Gå til innhold

Urolig baby, prøve melkefri mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3 mnd nå og har vært urolig hele tiden, magen tomler og har surkler og har mye luft. Han klarer ikke falle til ro og sover max 1 time i løpet av dagen. Helsestasjonen nevnte å prøve melkefri, jeg ammer men vurderer å kjøpe melkefri mme for å prøve et døgn. Hvilken mme er best? Holder det å prøve et døgn å se? Vi har prøvd refluks medisin men han ble mye verre. 

Anonymkode: 12d7c...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å være melkefri? Hvis du fullammer, kan du jo forsøke å utelukke noe fra kosten din over en liten periode.

Anonymkode: 79fdf...d3b

Skrevet

Det er liten vits i å være melkefri kun ett døgn. Du må nok gi det en uke minst. Hvis du vil være melkefri selv mens du ammer må du være melkefri minst en måned før du ser noen effekt av det, så da ville jeg heller prøvd melkefri mme. Men jeg ville prøvd det, verdt å prøve når babyen er så urolig. 

Skrevet
19 minutter siden, Pobie skrev:

Det er liten vits i å være melkefri kun ett døgn. Du må nok gi det en uke minst. Hvis du vil være melkefri selv mens du ammer må du være melkefri minst en måned før du ser noen effekt av det, så da ville jeg heller prøvd melkefri mme. Men jeg ville prøvd det, verdt å prøve når babyen er så urolig. 

to uker. 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er 3 mnd nå og har vært urolig hele tiden, magen tomler og har surkler og har mye luft. Han klarer ikke falle til ro og sover max 1 time i løpet av dagen. Helsestasjonen nevnte å prøve melkefri, jeg ammer men vurderer å kjøpe melkefri mme for å prøve et døgn. Hvilken mme er best? Holder det å prøve et døgn å se? Vi har prøvd refluks medisin men han ble mye verre. 

Du må gi det i TO uker, minst. Jeg likte å bruke Pepticate fra apoteket. 

Skrevet

Jeg merket forskjell umiddelbart med å kutte ut melk selv, tok bare et døgns tid så hadde jeg en helt ny unge. Jeg var ikke helt fanatisk da, gikk fint at jeg spiste litt mat med melk i, som saus, en vaffel e.l, men så fort jeg drakk melk, spiste frokostblanding, yoghurt osv reagerte ungen med grining og urolig mage. 

Så jeg ville prøvd å kutte ned melk selv. 

Anonymkode: 60036...9fa

Skrevet

Hva med å spørre legen? 

Anonymkode: 685d4...896

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forøvrig er det ingen mme som er "best". All mme er omtrent det samme siden de er strengt regulerte og må inneholde alt en baby trenger.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke lett å få en fullammet baby til å ta melkefri mme uten at det blir en del stress og "krangel" ut av det altså. Bare det å ta flaske kan være en utfordring, også på toppen ha en mme i den som smaker veldig annerledes enn din melk...

Mye lettere at du lar være å drikke melk noen dager og ser om babyen reagerer positivt, så kan du evt ta det derfra.

Anonymkode: 60036...9fa

Skrevet

Her var Nr 3 kolikk/uro. Testet ut melkefri mme fra apoteket i 14 dager. Etter anbefaling av barnelegen på helsestasjonen. Hadde ingen effekt , men minifom dråper hjalp så hun fikk rapet. 

Usikker på om du mener baby har luft problemer?:) 

uansett minifom er reseptfritt og hjalp lille veldig her med luften:)

Anonymkode: 36a13...f39

Skrevet

En tre måneder baby som er urolig er normalt. Jeg hadde tatt barnet til legen eller manuellterapeut for å undersøke barnet. Jeg hadde aldri tatt et slikt råd fra helsestasjonen. 

Anonymkode: 2ca55...3ae

Skrevet

hadde selv gått til legen, hadde ikke hørt for mye på helsestasjonen

Anonymkode: 70556...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...