Gå til innhold

Seniorrådgiver i staten - og lønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det står lønnsramme  532000-691000, men at høyere lønn kan vurdere. Hvor mye er det realistisk å tro at de kan gå? 50 000? 100 000?

Anonymkode: 65cd1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent aldri over. Svært sjelden i toppen av spennet for nyansatte. Et sted i midten av spennet er realistisk med mindre du har en helt spesiell kompetanse de etterspør og du er eneste søker etter 2. Gangs utlysning. 

Anonymkode: 5df73...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. kommer fra annet sektor (dog semi-statlig), og har mer enn 100 000 øvre grense over i dag. Usikker på om jeg er villig til å gå så mye ned i lønn..😕

HI

Anonymkode: 65cd1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hmm.. kommer fra annet sektor (dog semi-statlig), og har mer enn 100 000 øvre grense over i dag. Usikker på om jeg er villig til å gå så mye ned i lønn..😕

HI

Anonymkode: 65cd1...179

Risikoen med å komme så høyt inn er at du mest sannsynlig ikke vil få noe særlig lønnsutvikling etter du er ansatt. 

Anonymkode: 3ddda...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Risikoen med å komme så høyt inn er at du mest sannsynlig ikke vil få noe særlig lønnsutvikling etter du er ansatt. 

Anonymkode: 3ddda...4a3

Det stemmer. Du vil ikke bli prioritert ved lønnsforhandlinger på land tid. 

Anonymkode: 401c7...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. Du vil ikke bli prioritert ved lønnsforhandlinger på land tid. 

Anonymkode: 401c7...d9e

Men jeg vil jo heller ha 800 000 nå uten å bli prioritert ved lønnsforhandlinger enn 690 00 med mulighet for økning de neste årene..

Anonymkode: 65cd1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

😂100 000 over. Velkommen til staten. Du får nok noe innenfor det de har antydet. 

Anonymkode: 8a6dd...bad

Jobber jo i staten nå også.. :)

Anonymkode: 65cd1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ny tittel med ansvar for prosjekt i tillegg. Har spesialkompetanse de ville ha. Da jeg kom fra privat var lønna betydelig høyere. Jeg var forberedt og villig til å gå ned men ikke 200 000,- Takket nei til stillingen. Fikk da beskjed om å søke på nyopprettet stilling og fikk den. 

Anonymkode: 40493...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden. Kommer an på 1) hvor suveren du var/hvor mye de MÅ ha deg og 2) hvor god neste på lista er og 3) hva du tjener der du er nå.

Du blir uansett parkert i lønnsoppgjøret i to år, men det er mindre vesentlig. 

Prøv - vær saklig, men ikke grådig og iallefall ikke sutrete. Argumenter saklig og kjenn etter når nok er nok.


hilsen sjef i staten :D

Anonymkode: 2d49b...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjelden. Kommer an på 1) hvor suveren du var/hvor mye de MÅ ha deg og 2) hvor god neste på lista er og 3) hva du tjener der du er nå.

Du blir uansett parkert i lønnsoppgjøret i to år, men det er mindre vesentlig. 

Prøv - vær saklig, men ikke grådig og iallefall ikke sutrete. Argumenter saklig og kjenn etter når nok er nok.


hilsen sjef i staten :D

Anonymkode: 2d49b...157

Takk 😊

 

nå er intervjuet gjennomført, så da får vi se hvordan det går 😊

 

Anonymkode: 65cd1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjelden. Kommer an på 1) hvor suveren du var/hvor mye de MÅ ha deg og 2) hvor god neste på lista er og 3) hva du tjener der du er nå.

Du blir uansett parkert i lønnsoppgjøret i to år, men det er mindre vesentlig. 

Prøv - vær saklig, men ikke grådig og iallefall ikke sutrete. Argumenter saklig og kjenn etter når nok er nok.


hilsen sjef i staten :D

Anonymkode: 2d49b...157

To år? Hos oss ville hun blitt parkert betydelig lenger om hun kom inn så høyt over snittet. 

Anonymkode: 3ddda...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

To år? Hos oss ville hun blitt parkert betydelig lenger om hun kom inn så høyt over snittet. 

Anonymkode: 3ddda...4a3

Her er det to år i tråd med lokal lønnspolitikk. Det varierer selvsagt fra institusjon til institusjon.
De fleste (statlige) arbeidsplasser har lokal lønnsplan. Den kan du jo evt be om å få se, TS, det kan være vel så viktig å havne i riktig stige. Jeg jobber som leder i staten, men var tidligere leder i det private, i en liten bedrift. Også vi hadde lokal lønnsplan. Der er slikt avtaleregulert. Dersom det ikke finnes lokal lønnsplan og dette er en statlig bedrift gjelder HTA alene.

Anonymkode: 2d49b...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...