ut som du har lite jern? 

Anonymkode: 16b3d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...