Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Vurdere å bli enten fosterhjem eller sånn akkutt hjem. Men har ikkje ekstra rom no.. Men har god plass i kjelleren til å lage rom og kjellerstue. Og har ein fantastisk barnevennleg hage og ellers det meste på plass. Men lurer på om nokon veit om dei er behjelplige med å pusse opp og betale for det vist me blir godkjent så klart? Nokon som har erfaring med det Anonymkode: f123e...a05
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Så.. du har lyst å bli fosterfamilie for å få dekket renovering? Fiks det først, og så kan du vurdere å bli fosterhjem Anonymkode: a9218...415
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så.. du har lyst å bli fosterfamilie for å få dekket renovering? Fiks det først, og så kan du vurdere å bli fosterhjem Anonymkode: a9218...415 Når jeg leser kommentarer som dette så tenker jeg at på seg selv kjenner man andre. Anonymkode: ce098...bac
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 Vår tjeneste dekker ikke oppussing eller renovering. Forventer at de som har bestått Pride og skal gjennom spesiell godkjenning har plass til barnet Anonymkode: a6ab1...642
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når jeg leser kommentarer som dette så tenker jeg at på seg selv kjenner man andre. Anonymkode: ce098...bac Da har du ikkje helt forstått det ordtaket. Anonymkode: a9218...415
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 Nei, det er et krav. Litt skummelt å bruke fosterhjem med dårlig økonomi Anonymkode: 5e047...05e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 Det er kun i spesielle tilfeller at man får bidrag til ombygging. Feks ved akutt omplassering i nær familie (dette kan skje ved feks dødsulykker) eller der man har bestått pride og man tenker å ta imot ett fosterbarn men får spørsmål om å ta imot søsken. Anonymkode: 567a5...728
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #8 Skrevet 15. september 2019 Per dags dato tror jeg ikke at dere vil bli godkjent som fosterforeldre. De krever blandt annet stabil og god økonomi. Det har ikke dere, dere har ikke engang råd til å gi fosterbarnet eget rom, og leter etter stønader for å få det dekket. Dette er ett nei fra meg. Anonymkode: 996e6...83c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #9 Skrevet 15. september 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har du ikkje helt forstått det ordtaket. Anonymkode: a9218...415 Jo, det gjør jeg, og jeg mener det jeg skriver. Når man automatisk antar at noen bare er ute etter å mele sin egen kake så sier det ganske mye om tankegangen til en person. Kanskje det er du som ikke skjønner helt? Anonymkode: ce098...bac
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #10 Skrevet 15. september 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vurdere å bli enten fosterhjem eller sånn akkutt hjem. Men har ikkje ekstra rom no.. Men har god plass i kjelleren til å lage rom og kjellerstue. Og har ein fantastisk barnevennleg hage og ellers det meste på plass. Men lurer på om nokon veit om dei er behjelplige med å pusse opp og betale for det vist me blir godkjent så klart? Nokon som har erfaring med det Anonymkode: f123e...a05 Jeg tenkte og at jeg kunne bli fosterhjem hvis de bare vil kjøpe et nytt hus til meg, siden det er for trangt her. tror du de vil være behjelpelige med det? Anonymkode: d1c1e...a70
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #11 Skrevet 15. september 2019 Takk for svar alle sammen 😁 Det var synd, då kan det hende dei går glipp av mange fantastiske fosterhjem. Eg kan heller ikkje hugse at eg sa me ikkje hadde råd til å fikse det sjølv eller at me har dårlig økonomi. Så det veit eg ikkje kor det kom fra. Det var bare eit spørsmål. Kan fortelle at me ville vore eit meget godt fosterhjem. Stort hus, mega stor hage. Har kaniner, høner og ponni 😊 og veldig gode verdier. Liker oss godt på sjøen og på tur i skogen. Samt er to oppegående foreldre som stille opp på alle plan! Og kjenner at me har god kapasitet til enda eit barn i vårt hjem. Kan godt hende me fikse kjelleren sjølv, men bare lurte på om det var noko dei dekket.. Me sjølv har ikkje bruk for den plassen sjølv så blir eventuelt kun fordi me har så stort ønske om å hjelpe eit barn og gi det den fantastiske muligheten det er å vokse opp her. Anonymkode: f123e...a05
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #12 Skrevet 15. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen 😁 Det var synd, då kan det hende dei går glipp av mange fantastiske fosterhjem. Eg kan heller ikkje hugse at eg sa me ikkje hadde råd til å fikse det sjølv eller at me har dårlig økonomi. Så det veit eg ikkje kor det kom fra. Det var bare eit spørsmål. Kan fortelle at me ville vore eit meget godt fosterhjem. Stort hus, mega stor hage. Har kaniner, høner og ponni 😊 og veldig gode verdier. Liker oss godt på sjøen og på tur i skogen. Samt er to oppegående foreldre som stille opp på alle plan! Og kjenner at me har god kapasitet til enda eit barn i vårt hjem. Kan godt hende me fikse kjelleren sjølv, men bare lurte på om det var noko dei dekket.. Me sjølv har ikkje bruk for den plassen sjølv så blir eventuelt kun fordi me har så stort ønske om å hjelpe eit barn og gi det den fantastiske muligheten det er å vokse opp her. Anonymkode: f123e...a05 Hvis det ikke var pga økonomi, så synes jeg det er helt utrolig at du i det hele tatt tenker tanken på at de skal betale oppussing for dere. Anonymkode: d1c1e...a70
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #13 Skrevet 15. september 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen 😁 Det var synd, då kan det hende dei går glipp av mange fantastiske fosterhjem. Eg kan heller ikkje hugse at eg sa me ikkje hadde råd til å fikse det sjølv eller at me har dårlig økonomi. Så det veit eg ikkje kor det kom fra. Det var bare eit spørsmål. Kan fortelle at me ville vore eit meget godt fosterhjem. Stort hus, mega stor hage. Har kaniner, høner og ponni 😊 og veldig gode verdier. Liker oss godt på sjøen og på tur i skogen. Samt er to oppegående foreldre som stille opp på alle plan! Og kjenner at me har god kapasitet til enda eit barn i vårt hjem. Kan godt hende me fikse kjelleren sjølv, men bare lurte på om det var noko dei dekket.. Me sjølv har ikkje bruk for den plassen sjølv så blir eventuelt kun fordi me har så stort ønske om å hjelpe eit barn og gi det den fantastiske muligheten det er å vokse opp her. Anonymkode: f123e...a05 Men da er det jo bare for dere å pusse opp dette rommet og ta imot fosterbarn. Skjønner ikke at dette med oppussingen er årsaken til at dere ikke kan bli fosterforeldre om dere har råd til å pusse opp. Da ville det jo ikke vært noe å spørre om. Anonymkode: 17920...4e2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #14 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det ikke var pga økonomi, så synes jeg det er helt utrolig at du i det hele tatt tenker tanken på at de skal betale oppussing for dere. Anonymkode: d1c1e...a70 Skjønner ikke at to duster liker innlegget ditt. For HI spurte et helt normalt spm. Ingen steder stod det noe med økonomi eller dårlig råd. Skjønner spm ditt HI, bare mange som velger å være vanskelige. Dere høres ut som en fantastisk familie som har mye å gi. Håper dere søker ♥️ Anonymkode: efe21...a1f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #15 Skrevet 15. september 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er det jo bare for dere å pusse opp dette rommet og ta imot fosterbarn. Skjønner ikke at dette med oppussingen er årsaken til at dere ikke kan bli fosterforeldre om dere har råd til å pusse opp. Da ville det jo ikke vært noe å spørre om. Anonymkode: 17920...4e2 Det gjør hun sikkert også. Virker som HI spør et helt normalt spm som mange lurer på. 👍 Anonymkode: efe21...a1f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #16 Skrevet 15. september 2019 Meld dere på et pride-kurs. Det er alltid et godt sted å begynne. Etter fullført kurs, om dere blir godkjent, og selv har lyst til å bli fosterhjem eller beredskapshjem. (det innebærer langt større belastning enn det virker som om du har tatt inn over deg. Det kan ikke sammenlignes med å oppdra egne, trygge barn...) Om dere har lyst til å gå for det så pusser dere opp kjelleren når dere kommer så langt. Men du vet at de færreste fosterbarn ville følt seg trygge i en kjeller alene? Er det et av deres egne barn som eventuelt skulle flytte ned dit? Jeg har flyttet flere barn, og søskenpar, i beredskaps- og fosterhjem gjennom jobb i barneverntjenesten. De fleste er utrygge og traumatiserte, med store utfordringer. Flere har hatt behov for at både barn og fosterforeldre sover med åpen dør, og få bekreftelse på at man er der mange ganger gjennom natta. Anonymkode: 4b990...02b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #17 Skrevet 15. september 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: Det gjør hun sikkert også. Virker som HI spør et helt normalt spm som mange lurer på. 👍 Anonymkode: efe21...a1f Hvis de ønsker å bli fosterhjem så er første skritt pride kurs. Hvis de blir godkjent kan de jo pusse opp.. For egne penger. Det er faktisk veldig vanskelig å forstå hvorfor de tenker barnevernet skal bidra med økonomisk bistand. Det er riktig bok mangel på fosterhjem, men tror ikke barnevernet bør betale folk for å oppfylle kravene.. Anonymkode: 5e047...05e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #18 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke at to duster liker innlegget ditt. For HI spurte et helt normalt spm. Ingen steder stod det noe med økonomi eller dårlig råd. Skjønner spm ditt HI, bare mange som velger å være vanskelige. Dere høres ut som en fantastisk familie som har mye å gi. Håper dere søker ♥️ Anonymkode: efe21...a1f Nå er det faktisk 5 duster som likte innlegget mitt Anonymkode: d1c1e...a70
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #19 Skrevet 15. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det ikke var pga økonomi, så synes jeg det er helt utrolig at du i det hele tatt tenker tanken på at de skal betale oppussing for dere. Anonymkode: d1c1e...a70 Tror du bare har litt dårlig fantasi. De har et hus hvor de til egen familie ikke trenger mer av plassen pr. i dag. Å spørre om det Hi spør om er naturlig når de er på det stadiet de er nå. Det er jo dumt av Hi å pusse opp deler av huset de selv ikke trenger i utgangspunktet hvis de ikke blir fosterforeldre. Trenger ikke ha noe med økonomien å gjøre, at de ikke har råd, det kan ha med fornuftig planlegging å gjøre, hva de bør gjøre først og sist, hva de skal prioritere når osv. Det ville jo være dumt av Hi å ikke ta imot penger til å ordne et nytt barnerom hvis det var slik at dette normalt ble dekket. For hvis de slapp å bruke penger på å ordne nytt rom ville de hatt mer penger å bruke på opplevelser med familien og det ev. fosterbarnet. Å spørre hva praksis er er ikke å utnytte systemet, det er bare å forhøre seg om hvilke regler som finnes. At dere er så mange som ikke forstår det, det sier mer om dere enn om HI. Anonymkode: ede4e...a8d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2019 #20 Skrevet 16. september 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Vår tjeneste dekker ikke oppussing eller renovering. Forventer at de som har bestått Pride og skal gjennom spesiell godkjenning har plass til barnet Anonymkode: a6ab1...642 pride!?? Anonymkode: 2b7ed...8f2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2019 #21 Skrevet 16. september 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: pride!?? Anonymkode: 2b7ed...8f2 Pride kurs Anonymkode: d1c1e...a70
Anonym bruker Skrevet 16. september 2019 #22 Skrevet 16. september 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: pride!?? Anonymkode: 2b7ed...8f2 🤦🏼♀️ Anonymkode: a9218...415
Anonym bruker Skrevet 16. september 2019 #23 Skrevet 16. september 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Meld dere på et pride-kurs. Det er alltid et godt sted å begynne. Etter fullført kurs, om dere blir godkjent, og selv har lyst til å bli fosterhjem eller beredskapshjem. (det innebærer langt større belastning enn det virker som om du har tatt inn over deg. Det kan ikke sammenlignes med å oppdra egne, trygge barn...) Om dere har lyst til å gå for det så pusser dere opp kjelleren når dere kommer så langt. Men du vet at de færreste fosterbarn ville følt seg trygge i en kjeller alene? Er det et av deres egne barn som eventuelt skulle flytte ned dit? Jeg har flyttet flere barn, og søskenpar, i beredskaps- og fosterhjem gjennom jobb i barneverntjenesten. De fleste er utrygge og traumatiserte, med store utfordringer. Flere har hatt behov for at både barn og fosterforeldre sover med åpen dør, og få bekreftelse på at man er der mange ganger gjennom natta. Anonymkode: 4b990...02b Sjølvsagt lar eg ikkje eit eventuelt fosterbarn ned i kjeller.. Men har store barn som gjerne flytter ned i kjeller for at fosterbarn får rom vegg i vegg med oss.. Eventuelt innpå vårt rom også om det er behov for det.. Eller at eg bur på rommet til barnet ein periode dersom det er behov for det! Det er ein selfølge så kom ikkje på å skrive det 😊 Anonymkode: f123e...a05
Anonym bruker Skrevet 16. september 2019 #24 Skrevet 16. september 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror du bare har litt dårlig fantasi. De har et hus hvor de til egen familie ikke trenger mer av plassen pr. i dag. Å spørre om det Hi spør om er naturlig når de er på det stadiet de er nå. Det er jo dumt av Hi å pusse opp deler av huset de selv ikke trenger i utgangspunktet hvis de ikke blir fosterforeldre. Trenger ikke ha noe med økonomien å gjøre, at de ikke har råd, det kan ha med fornuftig planlegging å gjøre, hva de bør gjøre først og sist, hva de skal prioritere når osv. Det ville jo være dumt av Hi å ikke ta imot penger til å ordne et nytt barnerom hvis det var slik at dette normalt ble dekket. For hvis de slapp å bruke penger på å ordne nytt rom ville de hatt mer penger å bruke på opplevelser med familien og det ev. fosterbarnet. Å spørre hva praksis er er ikke å utnytte systemet, det er bare å forhøre seg om hvilke regler som finnes. At dere er så mange som ikke forstår det, det sier mer om dere enn om HI. Anonymkode: ede4e...a8d Tusen takk for hyggelig kommentar 👍 Anonymkode: f123e...a05
Anonym bruker Skrevet 16. september 2019 #25 Skrevet 16. september 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Meld dere på et pride-kurs. Det er alltid et godt sted å begynne. Etter fullført kurs, om dere blir godkjent, og selv har lyst til å bli fosterhjem eller beredskapshjem. (det innebærer langt større belastning enn det virker som om du har tatt inn over deg. Det kan ikke sammenlignes med å oppdra egne, trygge barn...) Om dere har lyst til å gå for det så pusser dere opp kjelleren når dere kommer så langt. Men du vet at de færreste fosterbarn ville følt seg trygge i en kjeller alene? Er det et av deres egne barn som eventuelt skulle flytte ned dit? Jeg har flyttet flere barn, og søskenpar, i beredskaps- og fosterhjem gjennom jobb i barneverntjenesten. De fleste er utrygge og traumatiserte, med store utfordringer. Flere har hatt behov for at både barn og fosterforeldre sover med åpen dør, og få bekreftelse på at man er der mange ganger gjennom natta. Anonymkode: 4b990...02b Eg er ikkje dum! Veit at det ikkje kan sammenlignes med egne barn. Har jobbet med barn i 20 år, deriblandt fosterbarn.. Så veit godt kva det innebærer 😊 Anonymkode: f123e...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå