Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Er dere alltid med på alt av foreldremøter o.l på skolen?vi har til dags dato vært med på alt, men nå ser det ut til at det neste må utgå😳 Anonymkode: 4cc14...434
Optatium Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Siden jeg alenemor og mÃ¥ leie barnevakt utgÃ¥r foreldremøter som er temabasert, altsÃ¥ som foredrag. Vi har slike en gang i Ã¥ret. Utover det er jeg med pÃ¥ alt, har hittil ikke mÃ¥ttet avlyse eller avstÃ¥, men skjønner at det fort kan bli sÃ¥nn en gang i nær fremtid.Â
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Har tre skolebarn, og er med på så å si alt, har vært ett par ganger jeg ikke har hatt anledning, men får det som oftest til. Anonymkode: b4f97...bc7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 Kommer litt an på. Anonymkode: 6d056...017
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 Var ikke på foreldremøte i vår. Hadde vakt og måtte rykke ut rett før det begynte. Datteren min var der. Ellers har jeg vært på alt. Tror jeg? Anonymkode: 6508c...3b9
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 Så længe vi var to voksne i familien var en av oss stort sett på alt. Men nå er jeg alene. Barnas far har flyttet til en annen kant av landet. Jeg jobber mye ettermiddag/tidlig kveld. Når innkalling kommer fem dager før møtet er det slett ikke alltid jeg klarer å møte. Jeg har god kommunikasjon med barnas lærere omkring det, men det er likevel upraktisk. Temamøter utgår. Om det er fysisk mulig møter jeg på klassens møter. Anonymkode: a0ed4...873
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 Ja, en av oss er så godt alltid til stede. Anonymkode: 5f61b...df2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #8 Skrevet 15. september 2019 Ja, prøver så godt det lar seg gjøre å møte på alt. Jeg har turnusjobb, men en av oss har vært på alt av foreldremøter. Var et foreldremøte her forleden hvor halve møtet skulle være temamøte. Mannen dro på det, mens jeg kom på den delen som omhandlet klassen. Har også stilt opp på alt av arrangementer utenom skolen, eks konfirmant-ting. Gikk glipp av konfirmant-presentasjonen, da jeg fødte den morgenen. Mannen rakk det heldigvis. Fikk dårlig samvittighet, da jeg skulle bake kake til det, men mannen nådde det også. Anonymkode: a6075...f5d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #9 Skrevet 15. september 2019 Prøver så godt jeg kan. Er ikke krise om jeg mister 1 møte Anonymkode: 6ad8c...6ff
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #10 Skrevet 15. september 2019 Har fått glipp av noen foreldremøter. Et par ganger har to havnet på samme dag og damp jeg velge et. Anonymkode: e0079...7c9
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #11 Skrevet 15. september 2019 Vi går alltid på foreldremøte. Synes det er viktig. Anonymkode: 6e480...c19
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #12 Skrevet 15. september 2019 Jeg var med på det meste når jeg hadde samboer, ikke far til barna. Men da jeg ble alene, begynte jeg å prioritere litt anderledes. Når alt av møter, samtaler, dugnader faller på samme i samme periode har jeg ikke mulighet til å rekke ark om jeg skal ha overskuddet til også være fulltidmamma og jobb. Så da begynte jeg å prioritere vekk det som jeg ikke absolutt måtte på. Jeg og en nabo som har hatt barn i samme klasse og samme idrett har noen ganger delt på hva vi har vært på, gitt hverandre referat og evt tatt opp saker for hverandre. Så på den måten har vi fått dekt opp det vi har måtte, men ikke har klart å få til praktisk. Jeg vet jeg har endel dugnader jeg må stille opp på i år, ikke at jeg absolutt må, men mine unger har også godt av å se at jeg gjør slike ting selv om de blir større. Jada, jeg kommer til å være super teit i noen uker når yngste finner ut at jeg skal være vakt på ballet ungdomskolen har. Jeg var like teit når jeg var det for eldste også, men hun fant da ut at jeg ikke var så ille å ha med på slikt. Jeg var ikke så irriterende som mange andre foreldre og ikke minst så har hun i ettertid tort å ta med venner hjem som ikke alltid er i en slik tilstand vi ønsker ungdommer skal være. Jeg har laget grandiosa midt på natten,  lappet sammen noen sår og vært det når de trenger en voksen uten å få en skjennepreken for ikke alltid kloke valg de har gjort. Så hva jeg prioriterer har endret seg, men hvorfor er fortsatt det samme: jeg vil bli kjent med miljøene der  mine unger er om det er skole, barnehage, fotball osv. Men når ungene klarer seg veldig bra på skolen og de har det godt der, så velger jeg andre ting istede for ett foreldremøte. For litt siden måtte jeg stokke om mye for å klare å komme meg på ett foreldremøte, for nå var ikke alt som det skulle være på skolen. Anonymkode: d5d98...981
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #13 Skrevet 15. september 2019 Alltid. Anonymkode: 206f5...ea1
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #14 Skrevet 15. september 2019 Så sant det er fysisk mulig. Vi fikk et problem et par år da tre av foreldremøtene var akkurat samtidig (samme skole). Vi kan gå på hvert vårt, men å dele oss i tre var ikke mulig. Vi var flere som klaget på måten de gjorde det på, så nå er det hver sine dager, og da går en av oss. Anonymkode: 1032c...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå