Gå til innhold

Noen andre med mindre gode besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bare én besteforelder som kan passe jenta vår. Når hun endelig får dra til en besteforelder hadde det derfor vært fint om dette var noen som kunne gi henne gode minner og et hyggelig avbrekk. Sånn er det dessverre ikke. 

En gang i måneden ca inviterer besteforelderen jenta på besøk med overnatting. Når hun kommer hjem igjen, er hun helt proppfull av innestengt energi, hun har det rett og slett ikke godt med seg selv. Da har hun sittet med iPaden i ett strekk fra hun dro på besøk, kun avbrutt av sukkerspising. Oboy og nugatti til frokost, is til lunsj, godteri til dessert, og så litt mer is. Vi må bruke noen dager på å komme tilbake til normalen, både hva gjelder ro og folkeskikk. 

Dette er et menneske som ikke tar innspill fra andre overhodet. Her er det 100% bare å kjøre på og gjøre som en selv vil. Det nytter derfor ikke å si at barnet ikke har godt av denne typen «oppbevaring». For det er jo det det er, de gjør ikke noe sammen. Besøkene består bare av iPad og usunn mat. 

Hva gjør man da? Flere som har besteforeldre som nesten gjør mer skade enn godt? Skal man bare kutte ut besøkene? Barnet har det jo egentlig bedre hjemme, men har som sagt bare denne ene besteforelderen som kan gi avveksling i hverdagen. 

Anonymkode: 0e89f...410

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og disse besteforeldrene har vel oppdratt foreldrene. Ipaden har hun vel heller ikke med hjemmefra? Har ungen det fælt der får hun holdes hjemme, enkelt og greit.

Skrevet

Guttene mine hadde elsket det der 😄

Hvorfor må hun overnatte? Kanskje korte besøk er bedre. Ikke alle i den generasjonen som orker så mye.

Hva sier jenta selv da? Mulig hun tenker annerledes om besøkene enn deg 

Anonymkode: e3bbe...401

Skrevet

Det høres ikke optimalt ut. Men har besteforelderen en iPad? Hvor gammelt er barnet egentlig? Er hun så stor at du kan fortelle henne at hun ikke får lov til å sitte med iPad hele tiden? 

Anonymkode: 45d68...2cf

Skrevet

Hun er bare 4, og ipaden tilhører besteforelderen ja. Så det er ikke så mye vi får gjort med akkurat det. Har jo prøvd å snakke fornuft, men det blir glatt oversett. 

Hi 

Anonymkode: 0e89f...410

Skrevet

Nekter å tro at barnet tar skade av 12 dager i året med mye iPad og masse godteri. Hvis du synes det er for problematisk får dere holde henne hjemme.

Anonymkode: e9921...d1c

Skrevet

Kanskje er hun for liten til at besteforeldren klare å passe på henne. Mine barn begynte med overnatting først da de ble 5 og 6 år og min mor var da relativt ung, 65år. Hun passet på dem om helgene men ikke overnattet. Nå er hun en del år eldre og ser at hun har ikke så mye energi som før, for å passe på treåringen. Hun har ikke så gode reflekser som før, ser at hun føler seg mer sikker i hjemmet når han er der. Hun ønsker jo å passe ham også,som med de to eldre barna. Når det gjelder snop, iskrem og slikt, kan du ikke gjøre noe med. Det eneste jeg kan si, er at de to eldre barna ble modnere og forstår mer med årene. Nå sier de selv nei til godterier (og gir etter noen ganger også). Altså, min 9åring er modnere enn min mor. Og kan snakkes til. 

Anonymkode: bf476...2d8

Skrevet

Så heldig dere er som har en besteforelder som inviterer jenta deres på overnatting en gang i måneden. Ipad og godteri /usunn mat 12 dager i året går bra. Etterhvert som hun vokser til vil de sikkert finne på litt mer aktiviteter. 

Anonymkode: d6f53...79c

Skrevet

Har ingen besteforeldre som kan passe barn. Det ene besteforeldre paret kan i teorien, men jeg anser de ikke skikket pga alkoholforbruk og liten interesse for barna mine. I tillegg er de veldig irritable overfor barna, så det virker ikke så om og gjøre. Tenker derfor at jeg heller vil være med barna mine selv, og evt benytte meg av andre relasjoner til barnepass hvis jeg ser at det kan funke. Det viktigste er at barna er trygge og har glede av å være med besteforeldrene, ellers er det ikke noe vits. 

Jeg ser ikke på ipad og godteri som et kjempeproblem sånn sett, så lenge besteforeldrene er snille. Jeg hadde selv en farmor som ga meg så mye godteri og tv-tid jeg orket når jeg lå over. Jeg tok ikke skade av det, husker henne som verdens beste og ville ikke vært foruten tiden med henne💕 Barna klarer å skille mellom bestemor-besøk og hverdag tror jeg 😊

Anonymkode: 41412...e19

Skrevet

ser ikke problemet :) dete er 12 dager i året, får barnet sunn mat ellers bør det gå fint

Anonymkode: 8b4ec...534

Skrevet

Jeg skjønner at du hadde ønsket deg noe annet, men du må jo rett og slett forholde deg til at personen er som han/hun er. Du må veie ulempen ved iPad og godteri opp mot fordelen ved å ha kontakt med en besteforelder. Dersom det ikke er noe mer negativt enn det du beskriver, så ville jeg ha tenkt at barnet tross alt ikke tar skade av noen slike dager, så lenge det ikke er normen til hverdags. 

Anonymkode: 93303...3a5

Skrevet

Skjønner problemet samtidig som det er kun en dag i mnd. Her passer mannens foreldre barnebarna 2 ganger i året Max. Mine foreldre passer aldri. Min mor har heller ikke sett barna det siste året fordi Hun er sur på meg. Det er mer bedritent besteforeldre 🙈

Anonymkode: 0d032...12d

Skrevet

Ikke besteforeldre, men slik har barna det når de er på samvær hos sin far😕

Eldstebarnet er modent nok til å si at det ønsker noe annet: tid og oppmerksomhet; sunnere mat samt regelmessig måltidsrytme.

Anonymkode: 5cff7...8d1

Skrevet

En gang i måneden på besteforeldre sitt ønske er langt over snittet av hva mange opplever. 

Vær lykkelig for det!

Anonymkode: 010e1...448

Skrevet

Det er sånn det er i perioder hos foreldrene mine, men er jo kun snakk om 24 timer så stresser ikke med det. De er ikke vrange når de kommer hjem og forventer ikke sånn oppvartning her hjemme.

I sommerhalvåret er de mer ute, men på vinterhalvåret er det mye TV/iPad og dataspill hos foreldrene mine. Ikke noe problem når det kanskje er snakk om 1 døgn 1 gang i måneden eller 1 gang annenhver måned.

Syns du det er helt forferdelig så hold ungen hjemme også sier du hvorfor hvis besteforeldre spør. Veldig enkelt.

Anonymkode: fcbcf...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...