Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #1 Skrevet 14. september 2019 Livmoren og livmorhals. Dette er planlagt lenge. Men så har jeg lest så mye at sexlivet kan bli ødelagt uten livmorhals. Kan jeg si på operasjonsdagen at jeg ikke ønsker å fjerne livmorhalsen? Eller bør jeg gå til legen slik at hun kan skrive til sykehuset? Anonymkode: 41729...37b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #2 Skrevet 14. september 2019 Jeg har fjernet livmor og livmorhals og har ikke merket noen endring i sexlivet. Har ikke hørt andre oppleve det, ikke var det noe som ble nevnt som risiko av legen heller. Ta en prat med legen din, ikke ta en slik avgjørelse ut i fra hva fremmede sier på nett. Anonymkode: 64d43...8a1
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #3 Skrevet 14. september 2019 Ring gyn.avdeling hvor du skal opereres og be om å få snakke med legen som følger deg opp/operatør. Du bestemmer selv, men ofte tar de bort «alt» for å minske kreftrisiko i organer som ikke lengere har noen funksjon. Jeg skal også opereres, og kirurgen sa at de ofte tar bort både livmor, livmorhals og eggledere, da kreft på eggstokker ofte har utspring fra egglederne. Anonymkode: 7ae08...a79
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #4 Skrevet 14. september 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Livmoren og livmorhals. Dette er planlagt lenge. Men så har jeg lest så mye at sexlivet kan bli ødelagt uten livmorhals. Kan jeg si på operasjonsdagen at jeg ikke ønsker å fjerne livmorhalsen? Eller bør jeg gå til legen slik at hun kan skrive til sykehuset? Anonymkode: 41729...37b Hvorfor? Anonymkode: 59747...9e9
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #5 Skrevet 14. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 59747...9e9 På grunn av store menstruasjonsblødninger som varer flere måneder, og endometriose. J Anonymkode: 41729...37b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #6 Skrevet 14. september 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring gyn.avdeling hvor du skal opereres og be om å få snakke med legen som følger deg opp/operatør. Du bestemmer selv, men ofte tar de bort «alt» for å minske kreftrisiko i organer som ikke lengere har noen funksjon. Jeg skal også opereres, og kirurgen sa at de ofte tar bort både livmor, livmorhals og eggledere, da kreft på eggstokker ofte har utspring fra egglederne. Anonymkode: 7ae08...a79 Ja de sa det samme til meg. At de pleier å ta bort alt. Jeg har fjernet eggledere før så det har jeg ikke. Skal nå kun beholde eggstokker. Men er som sagt så bekymret for at jeg ikke skal kunne nyte sex lenger. Og jeg er i 30 årene. Anonymkode: 41729...37b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #7 Skrevet 14. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: På grunn av store menstruasjonsblødninger som varer flere måneder, og endometriose. J Anonymkode: 41729...37b Ok, ja, det skjønner jeg. Får du det dekket? Anonymkode: 59747...9e9
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #8 Skrevet 14. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, ja, det skjønner jeg. Får du det dekket? Anonymkode: 59747...9e9 Jeg skal opereres på offentlig sykehus, og det har aldri vært snakk om noe annet, så regner jo med det. Ellers ville de vel ha sagt noe? Anonymkode: 41729...37b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #9 Skrevet 14. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal opereres på offentlig sykehus, og det har aldri vært snakk om noe annet, så regner jo med det. Ellers ville de vel ha sagt noe? Anonymkode: 41729...37b Du betaler ikke for det, nei. Du har betalt skatt. Anonymkode: 7ae08...a79
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #10 Skrevet 14. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal opereres på offentlig sykehus, og det har aldri vært snakk om noe annet, så regner jo med det. Ellers ville de vel ha sagt noe? Anonymkode: 41729...37b Det vil jeg anta. Lykke til❤️ Anonymkode: 59747...9e9
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #11 Skrevet 14. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du betaler ikke for det, nei. Du har betalt skatt. Anonymkode: 7ae08...a79 Regnet med det ja! Det er jo av medisinske grunner og store plager. Bedre å få det dekket enn at jeg skal ende opp som ufør. Anonymkode: 41729...37b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #12 Skrevet 14. september 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regnet med det ja! Det er jo av medisinske grunner og store plager. Bedre å få det dekket enn at jeg skal ende opp som ufør. Anonymkode: 41729...37b Jeg har også store plager, gleder meg til å få det overstått. Men jeg gruer meg så voldsomt til selve inngrepet! Men men. Jeg må bare. Jeg har en diger muskelknute som vokser og vokser og som gir meg alvorlig store blødninger, forstoppelse og urinlekkasje. Anonymkode: 7ae08...a79
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #13 Skrevet 14. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også store plager, gleder meg til å få det overstått. Men jeg gruer meg så voldsomt til selve inngrepet! Men men. Jeg må bare. Jeg har en diger muskelknute som vokser og vokser og som gir meg alvorlig store blødninger, forstoppelse og urinlekkasje. Anonymkode: 7ae08...a79 Jeg har også begynt å grue meg nå. Skal opereres om 2 mnd. Helt til nå har jeg ikke gruet meg noe særlig. Men nå som jeg fikk datoen i posten har jeg begynt å tenke annerledes. Vi krysser fingrene for at alt går bra med oss ❤️ Anonymkode: 41729...37b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #14 Skrevet 14. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også begynt å grue meg nå. Skal opereres om 2 mnd. Helt til nå har jeg ikke gruet meg noe særlig. Men nå som jeg fikk datoen i posten har jeg begynt å tenke annerledes. Vi krysser fingrene for at alt går bra med oss ❤️ Anonymkode: 41729...37b Takk! Det går nok bra!❤️ Anonymkode: 7ae08...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå