Gå til innhold

veldig skuffet over svigermor. Første barnebarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er flere måneder siden jeg og svigermor pratet sammen, og det har vært best slik. Samboer har bare svigermor da far er ute av bilde. Det er derfor bare henne, så det gjør oss veldig sårbar i hennes familie da hun har sin far og stemor alltid på sin side uansett. Selv om samboer synes dette er litt synd, så har han ingenting imot dette nå. Så lenge han besøker moren sin en til to ganger i uken samt holder kontakt med henne på mobil og sosiale medier så forstår han meg sier han.  Det er veldig trasig at min svigermor er så kald, sjalu og eiersyk. Jeg er sliten og lei av henne, og hun har prøvd å skvise meg ut av familie lenge. Etter jeg ble gravid har hun fått et stort hat til meg, og aldri før har hun prøvd å utestenge meg så mye som nå! Jeg fikk nok når hun på sist besøk gjorde narr av navnevalg hos babyen, og når hun kjeftet på meg fordi jeg og samboer skal reise bort i jula.. 

I tillegg til å være høygravid i uke 40 har hun i løpet av graviditeten ikke kommet med så mye som en body, eller en liten oppmerksomhet. Jeg forventer ingen økonomisk støtte eller gave, men tilogmed når jeg og samboer spurte henne om hun hadde lyst å hjelpe oss litt økonomisk med å kjøpe klær eller noe babyutstyr så klikket det helt for henne! Vi har hatt økonomiske problemer da huset vi bor i hadde en giga vannlekkasje, men hun brydde seg overhode ikke. Hun begynte å fortelle meg at jeg bare kunne selge mine eiendeler, eller avbestille ferie vi skal på i jula da jeg ikke har reist på 5 år.. Ja, vi solgte eiendelene våre å fikk kjøpt alt av utstyr vi manglet. Hun har fortalt samboer at hun synes jeg er en bortskjemt kvinne, og at ingenting er bra nok for meg. Hun later til å være bitter fordi jeg kommer fra en bemidlet familie. 

Mine foreldre har mye penger men har ikke hjulet oss mye, noe som er helt forståelig. Men de har hjulpet oss med å kjøpe inn bilsete til 3000kr, noe vi er veldig takknemlige for. Jeg ble så glad over at de ønsket å hjelpe oss litt. Svigermor kom til meg i starten av graviditeten og hun ga meg et gammel body med gule flekker på:( Jeg syntes dette var litt frekt av henne, og selv om jeg vasket bodyen så gikk ikke merkene bort. I tillegg har hun gitt meg et gammelt sengetøy som samboer brukte for over 30 år siden og det var fult av småhull og det luktet helt forferdelig.. Jeg takket pent, men aldri live om babyen vår skal bruke søpla hun kom med. Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kan kjøpe en body istede framfor å gi oss søppel som hun skal kaste. Ja, hun har god råd og bor gratis så det er ikke mye synd på henne. 

De siste ukene har hun tatt helt av når det kommer til å invitere samboer på middag osv. Samboer synes litt synd på henne fordi hun er veldig avhengig av samboer, men hun tar helt av! Hun ringer samboer hele tiden, samt inviterer han og gjør veldig mye ut av det. Hun vet at jeg er høygravid og trenger han hjemme, men hun ønsker å splitte samt herske imellom oss. Det føles nesten ut som om hun ønsker at jeg skal føde mens han er hjemme hos henne eller noe. Hun bor 40 min unna en vei, og det er ikke enkelt å komme seg dit. Nå sist passet hun hunden vår en hel helg og samboer besøkte henne når han leverte hunden og hentet hunden, i kveld er han på middag til henne igjen.. Jeg vet ikke om dette er så greit jeg!!

jeg har ingenting imot at hun ønsker å være med samboer, men når jeg er høygravid og kan føde når som helst synes jeg det er veldig ødeleggende at hun tar så mye plass i livene våre. Jeg og henne kommer ikke overens, og jeg mener hun bør holde seg unna en liten periode da hun nærmeste kveler samboer og ikke minst meg. 

Har også fortalt samboer at hun og hennes familie er invitert på besøk når vi kommer hjemmefra sykehuset, men samboer har sagt at de ikke ønsker å komme.. De ønsker at samboer skal ta med en nyfødt baby å komme dit! Men DER GÅR GRENSEN!! Her prøver jeg å være voksen samt la de komme selv om vi ikke kommer overens, men heksa forventer at samboer skal ta med et bittelite spedbarn uten sin mor hjemme hos henne!!! Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte! 

 

 

 

 

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, greit nok at vi ikke kommer overens men å ta med seg vårt nyfødte barn hjemme hos svigermor uten meg... 

Jeg er sjokkert over henne og hennes foreldre som synes dette er helt ok. Tilogmed mine foreldre er sjokkerte over deres oppførsel her! 

Mer lite spedbarn er avhengig av sin mor, og trenger å ammes! Skjønner de virkelig ikke at jeg må være med! Og dessuten er jeg mor så jeg bestemmer her og ikke de tenker jeg, men jeg blir bare tråkket på.. 

Samboer vet ikke sitt eget beste som vanlig og han er fryktelig konfliktsky.. Han er helt rar i forhold til det her! 

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at foreldrene dine ikke bidrar er forståelig mens svigermor må kjøpe body? 

Du vet at mange i den eldre generasjon ikke kjøper ting til barn før de er født?

Anonymkode: 5361b...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg svarte deg i en annen tråd, hvis ikke tenkte jeg det bare. Men du må virkelig skaffe deg hjelp! Jeg garanterer at din samboer snart ikke klarer å forholde seg til dette lenger, du høres fryktelig slitsom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta med en nyfødt på tur til den familien, uten mammaen sin, syntes jeg også at er helt feil og ville ha nektet selv. 

Men alt dette andre høres ut som om det nok er mer mellom linjene, og antagelig forskjellige versjoner av historien utifra hvem man spør. Du virker ganske selvsentrert slik du beskriver tingene. 

At dere tok ferie når dere var i så økonomisk krise at dere ba om hjelp forstår jeg at svigermor mente var veldig feil prioritering. - Hjelper ikke at du ikke har reist på 5år, det er jo et tulle argument som hører hjemme på "luxus fellen". 

At hun ikke kjøper ting til dere, hva så? Det kan man jo ikke forvente av noen. 

Anonymkode: 7c4b3...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget lyser "den ene siden av en sak". Jeg har en klar følelse av at svigermoren din vil ha en litt annen historie, og at den ikke nødvendigvis vil være den minst troverdige. 

 

Anonymkode: 199c0...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger hjelp kvinne. Du høres slik spenna gal ut. Du forventer økonomisk hjelp av henne og er bitter for at hun ber dere avlyse ferien? Trolig lukter hun at du/dere er bortskjemte, noe du virker i disse trådene dine. Hvis dine foreldre er så bemidlet burde vel de gitt dere en haug med penger? Svigermor har sikkert jobbet for sine penger, og hun gidder ikke se at dere reiser på ferie samtidig som dere klager og griner etter penger.

Anonymkode: 7f469...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bli med på besøk...? 

Du høres selv ut som ein drama lama. Voks opp og rekk ut handa til svigers samme hvor vanskelig det er, så er det familie. 

 

Anonymkode: 7d4df...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo bli med på besøk...? 

Du høres selv ut som ein drama lama. Voks opp og rekk ut handa til svigers samme hvor vanskelig det er, så er det familie. 

 

Anonymkode: 7d4df...3f0

Nei, jeg er ikke invitert ifølge samboer. Er ikke jeg som lager drama her dessverre.. 

Har fått beskjed om ar de ønsker at babyen skal bli med samboer hjemme hos svigermor uten meg etter jeg har født

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger hjelp kvinne. Du høres slik spenna gal ut. Du forventer økonomisk hjelp av henne og er bitter for at hun ber dere avlyse ferien? Trolig lukter hun at du/dere er bortskjemte, noe du virker i disse trådene dine. Hvis dine foreldre er så bemidlet burde vel de gitt dere en haug med penger? Svigermor har sikkert jobbet for sine penger, og hun gidder ikke se at dere reiser på ferie samtidig som dere klager og griner etter penger.

Anonymkode: 7f469...a27

Jeg tror jeg har blitt misforstått her. 

Ingen skal på noe ferie og ferien er avlyst for lenge siden. Poenget er at svigermor ønsket ikke å hjelpe til i det hele tatt fordi hun mente at vi bare kunne selge eiendelene våre, og hun har kalt meg tigger til hele familien til samboer. Hun har fått resten av familien til samboer imot meg selv om de ikke har noe dette å gjøre. 

Jeg og mine foreldre er sjokkert over oppførselen til dette menneske. I tillegg til å være sykelig gjerrig forventer hun at sin sønn skal komme å besøke henne og hennes familie med et nyfødt barn uten at jeg er invitert,. 

 

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller dere ts drama-queen når svigermor lager drama? 

Hadde ikke dere reagert om dere var utestengt av svigerfamilien og var tvingt til å sende ifra deres nyfødte barn på besøk langt vekk uten at mor var invitert😢

Det er intet annet enn stygt og forkastelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette innlegget lyser "den ene siden av en sak". Jeg har en klar følelse av at svigermoren din vil ha en litt annen historie, og at den ikke nødvendigvis vil være den minst troverdige. 

 

Anonymkode: 199c0...869

Hvordan kan man forsvare at en svigermor utestenger meg som svigerdatter og har saft nei til å besøke barnebarnet hjemme hos oss med meg til stede?

Hvordan kan du forsvare at det er greit at samboer tar med seg mitt nyfødte barn hjemme hos svigermor som bor langt unna?

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så at foreldrene dine ikke bidrar er forståelig mens svigermor må kjøpe body? 

Du vet at mange i den eldre generasjon ikke kjøper ting til barn før de er født?

Anonymkode: 5361b...8ba

Her er jeg uenig. 

Vi lever i 2019, og med mindre man er hippie og lever på luft og kjærlighet er det helt normalt å komme med et liten oppmerksomhet til sitt første barnebarn. Alle mine venner og bekjente har fått hjelp til å kjøpe noe, eller fått strikket varme klær eller noe. 

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Jeg tror jeg svarte deg i en annen tråd, hvis ikke tenkte jeg det bare. Men du må virkelig skaffe deg hjelp! Jeg garanterer at din samboer snart ikke klarer å forholde seg til dette lenger, du høres fryktelig slitsom ut.

Ja, det er slitsomt å bli utestengt fra egen familie. Hvem har lyst å sende ifra seg sitt nyfødte barn til ei eiesyk og sjalu svigermor som prøver å ødelegge en familie? 

Å nekte å komme på besøk hos sin svigerdatter som nettopp har født sitt barnebarn er vel helt normalt det👍

Å i tillegg forvente at bare samboer skal utestenge meg er også helt forkastelig.

 

 

 

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er slitsomt å bli utestengt fra egen familie. Hvem har lyst å sende ifra seg sitt nyfødte barn til ei eiesyk og sjalu svigermor som prøver å ødelegge en familie? 

Å nekte å komme på besøk hos sin svigerdatter som nettopp har født sitt barnebarn er vel helt normalt det👍

Å i tillegg forvente at bare samboer skal utestenge meg er også helt forkastelig.

 

 

 

Anonymkode: 95183...e8d

Jeg er helt enig med deg med tanke på det å skulle sende et nyfødt barn avgårde, det hadde ikke jeg gjort heller. Men det er mye annet her du kan ta tak i. Og du må sørge for at denne konflikten roer seg ned istedenfor at den eskalerer videre. Kanskje du kan ve helsesøster om hjelp, kanskje også evt familievernkontoret. Det eneste som er helt sikkert er at det trengs hjelp. Og jeg tror også du må erkjenne at dette ikke kun ligger på svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er jeg uenig. 

Vi lever i 2019, og med mindre man er hippie og lever på luft og kjærlighet er det helt normalt å komme med et liten oppmerksomhet til sitt første barnebarn. Alle mine venner og bekjente har fått hjelp til å kjøpe noe, eller fått strikket varme klær eller noe. 

Anonymkode: 95183...e8d

Du misforsto. HI sier at det er helt greit at foreldrene ikke kjøper masse, samtidig som hun forventer gave av svigermor. 

Anonymkode: 5361b...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mye om tradisjoner innad i familien, forventninger, og mye om normer i samfunnet. Det er faktisk mer normalt at kommende førstegangs besteforeldre gleder seg og gir en fin gave til vordende foreldre, enn at de ikke gjør det. 

Det er IKKE normalt å gi søppel i gave til sitt første barnebarn. Å gi klær som har ligget i boden i 30 år med flekker, hull, urin, avføring på er intet annet enn direkte frekt og trist. Å i tillegg ikke vaske det før man gir det bort slik at det lyser gammelt og ekkelt er ikke direkte gavmildhet og kjærlighet. Hvem ønsker at det kjæreste man har skal gå rundt i trash?  For all del må man ikke kjøpe noe dyrt, eller noe merkeklær men det finnes faktisk en grense her i live på hva som er ok å gi og ikke.. 

Greit nok at man kan gi bort en pent bevart ullgenser som sønnen eller datteren gikk med selv, men slitte håndklær, sengetøy, og bodyer er hakke verre da dette er sjeldent hygieniske klær, eller sjeldent pent bevart.

Er man så gjerrig da har man et problem, og det er vel mer symbolikken man overleverer som skuffer enn selve «gaven»😂

Som en venninnne av meg sa: « er det så dårlig stelt at man ikke har råd til en body fra HM eller en blomsterkvast fra Rema 1000 så kan man heller la være å ta med seg en gave fra boden, eller fra søpla» Folk forventer litt mer i 2019, og takk Gud for det! 

 

 

 

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du misforsto. HI sier at det er helt greit at foreldrene ikke kjøper masse, samtidig som hun forventer gave av svigermor. 

Anonymkode: 5361b...8ba

Hvis du leser tråden en gang til så står det klokkeklart at Ts sine foreldre har kjøpt bilstol til 3000kr! Svigermor har ikke kommet med noe annet enn søppel fra boden som hun egentlig skulle kaste. 

Så ja, her er det store forskjeller. Sier ikke at man må komme med 3000kr. Men det koster 50kr for et par sokker på HM hvis man står dårlig stelt her i livet. Og menneske kan å strikke så hvorfor ikke strikke noe.. Alt er bedre enn å komme med uhygieniske klær med rester av urin og avføring på som har ligget i en bod i 30 år! 

 

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo bli med på besøk...? 

Du høres selv ut som ein drama lama. Voks opp og rekk ut handa til svigers samme hvor vanskelig det er, så er det familie. 

 

Anonymkode: 7d4df...3f0

Bli med på besøk når man ikke er invitert?🤔

Anonymkode: 95183...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bli med på besøk når man ikke er invitert?🤔

Anonymkode: 95183...e8d

Stod ingenting i opprinnelige innlegg at hun ikke var invitert. 🙄

 

Anonymkode: 7d4df...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du leser tråden en gang til så står det klokkeklart at Ts sine foreldre har kjøpt bilstol til 3000kr! Svigermor har ikke kommet med noe annet enn søppel fra boden som hun egentlig skulle kaste. 

Så ja, her er det store forskjeller. Sier ikke at man må komme med 3000kr. Men det koster 50kr for et par sokker på HM hvis man står dårlig stelt her i livet. Og menneske kan å strikke så hvorfor ikke strikke noe.. Alt er bedre enn å komme med uhygieniske klær med rester av urin og avføring på som har ligget i en bod i 30 år! 

 

Anonymkode: 95183...e8d

Du vet at din Anonym kode ikke endrer seg, hi? 

Dine foreldre valgte å kjøpe et babysete til 3000 kr. 

Å hjelpe er ingen tvang. 

 

Anonymkode: 7d4df...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...