Gå til innhold

Hvordan vite om noen er alkoholiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mamma er alkoholiker. Ikke diagnostisert, men jeg jobber med ruspsykiatri og er ikke i tvil. Hun selv mener hun ikke har et problem og skjuler derfor heller ikke inntaket sitt. Hun er den frekkeste, mest ufyselige dama jeg vet om. Hun rakker ned på alt og alle og har ikke noe godt å si om noen. Ikke engang om meg. Hun har en samboer som hun behandler som dritt, og som hun nå er utro mot. Hun blir rastløs og forbanna om hun ikke får alkohol. Dette begynte etter en slankeoperasjon, og er dessverre en vanlig bivirkning. 

Hun drikker hver dag. Sier selv hun må for å få sove. Har forsøkt å anbefale lege og sovetabletter, eller helst ta tak i problemet som gjør at hun ikke får sove, men det vil hun ikke. Hun ber meg stadig om ei flaske vin, og kan komme på besøk for «å se ungene» og så luske rundt på kjøkkenet for å se hva jeg har i skapet. Hun gir en lang faen i både meg og ungene så jeg vet jo at det bare er et påskudd. 

Hun kan dra hjem klokka 21 på julaften fordi hun «er så sliten» hvis det ikke er rødvin tilgjengelig. Hun vurderte å ikke fikse tennene sine som holder på å ramle ut fordi hun ikke kunne drikke på en uke... 

kommer vi på middag en søndag så er hun brisen når vi kommer og jeg må ta med ungene og dra før hun blir for full og ufyselig. 

Anonymkode: 039fe...f61

Dette er mye likt som tanta mi ser jeg. Må også passe på barnet mitt, for hun har ingen begrensninger på å drikke foran barn. Hun vil gjerne også håndtere små barn selv om hun er overstadig beruset. Blir nervøs jeg 😳

Anonymkode: 157d0...ed8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er mye likt som tanta mi ser jeg. Må også passe på barnet mitt, for hun har ingen begrensninger på å drikke foran barn. Hun vil gjerne også håndtere små barn selv om hun er overstadig beruset. Blir nervøs jeg 😳

Ja de har en tendens til å ikke se egne begrensninger. Var på tur med bare mamma og ungene og da skulle hun plutselig være såååå kul bestemor. Krabba rundt på gulvet og lo og bar seg. Var på kielferja dette her og hun bøtta innpå en flaske rødvin før vi skulle gå å spise.... det er helt tragisk 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja de har en tendens til å ikke se egne begrensninger. Var på tur med bare mamma og ungene og da skulle hun plutselig være såååå kul bestemor. Krabba rundt på gulvet og lo og bar seg. Var på kielferja dette her og hun bøtta innpå en flaske rødvin før vi skulle gå å spise.... det er helt tragisk 

Uff😔 men er hun slik at det er innlysende for alle som ser henne at hun er alkis liksom? 

Tanta mi er ikke synlig beruset til «hverdags», utenom at hun sier og gjør ting helt uten filter. Hun er ikke «ravete» og sjangler liksom.. 🤔

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uff😔 men er hun slik at det er innlysende for alle som ser henne at hun er alkis liksom? 

Tanta mi er ikke synlig beruset til «hverdags», utenom at hun sier og gjør ting helt uten filter. Hun er ikke «ravete» og sjangler liksom.. 🤔

Neida. Hun jobber 40% og det er omtrent det hun klarer, men hun gjør en god jobb! Dette har begynt å sette seg fysisk. Hun er trøtt og sliten hele tiden. Mye vondt og mye smerter. Hun har et elendig kosthold, samt overdrevent alkoholforbruk. Vet at hennes nærmeste venninne har hatt samme tanker som meg lenge. Flere i familien reagerer og. Hun legger ut masse bilder på Facebook flere ganger i uka og alle vet at hun ikke «koser seg» med et glass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...