Gå til innhold

Snapchat,tiktok og barn!🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 9 år som lurte seg til å ordne snapchat og tiktok konto.Jeg oppdaget det, fortalte hvorfor hun ikke skulle ha det og alt ble slettet.

Hun lovte at hun aldri skulle gjøre det igjen, men nå for 3 gang oppdager jeg at hun har det!Har sletta alt og konfrontert henne med det.Har indradd tlf på ubestemt tid.

Jeg oppdaget mye tullevideoer(ikke noe farlig, men så unødvendige ting de gjorde på videoene)på tik tok...ukjente menn sendte henne mld osv...hun løy på navn og div...

Dette er ikke greit!Hvordan skal jeg få en stopp på dette??(Hun har en venninne som er et par år eldre og er aktiv tik toker så vet hun har stor påvirkning på henne...)....

Anonymkode: 73014...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, denne jenta må du passe nøye på framover. Jeg ville latt henne ha husarrest uten skjerm leeeenge...

Anonymkode: 0d2df...bd5

Skrevet

Høres ikke helt bra ut det der. Er nok best å skjerme henne for det helt. 

Anonymkode: a45cd...e5e

Skrevet

Ukjente menn sendte henne mld? På TikTok? Og at hun «lyver» på navn er jo bare bra, det er verre å oppgi alle detaljer... En grunn til at folk her også er anonyme vel...

Det er vanskelig det der, for man tar fra barna mye av den sosiale plattformen om man nekter dem dette om vennene er der. Dagens barn kommuniserer mye på digitale medier og man kan lett falle utenfor. Men det må så klart være en form for kontroll rundt det fra foreldrene. Det går an å ha sperrede profiler etc...

Anonymkode: 31b9d...9c0

Skrevet

La henne ha privat bruker på tiltok, da er det kun vennen hennes som ser det. 

Anonymkode: d8bb5...e98

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, denne jenta må du passe nøye på framover. Jeg ville latt henne ha husarrest uten skjerm leeeenge...

Anonymkode: 0d2df...bd5

Ja, for det hjelper? Haha

Anonymkode: 8e43f...16f

Skrevet

Hmm, men det er jo aldersgrense på dette?Hun er bare 9 år..kan se 3 stykker i klassen hennes som har dette også.Jeg synes de er for unge til det...på tiktok ser de folk som er gamlere som finner på å filme helt crazy ting og det synes de er kult og vil lage film om selv også...😏

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm, men det er jo aldersgrense på dette?Hun er bare 9 år..kan se 3 stykker i klassen hennes som har dette også.Jeg synes de er for unge til det...på tiktok ser de folk som er gamlere som finner på å filme helt crazy ting og det synes de er kult og vil lage film om selv også...😏

Det heter eldre. Gamlere er ikke et ord.

Anonymkode: d2d9e...d68

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter eldre. Gamlere er ikke et ord.

Hehehe jovisst er det et ord, et riktig så mye brukt ord også😉😉

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortsatt feil.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortsatt feil.

Hehe neida helt riktig fortsatt😁😁😁Men er hvit egentlig en farge🤔🤔🤣

Skrevet

Mine barn har klar beskjed om hvorfor jeg har skaffet tlf til de. Følger de ikke reglene, så er de ikke gamle nok til å ha tlf. Jeg ville forklart det. Klarer du ikke bruke tlf til det du har fått den til, så kan du ikke ha den. En gang er advarsel, to ganger blir man fratatt tlf.

Anonymkode: 1ac14...1b8

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et ord barn bruker før de lærer seg at det heter «eldre». Voksne som bruker det, lærte vel aldri den korrekte bøyningen av ordet.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et ord barn bruker før de lærer seg at det heter «eldre». Voksne som bruker det, lærte vel aldri den korrekte bøyningen av ordet.

Jeg er så glad for at jeg lærte så mye mer viktige ting enn bøying(det er vell heller ikke riktig🤔🤣)av ord....😁

Dialekt er også en fin ting vettu(åj)😁😁😁🤷🏼‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...