GÃ¥ til innhold

Beholde dette gamle badet (*bilde) eller finpusse det litt slik...😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Badet vårt er fra 1999. Det ser ganske likt ut som det på bildet under.

 

https://images.app.goo.gl/KCNDfF43JZC9Z3fKA

 

Vi ønsker å pusse opp badet vårt med mikrosement. Tenker å pusse det opp til noe ala det på bildet. Prisen blir ca 70 000kr inkl alt (da flyttes toalettet fra gulv til vegg). Det gamle badet rives ikke da mikrosement legges oppå. Skal vi totalrenovere blir prisen på ca 270 000kr i følge to anbud. Dette er mye penger da vi trolig selger om ca 5år. Hva tenker dere? Mer innbydende å selge også med det badet på nederste bilde?

https://images.app.goo.gl/4vpGUSPLVq3QswGaA

Anonymkode: 4ad69...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liner ikke den grå sementstilen. Om 2 år tror jeg den er veldig gammeldags. Det gamle nadet synes jeg derimot ser helt fint ut. Etter min mening er det i gen grunn til å gjøre noe med det hvis det ikke er lekasjer eller liknende.

Anonymkode: ec6a9...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist du spurte, så fikk du vel ikke så mange som syntes at sementbadet var en lur vei å gå. Satser du på at det er andre mennesker her inne nå? Jeg foretrekker fortsatt det øverste badet, og er ikke glad i de matte sementveggene. et sånt dystert sementbad hadde tippa meg i motsatt retning ved et eventuelt kjøp, for da hadde jeg tenkt at her MÅ vi ta badet. Uansett er det ikke en investering dere får igjen for når dere selger. Puss opp om dere ønsker det, la det være om det er pengene som spiller noen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok kostet på huset en ordentlig rehabilitering av badet fremfor en lettvint løsning. Hva med varmekablene, tenk om de slutter å virke etter en kort stund? 

Anonymkode: a680b...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det skikkelig om du først skal gjøre det. Bad er dyrt, men det er bedre enn å utbedre vannskader eller el-feil som følge av snarveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det første badet var grusomt..

Det andre var kult, men kanskje et helvete å vaske?

Hva med plater? Mye fin golvbelegg også nå

Anonymkode: 16ef6...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i den tidligere tråden, det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå. Økonomisk gevinst ved salg, eller trivsel for dere? Alle som leser prospektet vil jo se at badet er gammelt og etterhvert må tas, så tror jeg ville satset på enklere grep.

Et alternativ er jo at dere lar veggene være, men bytter innredning. 

Anonymkode: c277a...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får meg ikke til å like bad med kun betong. Så utrolig kaldt og industrielt, og hvordan vasker man det? Må være ekkelt å gå på også? 

Hadde foretrukket at badet var som det var, og så fikk vi rehabilitere det skikkelig selv. 

Anonymkode: 422d9...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller malt flisene og kjøpt ny innredning.

Finnes maling spesielt for fliser og det ser veldig mye bedre ut enn den betongoverflaten, og om dere skal selge om 5 år vil uansett kjøper se hvor lenge det er siden badet ble tatt skikkelig og vite at det må tas, da vil det betongbelegget bare gjøre ting vanskeligere for dem.

Anonymkode: 416f6...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...