Gå til innhold

Er det greit å si til kjæresten sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en del diskusjon sier kjæresten til deg, hva er det du gjør, provoserer du meg for at jeg skal bli hissig? 

Ok eller ikke? 🤔

Anonymkode: f01ae...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok om noen sier noe for å provosere.

Anonymkode: 1594b...56a

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit å si?

Anonymkode: dc034...73d

Skrevet

Er jo bare et spørsmål... 

Anonymkode: ead50...292

Skrevet

Men når det ikke var for å provosere? 

Ble litt ukomfortabelt, så lurte på om det er 'greit' å si hos dere. 

Skrevet

Ja? Det er et spørsmål.

Anonymkode: 8b105...29b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når det ikke var for å provosere? 

Ble litt ukomfortabelt, så lurte på om det er 'greit' å si hos dere. 

Lurte vel på om det var for å provosere. Da er jo det korrekte svaret «nei, det gjorde jeg ikke»?

Anonymkode: 1594b...56a

Skrevet

Her kan han si det, men på en litt annen måte... Litt mer diplomatisk. 

"Jeg skjønner at du prøver å trigge en krangel nå, men hva er det egentlig som plager deg..?" - og han har jo som regel rett 😉 Så da senker jeg piggene, og sier årsaken. 

Anonymkode: a1be6...ed5

Skrevet

Var du provoserende? I så fall er det ganske legit.

Jeg blir også hissig av «bitching»

Anonymkode: 60c5c...b81

Skrevet

Om det var greit eller ikke kommer helt an på settingen og måten det ble sagt på.

Som et åpent og ærlig spørsmål uten annen mening enn det ordrette, at han lurer på om du trigger en krangel, så er det et greit spørsmål.

Men er det en mann som f.eks. sliter med temperamentet sitt og kanskje tidligere har blitt truende når han blir sint, da kan det oppfattes som en trussel, som om hun gjør ham sint og fortsetter hun så får hun ta følgene.

Du føler at noe ikke var greit i situasjonen, HI, da må du ta det derfra.

Anonymkode: 1a1f5...001

Skrevet

Hvis dere allerede kranglet var det nok andre ting som ble sagt som var minst like ille.

Anonymkode: 8a65e...507

Skrevet

Jeg syns det er på gyngende grunn hvis man anklager andre for å ha ansvar for egen hissighet og eget temperament.

Anonymkode: 9e07d...249

Skrevet

Helt greit. Virkelig. Det er lov å være sint. Av og til i en krangel vil man stå så langt fra hverandre at det den andre sier oppfattes som absurd eller en ren provokasjon. Det er faktisk ganske normalt å utbryte noe slikt som du beskriver da. 

Anonymkode: 5ceb7...874

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt greit. Virkelig. Det er lov å være sint. Av og til i en krangel vil man stå så langt fra hverandre at det den andre sier oppfattes som absurd eller en ren provokasjon. Det er faktisk ganske normalt å utbryte noe slikt som du beskriver da. 

Anonymkode: 5ceb7...874

Jeg ser ikke på det som "helt normalt". For meg blir det et tegn på et dårlig forhold eller et forsøk på å manipulere. Hvis slike spørsmål ofte blir stilt i ditt samliv, tror jeg dere har en destruktiv dialog.

Anonymkode: 9e07d...249

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...